Het gaat weer lekker in de paardenwereld :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Het gaat weer lekker in de paardenwereld :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:46

Gisteren hoorde ik dat het paard van mijn oude instructrice afgemaakt/ingeslapen moet worden.
Echt klote, het was zo'n lief paard. Mijn instructrice had door een val van een paard iets aan haar rug een heeft heel lang geeneiegen paard gehad. Toen is ze na lang zoeken bij Guusje uitgekomen. Een sterk paard met fijne gangen. En heel betrouwbaar.
Vorig jaar brak ze haar been (instructrice, niet het paard) op 2 plaatsen. Dit ging helemaal niet goed, wilde niet netjes helen.
Paard heeft heel veel vrij gehad. Is bijna een jaar heel weing mee gedaan. Nu kon mijn instructrice weer rustug gaan beginen. met het longeregn zag ze dat Guusje niet goed lipe. Ze vermoedde meteen van alles en heeft bij een goede kliniek foto's laten maken.
Verre vorm van spat. Paard heeft pijn en het advies van de DA is om niet verder te modderen maar paard uit zijn leiden te verlossen.
Nu moet alles geregeld worden en dan is het einde Guusje.

Dit ben ik op Guusje zo'n 2,5 jaar geleden toen ze hem nog maar kort had. Wat een kanjer he!

Afbeelding


En dan is er nog Easy. Easy was een eigen pony maar is vorig jaar aan de manege verkocht. Superpony: klien maar heel fijn te rijden. Kon een L-proef doorkomen. Geen gekke streken. Heel populair dus. Meerdere mensen wilden hem kopen maar de manege hield hem aan omdat het zo'n ideale pony was.
Easy heeft op wei waarschijnlijk staan trapen met een andere pony want zijn achterbeen is op 2 plakken gebroken en danzo dat het niet meer kan helen. Easy is nu dus niet meer.
Echt zonde, ik kende manegepony's helemaal niet zo goed maar Easy was echt een toppertje.

En gisteren is de instructrice vvan mijn moeder van haar paard gevallen in het bos en ligt nu inhet ziekenhuis. Ze weet niety wat er precies is gebeurd maar gelukkig heeft ze niks gebroken en mag ze waarschijnlijk vandaag weer naar huis en is ze alleen flink gekneusd en heeft ze een hersenschudding.

En van het paard van Irisje moeten ze foto's gaan maken want die is na waarschijnlijk een trap op wei na ruim 2 weken nog niet echt minder kreupel.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:50

He wat naar allemaal.... Verdrietig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:53

Idd, Orri,

Heel veel sterkt ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:54

Ik vind het vooral zo sneu voor al die mensen. Ik ben zo happy met mijn weer gezonde Pablootje en zij hebben nu die pech. En die arme Easy, echt zo'n pony (geen enkele natuurlijk) gun je dat gewoon niet.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:08

Jeetje wat een drama's.... Ik kan me voorstellen dat je je daar niet zo happy onder voelt...

Hoe gaat het trouwens met Pieke en je moeder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:27

Mieke schreef:
Hoe gaat het trouwens met Pieke en je moeder?

Hardstikke goed! Dat gaat echt lekker, mijn moeder vergeet soms helemaal dat ze hem pas zo kort heeft dus dat is een goed teken.

Ik wou soms dat ik wat voor al die paarden wat kon doen. Dat ik in mijn vingers zou knippen en ze gewoon weer gezond zijn maar helaas kan ik dat niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:32

Nou Katrien.... niet in je vingers knippen hoor, laat die schaar asjeblieft liggen Knipoog

Als ik dit soort dingen lees dan krijg je toch wel het gevoel dat paarden en pony's wandelende rampenplannen zijn...

Wens iedereen maar veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:33

orri schreef:
Nou Katrien.... niet in je vingers knippen hoor, laat die schaar asjeblieft liggen Knipoog

Haha! Haha! Haha!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:57

ja dat gaat idd lekker Scheve mond Verward
op dit soort momenten denk ik er altijd aan dat paardrijden toch best een gevaarlijke sport is, maarja....

sterkte!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 10:02

Wat een trieste verhalen allemaal, da's weer het nadeel van een eigen paard, je gaat je enorm hechten aan zo'n dier en als hij dan niet gezond meer is...echt heel erg!