Vakantie en de Tip van Jip (pie)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Vakantie en de Tip van Jip (pie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 22:21

Ik ben de afgelopen week heerlijk op vakantie geweest met Maddox en mijn vriend naar het Drenths Fries Wold. Een week door de bossen gereden. Ik was vantevoren wel een beetje bang omdat ik dacht dat ik alleen moest rijden. Vandaar dat ik toen een topic had gestart over veilig in je eentje rijden.

Er zat een hele goede tip bij van Jippie die ik de hele week heb gebruikt: teugels door een bokriempje aan het zadel. ZOdat als je paard er vandoor gaat als jij valt, dat hij dan niet in de teugel kan stappen.
Nou, het is ook nuttig als je lang rijdt en je wilt je teugels los laten, of om er voor te zorgen dat hij je niet uit het zadel trekt als hij een hapje gras wil pikken.

Maddox was echt super braaf en heel stoer in het bos. Ik reed elke dag met mensen van daar of met mijn vriend op zijn mountainbike (soms wel 2 x per dag). Maddox is echt super betrouwbaar en mijn angst is echt helemaal over. Met hem kan ik de hele wereld aan (en over).

Als hij al schrikt dan springt hij een paar cm opzij en dat is het dan wel. Of hij draaft 4 passen.

Ook in galop is hij super. Makkelijk terug naar draf (beetje lui) en makkelijk te sturen.

Ik heb er echt van genoten en denk er serieus over na een trailer te kopen want dit is toch wel heel erg leuk (leuker dan in de bak......) (misschien toch maar voor endurance gaan trainen).

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl



Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-02 17:28

Nou, Margreet had ook nog een goede tip in een ander topic: zo'n rugzak die je ook met een band om je buik kunt vastzetten. Werkt perfect, zeker als de mountainbiker m draagt hihi.

Ik hoor over zadeltassen niet van die positieve verhalen. Het schijnt een beetje te hutsebutsen.

Ik had inderdaad af en toe wel spijt dat ik niet iets lekkers had meegenomen want je krijgt er best honger van. En Maddox wil tussendoor ook best even grazen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laj1, mika11, Noukie123, Sanet, Tientjeblij en 122 bezoekers