Is Pompidou het wel voor mij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 13:58

ik was eerst ook erg bang. alleen niet voor mijn eigen pony maar voor de pony die ik 2 keer in de week reed.(toen ik nog geen eigen had)

ik longeerde haar altijd eerst voor het rijden, dan liet ik haar maar even lekker uitrazen met het idee dat ze dan onder het zadel wel braaf zou zijn. dit was meestal dus niet het geval. plus dat ik het helemaal niet leuk vond om elke keer eerst te longeren, ik wilde er gewoon meteen op!maar ja, toen ik dat een keer deed vloog ze alle kanten op...ik ben er niet afgevallen ofzo, maar wel eraf gesprongen Knipoog .

ik vond het echt heel jammer, omdat ik die pony best leuk vond en bovendien als ik niet reed miste ik dat wel weer heel erg. ik had tenslotte maar 2 keer in de week(als ik vaker wilde kon dat zo hoor, maar ja)en dan moest ik wel in ieder geval 1 keer daarvan rijden van mezelf.

ik zat er echt mee, want die pony werd juist vervelend bij mij terwijl ze bij andere mensen, ook beginners, heel braaf was.

ik heb er met verschillende mensen over gesproken, niemand die er echt iets aan kon doen.

toen sprak ik op msn een jongen die ik van de manege nog kende. ik zag altijd best wel tegen hem op. hij kan erg goed rijden en is een stuk ouder en de zoon van een instructrice.

hij vertelde me dat hij mij echt heel goed vond(dat had hij eerder ook al wel eens gezegt)en dat het zo zonde was van mijn talent. ik werd er helemaal verlegen van, maar hij had wel gelijk. ik wilde wedstrijden rijden en tja, dan kun je niet eerst ff longeren he..

hij vertelde me dat hij ook heel bang was geweest, nadat hij van een paard was gevallen. hij gaf me een tip: rijdt alsof je op het WK start. ik vond het maar een rare tip en dacht:dat helpt nooit..maar hij zei: als ik je de volgende keer spreek ben je niet meer bang..ik zei:nou, ik weet het niet hoor... Scheve mond

dus ik dacht, ach, what the heck, we proberen het gewoon.

nou, ik erop en het hielp!!steeds als dat beestje schrok of wat dan ook dacht ik: denk nou dat je op het WK bent, je moet gewoon doorrijden, stel je voor, je kunt toch niet midden in de proef stoppen...

dus, ik pakte haar aan, en hopla..over waren de problemen.

daarna reed ik elke keer met plezier, de pony was echt braaf ineens en als ze dan niet was pakte ik haar gewoon even aan en was het weer over.

nu kan ik gewoon op die pony gaan zitten als het stormt of wat dan ook, ik ben gewoon niet bang meer..

het is wel een erg lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

je had maartje(jura)er toch ook op laten rijden?was ze bij haar wel braaf?of is ze bij iedereen nog een beetje springerig?
als ze bij anderen wel braaf is moet je misschien gebruiken wat ik ook heb gedaan. als ze bij andere niet braaf is kun je haar misschien beter eerst door laten rijden en dan proberen wat ik heb gedaan.

ik hoop dat het lukt en houdt ons op de hoogte he!


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 18:38

ik raad je aan om mijn trucje toch eens te proberen, ik weet dat het klinkt alsof het nooit kan helpen, dat dacht ik zelf dus ook, maar bij mij heeft het echt geholpen.

als ze bij maartje wel braaf is kan ze het dus wel, dus dan moet het jou ook lukken.

anders longeer je haar eerst, als ze dan moe is ga je erop, gewoon in het begin. als je haar dan vertrouwd kan je steeds wat korter gaan longeren van te voren en na een tijdje zonder longeren.

en als je erop gaat echt ervoor gaan!

misschien kun je eerst een paar keer op een paard van een kennis of manege ofzo rijden zodat je er weer een beetje inkomt en dan pas op je eigen knollie stappen.

heb je wel vertrouwen in het rijden in het algemeen of zoizo helemaal niet?ik bedoel, als je op een ander paard gaat, ben je dan ook bang of niet?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 18:56

je weet dus dat het kan!

als ze bij warm weer wel braaf is, dan moet ze met minder mooi weer gewoon simpel niet zeuren!

mijn pony is ook zo, als de zon schijnt is hij erg braaf, maar zodra het hard waait...
wij hebben ook nog zo fijn bosjes langs de bak, die gaan dan helemaal heen en weer, vreselijk vindt hij dat.

ik zou zeggen, als ze zo zeurt als het niet warm is, benen erbij en niet zeuren dat paard!
juist met een jong paard is het belangrijk dat je consequent bent.

als ik het zo lees denk ik dat je er gewoon even doorheen moet en dat het allemaal best gaat lukken. als ze zo zeurt "gewoon" even aanpakken, dan houdt ze vanzelf wel weer op. of eerst longeren.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 19:22

ja, ik weet het, geloof me, ik ken het probleem.

ik had dat ook altijd, dan zat ik op mijn fiets en dacht ik: vandaag ga ik rijden, ik ga haar aanpakken en niet bang zijn! dan dacht ik ook:zo moeilijk is het toch niet..maar als ik dan eenmaal aan het opzadelen was... Scheve mond haha.

probeer nou maar eens een keer wat ik zei, wie weet helpt het bij jou net zo goed als bij mij. geloof me, ik heb het 2 keer zo gedaan en daarna was het gewoon niet meer nodig!geef het een kans.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 19:36

goed zo!gewoon doen!!

ik leef echt met je mee, vooral omdat ik zo goed weet hoe het is. ik was echt ten einde raad en ben die jongen die me dat advies gaf ook erg dankbaar Knipoog

laat ons weten hoe het ging he!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 23:07

haha, daar zijn we voor he.

en als jij nou morgen gaat rijden en er pas afgaat als je klaar bent, dan ben jij ook geweldig!dus je weet wat je te wachten staat!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, GabberGill, Josien_, Miran, Moon_light94, Paardennamen en 72 bezoekers