Heb vandaag op een nieuw jong pony'tje gereden....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Heb vandaag op een nieuw jong pony'tje gereden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 22:50

Hoi,

Ik ging vandaag zo als elke dinsdag weer naar de manege omdat ik les had. Ik keek op de lijst en er stond op dat ik op laszlo moest. laszlo is een leuk pony'tje en erg braaf. Ik hem helemaal geborsteld en opgezadeld. Toen nog ff gekletst met wat vriendinnen. Om half 6 konden we ze losmaken en naar de linkerbuitenbak brengen. Maar toen kwam John (de instructeur) maar me toe om te vragen of ik Laszlo weer wilde afzadelen en op Shava zou willen rijden. Ik had shava nog nooit gezien of van gehoord. Maar toen legde john me uit dat dat een Jong paardje was dat nog niet zo lang onder het zadel was en ik mocht er dus op. Dat vond ik wel spannend, dat meisje dat ervoor ff opreed vroeg hoelang ik reed ik zeg dus: 6 jaar en zij reed er 7.....ze zei dat Shava heel makkelijk aan de teugel ging maar heel snel was in draf en galop en dat ie dan soms onbestuurbaar werd...dat zei John ook. In stap was ie erg vlot en inderdaad heel gemakkleijk aan de teugel een kneepje in de linkerteugel en klaar is kees! In de draf ging ie erg snel....en hoofd omhoog en onbestuurdbaar-zucht-maar na een tijdje ging Shava ook in de draf zich ontspannen en aan de teugel lopen...i helemaal happy!!! en mijn instructeur vond dat ik het ook goed deed Schijnheilig we zijn daarna nog door de waterbak geweest...dat deed Shava prima behalve de 1ste keer ff in draf erin...dat deed ie bij de vorige ook niet...in galop ging het iets moeilijker maar af en toen ook lekker....en nu...heb ik er een nieuwe lievlingspony namelijk: Shava!!! en na de les kreeg ik nog een compimnetje van John hij zei: Ik ben blij dat ik je op Shava heb gezet want je reed hem erg goed en hij was heel rustig bij jouw!!! Ik natuurlijk helemaaaaaaaal blij...want dat is altijd leuk om complimentjes te krijgen....Shava is echt een schat!!!!!!!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:54

*LOL* hehe nieuwe pony's op de manege rijden is altijd spannend ja, en helemaal leuk als het ook nog eens zo netjes ging Lachen
nu mag er je er vast vaker op Tong uitsteken

toen Jos er net was, zat ik er ook elke week op Haha!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 18:35

Josti schreef:
:)) hehe nieuwe pony's op de manege rijden is altijd spannend ja, en helemaal leuk als het ook nog eens zo netjes ging Lachen
nu mag er je er vast vaker op Tong uitsteken

toen Jos er net was, zat ik er ook elke week op Haha!


ja het is echt spannend ja, In Baarlo op de manege reed ik bijna altijd op Apollo, hij was al 29 jaar! en wat slomer door ouderdom. Het was een hele brave...mijn lievelingspony. Ik reed nooit op jonge pony's want dat durfde ik niet echt. Maar ik heb ook door Minky die wat wilder was wat meer zelfvertrouwen gekregen zeg maar en nu vind ik het helemaal niet meer zo eng. Ik vond het zelfs erg leuk. ik rijd nu bij manege caprilli omdat die in Baarlo moest sluiten Huilen ik mis apollo nog steeds....maar nu rijd ik daar meestal op jongere pony's en dankzij apollo heb ik ook heel goed leren rijden. ik vind jonge pony's nu ook wel leuk!! maar ook oudjes vind ik nog steeds superrrr.....ik hoop zeker dat ik er vakaer op mag...ik dek van wel want de instructeur was zo tevreden!
echt superrrrrrr!!!!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132056
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:09

Wat een eer zeg !
Toch leuk als ze speciaal jou daarvoor vragen, en dat het dan ook nog zo goed uitpakt !
De eerste stap naar een leuke band met de nieuwe pony is meteen al gezet, en hier zal het vast niet bij blijven.
Veel plezier met de komende lessen !

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 19:27

ja ik ben ook super blij dat ik en Shava zo goed met elkaar konden opschieten! en alles zo goed ging....daar word ik gewoon super happy van! Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:35

heey moo!!!

super gaaf joh! moet je wel een keer foto's van shava maken he!! Lachen hoe spreek he t uit?
echt flex dat ie zo goed ging bij jouw maaare... waterbak? is dat een bak die onder water staat of een soort van 'zwembad' Tong uitsteken ??

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 19:46

hoi yentl,

Ik zal zeker es een keer foto's maken! en anders ga je maar es mee naar de manege in de vakantie!!!:D dan mag je als er plaats is misschien wel meerijden!
de waterback is een bak van 4/5 meter breed en ongevereer 8 meter lang ofzo... (kan niet schatten) die staat dan onderwater in een grote rijbak. We gaan er dan met de pony's door het water komt ongeveer tot de onderkant van de buik..we gaan er ook wel eens in draf door.
-xxx-
monique