Dijkgatbos en geen boktmeeting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Dijkgatbos en geen boktmeeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-02 14:27

Ik wilde al veel langer een keer naar het dijkgatbos maar het was er steeds niet van gekomen. Vandaag had ik echt mijn zinnen erop gezet. Al een week van tevorgen een oproep op meetings geplaatst maar niemand wou/kon mee Huilen . Met dank aan de goede routebeschrijving van Sibold ben ik er toch gekomen en ik heb geen spijt dat ik ben gegaan.

De afstand viel mee, ca 35min met de trailer, een goede ruime parkeerplaats, en wat een leuk bos *LOL* . Max is een beetje een schijterd en was al bang als het pad bij een wateroversteekje wat naar beneden ging, het pad was dan zeker nog ruim een meter breed maar max was bang dat hij in het beekje zou vallen. Ook als we vanaf een zonovergoten plek weer het donkere bos in moesten dan had ik wat overredingskracht nodig. Toch lukte het allemaal, tot we bij een 'echte' wateroversteek kwamen: het pad gaat redelijk stijl naar beneden, dan een greppel met water van ca 5 cm diep en 20cm breed en daarna gaat het pad weer omhoog. Mijn held op sokken ging er niet doorheen. Heb het nog even in zijn achteruit geprobeerd maar hij liet zich niet foppen }> . Ook toen ik eraf was en voor hem uit liep lukte het niet helemaal. Ik had hem tot 10cm van de waterlijn. Echter er kwam een aanspanning aan dus ik wilde de weg niet blijven blokkeren. Ik heb nog even geprobeerd of hij achter de aanspanning aan wilde maar toen het karretje met geraas door het water knalde maakte dat hem niet echt geruster. Vandaar maar weer erop geklommen en teruggereden. Ik ben toen via een ander weggetje verder gegaan. En passant nog even wat hindernissen genomen, die vond hij niet eng Cool . Al met al zijn we een klein uurtje in het bos geweest en ik ga er zeker vaker heen. Ik vond het echt ontzettend leuk, heel relaxd. Mooie brede paden, weinig mensen. En de weg ernaartoe was ook heel relaxd, geen stoplichten gewoon lekker doorrijden. Waarom ben ik daar niet eerder naartoe gegaan Verward

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 14:34

Klinkt leuk, Astrid, en ik heb er ook over nagedacht om mee te gaan, maar met mijn volle wedstrijdprogramma, is het voor Fitz ook wel eens lekker om een weekend niet met de trailer op pad te hoeven.

Jammer dat er geen andere enthousiaste bokkers waren.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 15:30

Fijn dat je het zo leuk vond, ik wil wel weer een keer, maar ik moet dat echt even goed plannen. Ik lijk het wel druk te hebben, hoe komt dat toch? Nou ja, er komt vast nog wel een keer dat we samen of met andere bokkers kunnen gaan, ik heb er wel zin in! Met dat slootje heb ik met Marlou ook problemen, net als met de waterbak. De laatste keer heb ik haar er na veel aandringen, achter anderen aan enzo toch wel in gekregen, maar ze stond helemaal te shaken, zo bang was ze er van. Ik ben er toen een paar keer in geweest en ben dus wel benieuwd of ze er nu makkelijker in gaat.
Ben jij nog bij die waterbak geweest? En zo ja, hoe was Max daar?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-02 15:46

Ja ik ben even bij de waterbak geweest, de aanspanning die ik bij het greppeltje tegen kwam was er en die liet me even zien dat zijn paard er geen problemen mee had, met karretje en al crosste hij er doorheen. Max bleef op veilige afstand staan en weigerde een stap in de richting te zetten. Ik heb maar niet al te lang aangedrongen, misschien een volgende keer als er meer paarden 'onder de man' mee zijn.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 18:01

Als je nog eens gaat wil ik heeeeeel graag mee!! Het is dat ik gisteren van vakantie ben teruggekomen anders was ik zeker mee gegaan. Dus als je er nog eens heen wilt...het klinkt erg leuk! Party!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 19:59

He toppie Astrid, fijn dat je het leuk gehad hebt Party!!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 21:01

Leuk dat je er geweest bent, het Dijkgatsbos is zeker de moeite waard hè!
Ik ben er ook al heel vaak geweest en de ene keer durfde ik wat meer hindernissen te nemen dan de andere keer. Ligt eraan hoe het paard is Haha! . Vooral bij die greppels is ze een beetje een scheiterd. Maar ja, eigenlijk moet ik er ook gewoon in galop op afgaan, dan vliegen we er wel over Haha! .
Met die waterbak heeft ze trouwens helemaal geen problemen, daar kunnen we in volle galop doorheen. Laatst was haar dochter ook mee en die was er nog nooit in geweest en dus was het wel handig dat Joy er al in durfde. Uiteindelijk is zij er dus ook ingegaan.
Misschien is het wel leuk om toch nog een keer daar een meeting te organiseren (als het nu wel lukt Haha! ), gaan we met z'n allen in de waterbak staan, durft jouw paard dan wel Haha! ?

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 21:07

ehm heb jij toevallig een blauwe trailer??
ik ben wel heen geweest
en lekker het bos en de waterbak in geweest (waar ik 2 uur voor heb gestaan Schijnheilig maar daarna ging het vlekkeloos Haha! Lovers )
maar als die blauwe trailer van jou was/is dan stond er achter jou trailer een witte ( nog niet helemaal geschilderde ) Clown wit met blauwe trailer
met een grote blauwe bus ervoor
gezien?
dat was mijn trailer Haha!
we hebben elkaar (als je die trailer heb gezien en een blauwe trailer heb)
dus gewoon gemist!
Verdrietig volgende x meer geluk
maar het was vandaag idd de moeite waard!!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-02 05:55

Nee geen blauwe trailer, een zwarte met een 'goud'kleurige landrover freelander ervoor. Ik was er van ca 10.45 tot 12.00 uur, ik heb jouw trailer volgens mij niet gezien. Reed je alleen of met iemand anders? ik heb nog een aanspanning gezien met een heer en 2xpaard waarvan de ene dame wat ouder was dan de andere.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 11:27

nee ik reed alleen
en zoals ik in boktmeeting toppic had gezegd
ik kwam later
het werd zelfs 3 uur
dus ik was veel later gekomen
maar er waren met dit mooie weer geeneens andere paarden in t bos (ik heb er geen gezien)
al zat het hele grasveld (parkeerplaats) wel vol met mensen
maar het bos was 'leeg' Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 23:15

Ik ben dinsdag geweest *LOL* En mijn paard durfde ook niet over het slootje Haha! Heb net zo gestaan als jij Astrid, ga het maar weer eens samen met mijn zusje proberen...de waterbak gallopeerd die van mij trouwens wel zo in Verward En met springen en plassen heeft hij geen enkel probleem, alleen dat slootje is echt heel erg eng Party!!