zaterdagavond: paard gevangen langs de snelweg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

zaterdagavond: paard gevangen langs de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:26

Zaterdagavond reed ik na een verjaardag bij Prisca naar huis. Normaal ga ik altijd over de A15 langs Bemmel naar Nijmegen, maardat is een erg donker stuk snelweg, en omdat ik nogal moe was besloot ik om een stukje om te rijden en over de A73 te gaan. Blij dat ik dat gedaan heb.

Bij de afrit van de A50 naar de A73 zag ik ineens uit mijn ooghoeken een paard in de berm langs de snelweg lopen. Ik heb mijn auto op de vluchtstrook gezet en ben uitgestapt om te kijken of ik het wel goed gezien had. Er ligt daar een weiland langs de snelweg, met een vrij krakkemikkige omheining (enkel stroomdraadje) en een diepe, brede sloot. Gelukkig is er op dat punt een vangrail tussen berm en snelweg, dus het paard kon niet verder, en liep nu gek te doen in de berm tussen sloot en vangrail. Ik heb 112 gebeld en ben hem maar gaan vangen.

Ik heb altijd wel een touwtje of staplijn in mijn auto liggen en net nu ik het een keer nodig heb natuurlijk niet Boos! Terwijl ik in de koffer stond te rommelen kwam er een man aan die het ook gezien had, en gestopt was. Hij had ook 112 al gebeld. net op het moment dat ik meneer wilde vragen of hij zijn broekriem wilde afstaan bij wijze van halstertouw zag ik een stuk sluitrubber van een vrachtwagenzeil op de vluchtstrook liggen en bedacht dat dat net zo goed was Haha! Gelukkig had het paard een halster om, dat maakte het een stuk eenvoudiger!

Ik ben langs de vangrail naar hem toegelopen omdat hij zo gek was, en ik bang was om hem juist de snelweg op te jagen. Niet echt lekker met vrachtwagens die je om de oren vliegen, gelukkig was het midden in de nacht en niet tijdens het spitsuur!! Uiteindelijk liet hij zich vrij gemakkelijk pakken gelukkig.

Dus dan sta je met een angstig paard aan 20 cm rubber op de politie te wachten... Die na 10 lange minuten komt, en vervolgens een beetje in de weilanden gaat lopen schijnen zodat de paarden die daar lopen als een gek aan het rondjagen gaan, en mijn vriend aan zijn afsluitrubbertje zijn staart op zijn rug legde en leuk mee wilde doen. Van de politie moet je het hebben Boos! ("Ja, we wilden zien hoe hij eruit was gekomen" Dat lijkt mij niet de eerste prioriteit dan, maar goed, dat zal wel aan mij liggen) Gelukkig had de politie een wat beter touw in de auto liggen en kalmeerde de schimmel weer wat, en kon de zoektocht naar de eigenaar beginnen.

eerst kwam er een man, die uiteindelijk de buurman van de eigenaar bleek te zijn. "Gut, is die nou van ons? ja ik heb wat gedronken vanavond dus kan het niet meer zo goed zeggen..." Later werd de zoon van de eigenaar, een handelaar, opgehaald en uiteindelijk kwam de eigenaar zelf ook, die gelukkig wat nuchterder was dan zijn buurman, en zinnig klon nadenken. Het was vrij duidelijk dat we hem het beste konden opladen, omdat hij moeilijk terug kon door de sloot (zoals buurman voorstelde, over een plank) en er ook geen andere weg was. De eigenaar ging zijn auto halen, en wij hebben het paard over de afrit heen naar de "vork" tussen de snelweg en de afrit gebracht. De afrit werd dus even afgesloten, maar dat maakt om half 4 's nachts niet zoveel uit.

Uiteindelijk is het paard dus op de trailer gezet, en kon iedereen door naar huis.

Ik hoop maar dat er nu een wat betere omheining om dat weiland komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:32

Wat een verhaal! Gelukkig maar voor dat paard dat jij langs reed. Voor hetzelfde geldt was er een onbenul aan de gang gegaan en het paard over de zeik de snelweg opgeholpen.
Heb je nog een beetje geslapen daarna?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:34

So dan... Dat maak je ook niet elke dag mee. Gelukkig dat het zo afgelopen is, het had heel anders kunnen zijn.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:34

Wat een heldendaad! Party!!

Zei die eigenaar of politie nog wat in de vorm van "bedankt" ofzo?
Het had hem zijn paard kunnen kosten en heel veel ellende op de snelweg kunnen opleveren. Verward

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:40

haha ik wist niet dat zulke "penny'verhalen ook in het echt gebeuren.
Maar goed dat je gestopt bent en het paard te pakken hebt kunnen krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:50

Wow wat een avontuur zeg. Paardje mazzel dat jij net langskwam.
Wel een nachtmerrie om je paard langs de vangrail te vinden, moet er niet aan denken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:56

Aha, dit is dus het spannende verhaal waar ik van Maarten enkele fragmenten van meekreeg: 'Lotje heeft midden in de nacht een paard staan vangen op de snelweg'. Lekker dan, maar goed dat dat beestje niet over de vangrail heen de weg op is gesprongen... Nou ja, wel weer een avontuur meegemaakt, en fijn dat het paard verder ongedeerd is gebleven!

Bedenk me net een verhaal van een aantal jaren geleden. De vrouw waar ik een paard van reed, kwam 's avonds laat terug van een ouderavond op school. In het donker zag ze ineens een paard langs de weg rennen (ze wonen buitenaf aan een dijk). Ze dacht nog: 'Welke gek gaat er 's avonds laat onverlicht met z'n paard op stap?' Bleek dat het haar eigen paard was dat was losgebroken. Ook lekker. Gelukkig was hij makkelijk te vangen en de volgende dag kwam er een nieuwe klink op de staldeur.
Laatst bijgewerkt door Karin op 03-06-02 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 15:00

Wat een geluk dat je voorbij kwam, wie weet wat andere mensen anders geprobeerd hadden om hem te vangen of terug te jagen het land in.
Gevaarlijke situaties zijn dat.
Kom je nog in 112-weekend ofzo? Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 15:03

wat zijn die agenten een stel dozo's zeg, dat ze niet eerst dat paard z.s.m. proberen op zijn plaats te brengen, voordat hij weer ontsnapt en alsnog de weg op rent. Inderdaad een geluk dat jij erbij was gekomen, mensen die niets van paarden afweten kunnen ze niet voorspellen en jagen ze misschien in onwetendheid de weg weer op.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 15:08

Wat een avontuur zeg!! Inderdaad een geluk dat jij net langskwam!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 15:11

Pff, je moet er niet aan denken dat ie de snelweg opgerend was. Je zal zo'n paard in één keer voor je motorkap zien opdoemen..... Maar goed dat jij wel nuchter was Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 15:38

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ivanka
Berichten: 54
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: The place to be: Den-Haag city

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 16:51

O wat een story. O je moet er toch niet aan denken als hij de snelweg was opgevlogen Huilen Huilen Arm paard maar gelukkig zijn er nog zulke goede mensen zoals jij met veel geduld en liefde dat paardje toch maar ffies hebt gered. Super gedaan.......Ivank

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:31

haha had je niet zoiets van dat hem ik weer?
Toch sneu voor zo'n beetje dat er niet beter mee omgesprongen wordt zou het ze niets kunnen schelen als zo'n dier op de weg terecht komt? anders zorg je wel voor een 6 dubbele omheining lijkt me..?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:35

jeetje veel gebeurd weer op zaterdagnacht!bij mijn stal een straat verder is er een pony dood gereden..
de kinderen van de eigenaar hadden het hek niet goed dicht gedaan en om 11 uur liepen er dus 3 pony s op de weg! en de kids hadden het gezien maar niks gezegd tegen de ouders... Frusty snachts rijdt er dus een busje die kan er dus 2 ontwijken en de 3e lag dus onder de bus!beestje had een verbrijzelde schouder! en is dus ter plekke afgemaakt! nou dan zou je die kids toch?????? Boos! Boos! het zal maar een pony van een ander zijn!!! Boos!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:35

Jeetje. dat maak je ook niet daagelijks mee Scheve mond Nouja gelukkig is alles oed af gelopen Lachen

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:47

obelix schreef:
jeetje veel gebeurd weer op zaterdagnacht!bij mijn stal een straat verder is er een pony dood gereden..
de kinderen van de eigenaar hadden het hek niet goed dicht gedaan en om 11 uur liepen er dus 3 pony s op de weg! en de kids hadden het gezien maar niks gezegd tegen de ouders... Frusty snachts rijdt er dus een busje die kan er dus 2 ontwijken en de 3e lag dus onder de bus!beestje had een verbrijzelde schouder! en is dus ter plekke afgemaakt! nou dan zou je die kids toch?????? Boos! Boos! het zal maar een pony van een ander zijn!!! Boos!


hoe oud waren die kids dan?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:35

Brr... je wilt er ook niet te hard bij nadenken wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren....

Ik had het verhaal idd ook al meegekregen van Maarten, best heavy allemaal!!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 22:09

Gaaaap Hmmm... had het verhaal op zo'n beetje het moment supreme van je gehoord, maar nu is het een stuk duidelijker Haha! (was een beetje slaperig toen ik het hoorde Haha! )... Pfff... wat een avontuur zeg... gelukkig maar dat het allemaal goed is gekomen Party!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 23:42

Jeeeetje zeg, je was wel direct wakker denk'k?
Gelukkig goed afgelopen.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 23:45

Jeetje, Zep, jij maakt nog veel spannendere dingen mee dan Jura en ik op/naast de snelweg.

Waarschijnlijk was je ook in 1 x klaarwakker. Ik geloof niet dat ik het gezien zou hebben.
Had de schimmel het warm of zo dat hij de sloot in dook Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 00:09

Wat een nachtmerrie (of -ruin Verward Knipoog ) zeg! Gelukkig dat je die omweg hebt genomen en dat het allemaal goed afgelopen is!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 00:13

jeetje he wat een toestand zeg !!
maar goed dat je relax ben gebleven
aan de ene kant wellache van die buurman, alleen op dat moment was het niet zo lollig denk ik
groetjes

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 08:07

Eluu"]
[quote="obelix schreef:
jeetje veel gebeurd weer op zaterdagnacht!bij mijn stal een straat verder is er een pony dood gereden..
de kinderen van de eigenaar hadden het hek niet goed dicht gedaan en om 11 uur liepen er dus 3 pony s op de weg! en de kids hadden het gezien maar niks gezegd tegen de ouders... Frusty snachts rijdt er dus een busje die kan er dus 2 ontwijken en de 3e lag dus onder de bus!beestje had een verbrijzelde schouder! en is dus ter plekke afgemaakt! nou dan zou je die kids toch?????? Boos! Boos! het zal maar een pony van een ander zijn!!! Boos!


hoe oud waren die kids dan?
[/quote]

die kindere zijn 1 van 8 1 van 9,5 en 1 van 11..
dus oud genoeg om hun mond open te doen,wat ze dus niet gedaan hebben! Frusty Boos!