Mooie uitspraak van Pat Parelli

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Mooie uitspraak van Pat Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 12:34

Vaak wordt ons ook verteld door iemand langs de kant van de bak: ”Dat paard neemt je in de maling!” Degene die dat zegt heeft ongetwijfeld gelijk. Het paard speelt een spelletje met je, dat zit in zijn aard, dat is zijn taal. Helaas is de volgende uitspraak meestal: ”Geef hem eens op zijn donder!” Nee dus. Speel het spelletje mee, zorg dat je je ontwikkelt en je kennis vergroot, zodat je het spelletje de volgende keer wint!

Komt van een hele leuke en leerzame site: http://www.recreatieruiter.nl/pnh.htm

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 13:12

hey,

dat is wel goed gezegd!! Dan weet je wat je de volgende keer moet doen!!

LINDA Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 13:16

Is inderdaad een goeie!

Een stalgenootje geeft, als haar paard voor een zandspook wegspringt, onmiddellijk een galophulp, zo doet ze net alsof die sprong erbij hoorde. Vind ik erg sterk.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:47

Ik heb dat zelf met Maël. die is soms bang voor ´enge objecten´ naast de bak, zoals kruiwagens en houtblokken. afstraffen heeft weinig zin omdat ie echt een schijterd is en hij is er in het begin echt bang voor. later speelt ie uiteraard een spelletje met me, want als je ergens 5 keer langs bent gereden is het de 6e keer niet meer zo eng.
wat doe ik dan? net voor het ´enge object´ draai ik een volte of een ander figuur. zo heeft ie zelf niet de kans om naar binnen te schieten, zijn snelheid te veranderen of kijkerig te worden. als je dat een paar keer doet is ie al helemaal vergeten wat er ook alweer zo eng was. haha, gemeen he?! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 14:53

Wat ook helpt: schouderbinnenwaarts doen op de 'enge' plek, wel 5 meter van tevoren beginnen en erna nog even doorgaan, kunnen ze ook niet naar binnen schieten.