Soms kun je ze wel wurgen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Soms kun je ze wel wurgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 09:29

Ik heb twee echt heel lieve paarden hoor. Echt waar. Verward

Maar soms.... ben ik in staat een paardenslager te bellen en het hele zwikkie weg te doen en een computergestuurd paard met alle knopjes (die het dan ook doen graag) te kopen. Maar ja, dat zal ik dan wel weer saai vinden waarschijnlijk.... Haha!

Zaterdagavond een heerlijk ritje door het park gemaakt, met christa op haar Isard, een vriendin van mij op Kaminka en ikke op Antoonio himself. Cool Kaminka durfde vroeger nooit voorop, maar ze zit nu zo goed in haar vel dat ze dat zaterdag dus voor het eerst heel goed deed. Ze draafde hele lange stukken in een zeer vlot tempo voorop. Tot grote woede van Isard want die is van mening dat hij niet achter een ander paard kan lopen. Pech voor hem... }>

Dus met dat heerlijke ritje in mijn achterhoofd wilde ik zondagmiddag weer naar buiten. Een meisje wat Toon nog uit zijn manegetijd kent, en wel vaker op hem komt rijden, zou meegaan. Eerst heeft ze even op Kaminka in de bak gereden, want ze wilde zo graag ook eens op Kaminka. Daarna geruild van paard en met zijn tweeen richting park vertrokken.

Daar zijn we dus nooit aangekomen.... Toon en Kaminka is geen goede combinatie, er zit geen leider bij en allebei wilden ze het pad niet af.... Boos! Kaminka zag overal spoken en Toon ging zijn vroegere staaktruc weer toepassen. Na 10 minuten worstelen, waarbij de paarden fijn tegen elkaar aan gingen staan duwen en je dus meteen niks meer kan doen, ben ik afgestapt en heb Kaminka aan de hand een stuk meegenomen. Toen er weer op en begon het circus weer opnieuw Boos! .

Aangezien het enorm druk was met heel veel fietsers, wandelaars, skeelers en andere recreanten op dat smalle weggetje, grote tractoren met aanhangers vol hooi en zo, vond ik het niet verantwoord om verder te gaan. Toon plette namelijk bijna iemand tussen hem en een hek.... Het meisje kon niet goed genoeg rijden om echt iets te doen wat nut had, en ik moest haar weer heel en compleet bij haar moeder afleveren, dus zijn we geheel tegen mijn principes in, maar omgekeerd. Boos!

Toch maar even de bak ingegaan, maar Toon ging onmiddellijk in de staak en wilde niets meer. Meisje was alleen maar met haar zweepje aan het meppen, maar daar was hij toch niet van onder de indruk. Wederom geruild van knollie en Toon flink aan het werk gezet. Die kunsten moet hij gewoon niet flikken. Hij liep uiteindelijk ontzettend braaf... wel steeds trekken naar de uitgang van de bak, want hij wilde het park in.... Frusty Frusty Frusty Frusty

Nou goed, we gingen dus nog een keer proberen om het pad af te komen, nu ik op Toon en dat meisje op Kaminka. Na 100 meter stond Antoonio weer in de parkeerstand, zucht en wilde niet meer voor of achteruit. Ik kon hem ook geen lel geven, want hij stond bovenop Kaminka geparkeerd... slim knol. Dus ik woedend, afgestapt, Toon een enorme rotklap verkocht en hem meegesleurd het pad af en toen weer terug.

Ik had wel zo ontzettend de pest in, dat wil je niet weten. Denk je die beesten een plezier te doen door lekker het park in te gaan i.p.v. dressuren in de bak, krijg je dit.... Boos!

Gisteravond geprobeerd om dat voorval te vergeten en blanco op Toon te gaan zitten. Vooral positief blijven en alles wat hij goed doet uitgebreid belonen. Maar hij had het staken weer uitgevonden, dus dat deed hij nu ook weer. Kwaad worden heeft bij hem geen zin, dus ik heb hem de hele bak achterwaarts laten gaan (60 meter). Tja, als je niet vooruit wilt, dan ga je maar achteruit hoor. Daarna was het over, geen gestaak meer.

Ik ben er dus wel achter dat dit de laatste keer geweest is dat er iemand anders op Toon rijd. Ik had elke keer nadat dat meisje geweest was, behoorlijk wat problemen met Toon, maar dit was de druppel. Hij wil het voor mij allemaal wel doen en daar moet ik maar genoegen mee nemen en dat respecteren. Als ex-manegepaard wil hij geen anderen meer op zijn rug, dat is nu wel duidelijk.... en geef hem eens ongelijk?

Heeft iemand hier nog een leuk computergestuurd paard in de aanbieding? *LOL*


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 13:44

Het was ook eigenlijk best leuk, als je achteraf de situatie nog eens bekijkt. Twee stakende bolle knollies met twee gefrustreerde meiden er op... Moet vast een leuk gezicht zijn geweest!

Maar we gaan dit dus wel oefenen, Christa maar op Kaminka en ik op Toon en gaan met die banaan (als het wat rustiger is in het park tenminste, kunnen ze weinig brokken maken). Al duurt het 3 uur, maar gaan zullen ze! }>


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 08:32

Ja, je wilt je paarden een plezier doen, want allebei vinden ze buitenrijden ontzettend leuk. En dan doen ze zo achterlijk!!!

Toon gaat zowiezo altijd staken als er een paard achter hem loop (ook in de bak), daar kan hij absoluut niet tegen, dus voorop lopen zit er in ieder geval voorlopig niet in. Maar Kaminka kan dat dus wel als Isard er ook bij is, dus het sloeg helemaal nergens op dat ze dat zondag alleen met Toon erbij gewoon vertikte.

En dan zijn ze zo slim om bovenop elkaar te gaan plakken, kun je ze ook geen mep verkopen.... grrrrr. Boos!

Handtasjes ervan maken is ook een goed idee... }> Extreme duivel

Maar ik ben dus blijkbaar niet de enige met zulke eigenzinnige paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gillian, sterregoud, Tieme, vilheide en 26 bezoekers