Oefenen met laden...+ UPDATE

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Oefenen met laden...+ UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 08:49

Naar aanleiding van het topic op wedstrijden hier nog even een vervolg van gisteravond:

Gisteravond had ik met een vriendin de trailer van Merilyn gehaald (thanks merilyn Lovers ) om te kijken waarom hij nu afgelopen zondag de trailer niet meer op wilde. De zaterdag ervoor en ook zondagheen reis waren er geen problemen ook met rijden niet want ik zat erachter en kon alles zien. Ik weet alleen dat hij zonder chot net wat rustiger staat dan met. Dat opgesloten gevoel geeft denk ik problemen.

Ik had de vriend van mijn fysio gevraagt om te kijken wat hij nu doet en waarom. Als snel bleek dat meneer gewoon heel relaxt op de klep staat en een beetje rond kijkt Boos! . Door het touw strak te houden zodat hij geen weg terug heeft probeerde we hem naar voren te krijgen. Zodra hij dan zijn kop omhoog doet schiet hij weer naar achter. Het is dus toch weer ff het dak waar hij op loopt te zeuren. Hij is niet bang of zo want hij blijft relaxt kijken het is gewoon zeuren van hem.

Hij heeft toen even een paar klappen gehad en erna weernaar de klep we moesten toen gelijk met een zweepje heel irritant tegen zijn benen aantikken achter net zolang dat hij het zo irritant vind en een stap naar voren doet Vork . En weldra na een half uurtje stond hij erop stang erachter en meneer staat heeeeel rustig te knabbelen. Het probleem zit hem dus duidelijk in dat middenstuk er is dus niet met rijden of zo gebeurt want dan zou hij als hij erop staat niet gelijk zo rustig staan. Konik eigenlijk ook niet geloven want ik had 2 super chauffeurs. Weer eraf en even klein rondje draaien en weer op dezelfde manier erop. Paar tikken en hij liep klaar.

Toen hij vorig jaar van zijn angst af was deden we dit ook op deze manier en ging prima maar afgelopen zondag werkte dat dus niet. Hij was zooo dwars dat hij echt niet wilde (anders ben je ook geen 2.5 uur bezig). Het belangrijkst is dat de persoon die hem vast heeft op de klep blijft staan zodra je hem wegdraait of omdraait heeft hij zijn zin en kijkt ook vrolijk. ook als staat hij naast de klep dan moet iemand hem gewoon even zijn kont draaien want omdraaien geeft hem zijn zin. Het is even belangrijk dat de enige keuze die hij heeft is de klep op en dat hij dan wat lekkers krijgt. Nou weet ik dat leys heel goed weet dat er met de vriend van de fysio niet de dollen valt. Hijheeft hem ook een aantal keren gereden en daar was hij NIET blij mee ihihihi. Hij heeft ook net wat meer nuchterheid en wilskracht dan dat karin en ik hebben e ook natuurlijk veeeel meer ervaring Lovers . Leys weet dat er dan maar een ding op zit en dat is erop lopen Vork .

Toen hij er eenmaal 2x op was geweest liep hij de 3x keurig met een tikje door. Ik ben er dus niet achter wat de reden was zondag maar hij liep er weer als vanouds op heel raar.

Vanavond nog een keer oefenen met iemand anders en volgende week nog een paar keer. Ik heb van het weekend wedstrijd maar omdat ik geen auto heb ga ik maar stappen. Moet op zich kunnen hopelijk gedraagt hij zich een beetje buiten Lips are sealed .
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 06-06-02 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 09:03

Desiree dat bij punt 2 dat strak houden moet dus wel. Hij moet geen keuze hebben. Bij te los gaat hij rondkijken en dat is zeker niet de bedoeling. Hij moet maar een keuze hebben en dat is de trailer OP.

Als hij echt niet wil en eraf gaat moet ik hem achteruit laten lopen vaak vinden ze dat niet leuk.

Een hoop regels gaan op als je paard bang is maar niet als hij gewoon een spelletje met je speelt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 09:13

Dat heel strak werkte gisteren dus wel in combinatie met de tikjes van achteren had hij geen andere keus dan er gewoon op te lopen. Daarnaast werd zijn kop ook gewoon laag gehouden.

Ik denk niet dat je kan zeggen dat er een standaard manier is bij het laden van paarden. Die van mij was stronteigenwijs dus moet je dingen proberen die niet standaard zijn. Tja en die blijken te werken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 09:31

Phoenix ik weet hoe ik het moet doen maar meneer speelt een spelletje met iedereen dus dan moet het gewoon hardhandig. Hoe meer ik hem laat snuffelen hoe meer hij me gaat uitlachen.

IK HEB DE TRUC GEVONDEN EN DIE HOUDEN WE EVEN ZO VOL. Ik heb genoeg tips en ervaring met laden om het te laten slagen. Iedereen had tips afgelopen zondag en NIETS werkte.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 09:50

Niet banketstaaf bedoelt Phoenix maar zondag had ook iedereen commentaar maar niemand wilde het proberen. Zelf een vrouw die ik bijna in een boom ging ophangen omdat ze het zielig vond hoe wij het paard behandelde. Toen ik zei of zij het wilde doen liep ze weg en ging wel ff een klacht indienen. Ik heb haar erna niet meer gezien.
Verder kwamen er een hoop mensen met ideeen maar helpen NEE dan liepen ze weg. Op een gegeven moment wordt je daar er moe van. De term beste Stuurlui staan aan wal. Die jongens die hem er op een gegeven moment hardhandig op hebben gezet zetten wel woord bij daad. Ze zeiden vooraf dat ze niet zouden stoppen voordat hij erop stond. Aan die mensen heb ik wat.

Ik heb er speciaal iemand bij gehaald gisteren om te kijken of hij nu bangig was of niet en dat was hij niet.

Mijn paard heeft een zeer sterk karakter en moet je ook op die manier behandelen. Zeiken betekent straf hoe eerder hij weet dat je niet met je laat dollen hoe beter. Klinkt misschien hard maar hij vraagt erom.
Aan de andere kant wordt hij ook beloont wanneer hij dingen goed doet het is een wisselwerking. Ach zeg altijd maar aartje van zijn vader Haha! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 10:15

Yep helaas heeft leys ook een heel verleden en is ook niet altijd evengoed behandeld. En daarin merk ik af en toe dat hij er ook misbruik van maakt. Hij zal je nooit wat aandoen hij zal ook nooit zomaar bijten of slaan. Alleen toen ik hem kreeg was hij zo bang voor alles dat hij agressief werd. Met geduld en vertrouwen zijn we gekomen op wat het nu is. De ene keer is hij super braaf en doet alles voor je en de andere keer is het een jankend klein kind die de bloed onder je nagels uithaald. Ik heb best wel geduld met een paard die bang is maar een paard die dolt met me niet. Die krijgt straf.

Als een paard bang is heb ik heel veel geduld maar vaak spelen ze een spelletje en dat accepteer ik gewoon niet. Vooral als je je paard kent en er flink misbruikt van maakt. Hij is er nu weet opgeweest en dat was het belangrijkste nu maar hopen dat hij dat vanavond ook weerdoet.

Problemen met laden blijven altijd discussies en ook bij ons op stal zie ik een hoop misgaan maar ook goed. Veel mensen hanteren dan ook de regel bang zijn is geduld hebben en zeiken betekend straf. Op welke manier je straf geeft ligt aan de manier waarop het paard ermee om kan gaan. Een paard over de zeik helpen heeft geen zin maar een tik geven is zeker niet verkeerd.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 14:08

Hahah dank je gelukkig had ik hulp van iemand die wanten weet met zo´n knol hihi.

Ik heb gereageerd op het andere topic thanks Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 20:25

Nou oefening deel 2 vandaag. Ik ben er dus definitief uit HET IS EEN banketstaaf.

Hetging zo eerste keer ff proberen wat hij kon doen even erlangs en klaar. Dus opnieuw ervoor en zweep erbij. Oeps ze meent het ik moet erop balen. Dus een tik en ik loop maar door. Hij staat dus keurig in de trailer en gaat gelijk snoepen van het hooi. Stang erachter niets aan de hand. We hebben nog een rondje gereden en meneer geniet hij kijkt lekker naar buiten en staat met zijn oortjes naar voren.

Nou eraf dus en rondje lopen en er opnieuw op: LOOPT IN EEN KEER DOOR grrrrr zou je hem niet. Geen stang erachter en lekker even laten staan GEEN PROBLEEM. Dus er weer af en ik vond het wel voldoende. Dus ik sta nog even naast de klep te kletsen zodat hij nog ff kan kijken: LOOPT HIJ ZO DE KLEP OP ??? Dus ik mee en ja hoor loopt zo door. Nu weet ik het zeker ik heb een RAAR paard.

Volgende week ff kijken of ik hem weer een paar keer kan laden om zeker te zijn dat het probleem weg is maar dat denk ik wel. Leys is namelijk een paard dat als hij het door heeft doet hij het automatisch ?? heeeeeeeel apart maar met rijden heb ik vaak hetzelfde. Wijken een keer doen de volgende keer doet hij het zelf enz....

Nou ben dus weer happy en hopelijk blijft het zo Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 08:57

Nou ja ga niet meer te veel oefenen anders maakt hij er weer een spelletje van. Volgende week naar Almelo en en ik probeer hem van de week nog ff op een andere trailer te krijgen (ander type en kleur).

Ik hoop nog wel wat op wedstrijd te gaan maar moet ff kijken hoe ik met chauffeurs zit Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Berdien, lina1998, SentiBot, wend2009 en 39 bezoekers