dilemma: wat zouden jullie doen in dit geval.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

dilemma: wat zouden jullie doen in dit geval.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 13:48

Ik kan Flair verhuizen naar een kleine pension stal waar maar 3 paarden staan (met Flair dus 4). Ze staan in ruime buitenboxen en er is een goede buitenbak. Er is alleen geen land, maar de paarden kunnen wel zomer en winter overdag in de buitenbak.

Nu sta ik op een manege, gigantisch druk, met binnenbak waar ik alleen in rijd als het vriest of regent. Er is echter wel land waar ze alleen in de zomerperiode op mogen. `s winters mag ze alleen af en toe een half uurtje in de buitenbak.

Wat zal ik doen, haar laten staan waar ze staat of haar verhuizen. Ze staat als ik haar verhuis wel meer buiten, alleen niet op het land maar in de bak. Geen binnenbak is geen probleem, ik rijd toch zelden binnen. Maar toch *zucht* , ik twijfel.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 13:52

Verhuizen Lachen

Geen gras is geen ramp. Tuurlijk is het wel lekker, maar voor een paard is het denk ik fijner elke dag een paar uur met haar vriendjes te kunnen spelen dat de hele winter binnen te staan en in de zomer het land op te kunnen.

Bovendien zou ik een kleine stal zelf leuker vinden.
Dat is iets wat je niet moet vergeten: de nieuwe stal kan voor je paard wel prachtig zijn, maar je moet het er zelf ook naar je zin hebben..

Succes met je keuze!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 13:57

ik zit met hetzelfde probleem.

Ik kan naar een goedkopere stal met 8 stallen en een buitenbak, waar de paarden overdag buiten staan in de zomer.
In de winter kunnen ze in de buitenbak lopen.

Ik zou er ook supergraag heen willen, maar dat betekent wel : geen binnenbak (ik heb geen idee of ik dat ga missen, denk het wel maar dat went wel) en geen lessen, al zou ik dan wel privéles kunnen nemen.

Ik ga denk ik toch nog maar eens langs om te kijken op die nieuwe stal. Het lijkt me veel gezelliger want op de manege waar ik nu sta, begin ik echt een hekel te krijgen.

Ik zou je adviseren om ook nog eens te gaan kijken want je moet echt zeker weten wat je wilt, en wat het beste is voor je paard.

succes ermee en hou ons op hoogte !

groetjes,
Maud

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:01

Tja da's heel moeilijk en hangt ook van je paard af. Ik vind gras wel héél belangrijk. Wij hebben ook alleen zomerweide en alles is niet altijd koek en ei op stal, maar ik zou de stal niet omruilen voor een stal zonder weidegang. Bij ons staan ze in aangrenzende paddocks en dan een paar uur per dag zomers, maar als ik zie hoe blij hij daarvan wordt!! Terwijl als ik hem in de binnenbak losgooi zich stierlijk verveelt. In de wei is een paard meer 'paard' vind ik....

Is er geen ander alternatief? Succes in ieder geval!

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:18

ik vind dit zelf ook heel moeilijk. mijn paard staat zomers en 's winters op het land en ik vind dat echt geweldig. is het misschien een optie om toch naar die kleinere stal te gaan maar zomers je paard twee maanden op een weiland te zetten gewoon als vakantie (moet je paar wel aankunnen hoor) of misschien kan je met een boer in de omgeving regelen dat hij een paar uurtjes per dag het land op mag?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:25

Moeilijke keuze, en de ene die die keuze kan maken ben jij!

Als er ook een wei was was het snel bekeken naar mijn idee. Ik ben ook SUPER blij dat ik niet op een grote pensionstal/manege sta want daar kan ik dus totaal niet tegen. Ik heb zelf een mini pensionstal met op het moment 3 paarden. (maximaal 4). Ik heb nog een plkeje vrij nu, helaas woon je ver weg..

Succes met je beslissing!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 15:59

Het is wel veel goedkoper en veel dichterbij mijn huis, ik sta nu echt een heel eind van mijn huis af. Ik moet elke dag gebracht worden door mijn vriend, dus ik kan alleen `s avonds heen waardoor Flair minder aandacht krijgt.

Vervelen zal ze zich niet snel als ze in de bak staat, er word een paar keer per dag hooi in de bak gedaan.

hmm twijfel, twijfel.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:09

verhuizen
Zeker als ze buiten hooi krijgen.
Maar als je twijfelt vraag je toch of Flair voor de vakantie kan komen. Misschien een week of twee. Bevalt het niet, kun je altijd nog terug.
Ik sta ook op een kleine pensionstal en ik heb de binnenbak nog geen seconde gemist. In de winter moet je ff uitkienen wanneer je kunt rijden, maar bij mij gaat het al vier jaar goed. *LOL*
Ga er gewoon een paar weekjes met vakantie en dan zie je vanzelf wel wat Flair ervan vindt

suc-6-

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:50

Je weet mijn mening al, maar ik wil toch even reageren *LOL*
Ze staan daar echt super en lopen in de winter ook lekker buiten. Het hooi en voer is goed voor elkaar. De bak ligt er mooi bij en je zit lekker dicht bij het strand(en naast mij Party!! )
En het is fietsafstand voor je ipv een kwartier met de auto, dat is ook wel erg lekker lijkt me *LOL* Vond ik iig wel toen ik van Anna Paulowna weer naar Den Helder ging Haha! En 'mijn' binnenbakje van de ponyclub die ik eerst naast de deur had mis ik ook niet, al ken ik wel mensen die er een moord voor zouden doen *LOL* Een 20x80 bak naast je stal, die ook nog eens fulltime beschikbaar is en meestal leeg Haha! En toch heb ik het nu met mijn buitenbak veel beter naar mijn zin....! Party!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:49

Ik denk dat het zeker ook van je paard afhangt.
Maar goed, als je Flair dan meer aandacht kan geven en ze krijgen wel hooi in de bak.
Dan zou ik denk ik toch maar verhuizen. En alleen een buitenbak is toch niet zo'n probleem, als het een goede bak is ten minste.
Wij hebben ook alleen een buitenbak (binnenbak op 15 min. stappen) bij de stal. Maar dit is ene vrij slechte bak, snel nat enzo. Dan is het toch wel makkelij kdat we, als we genoeg tijd hebben even naar de binnenbak kunnen. Maar Tiko is ook nog eens heel mok gevoelig, dus wij moeten ene beetje voorzihtig zijn met in een natte bak rijden.
Ik merk aan Tiko heel erg, dat hij veel vorlijker is als hij veel met andere paardjes buiten staat ipv de hele dag op stal. Helaas is dat bijna niet mogelijk.
En hebben wij ook geen (betaalbare) stal in de buurt waar het wel mogelijk is. Huilen