Keuring Fulco

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Keuring Fulco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 14:05

Nou, helemaal 100% zoals Voltrack is hij op dit moment zeker niet. Hij is heel redelijk, maar er zijn een aantal puntjes die niet helemaal goed zijn. Rechts achter en voor reageerde hij wel op de buigproef. De DA stond erbij en liet niets blijken, ik zei RA: da's niet al te best (in de zin van: dat kan beter). Mijn vader keek vragend, en de DA zei: je hebt een stel goede ogen. Of te wel: ik zag iets wat niet echt zorgelijk is heel duidelijk en kon ook precies aanduiden waarom het niet goed (genoeg) was: hij bleef te lang onregelmatig (na 20-30 m liep hij nog steeds niet goed, daar hield de monsterbaan op). Ook RV vond ik zorgelijk, hij vond het meevallen, maar ik had het wel goed gezien. Of te wel: ik ben uitgenodigd voor een studie Diergeneeskunde aan de UU. Schijnheilig Hij vond mijn zusje van 12 al knap met Hercules, maar dit vond hij toch echt klasse (3x gezegd, hij schijnt niet zo scheutig te zijn met complimenten). Ook vond hij dat ik zijn assistente maar moest worden, ik kon het nu al beter. Lips are sealed
Mooi compliment natuurlijk! We gaan nu 4 weken 'gewoon' trainen en daarna weer monsteren (hij blijft gewoon nog 'op proef') en er worden dan ook foto's gemaakt. Helemaal goed is het dus niet, hoe erg het is is niet duidelijk, hij staat niet op 3 benen, maar het kan gewoon véél beter (Voltrack's keuring ging heel anders, buigproef, meneer draafde weg alsof er niets gebogen was, goed da's 2 jr geleden, maar toch).
Ook heeft hij nog even gekeken naar een bult op Joop's buik, iets waar ik toch mijn vraagtekens bij zette. Het blijkt niet erg, wel een beetje vreemd, maar het komt vaker voor. Het is een zgn. Ventral Midline Dermatitis (ventrale middenlijn dermatitis, aka huidontsteking). Gaat vanzelf over, kan jaren duren, is niets ernstigs. Gelukkig maar, want mijn zusje zei al: straks is het een tumor, dat dacht ik ook eerst, niet dat ik dat dacht want hij had nergens last van. Zegt mijn vader doodleuk: moet Joop ook gemonsterd worden? Ik: nee, da's toch niet veel goeds...
Fulco is dus niet overtuigend genoeg om hem klakkeloos goed te keuren. Misschien heeft eea te maken met het bekappen oid, iig gaan we hem nu 'gewoon' trainen en dan wordt hij opnieuw onder de loep genomen. Gelukkig was het kleine voltewerk wel gewoon goed, dus ernstig is het zeker niet, duidelijkheid is wel wenselijk, dan weten we in hoeverre we problemen met hem kunnen verwachten, en hoe we voer en training aan moeten passen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 14:10

Jammer dat íe niet gelijk in ene 100% door de keuring heen kwam.
Maar ook gelukkig dat hij niet gelijk afgekeurd is.

Tof dat de VA zo enthousiast over jou was! Ik zou over dat baantje van assistente gaan nadenken......

Sterkte laui

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 14:12

Balen zeg maar wel goed dat je hem eenkans geeft je weet maar nooit hoe hij uitpakt.

We zullen DUIMEN voor je Lovers .

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 14:45

Joh, die buigproeven... das vaag spul hoor, ik ken een paard wat kreupel was en niet zo'n beetje ook. Na buigproeven liep hij altijd een stuk beter dan ervoor.

Paard bleek achteraf hoefkatrolontsteking te hebben, maar buigproeven? Geen probleem voor dit dier!

maar ik hoop voor jullie dat hij na een maand gewoon helemaal in orde is, zal ik duimen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:07

Jammer dat hij nog niet helemaal 100% is, maar hopelijk doet de training hem goed. Fijn dat-ie in ieder geval een kans krijgt, ik gun jullie van harte een nieuwe topper!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:27

Ik ga ook voor je duimen hoor Laui! Hoop echt dat ie goedgekeurd wordt over een tijdje! Erg mooi paard!