jamey ging super! En ander paardje gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

jamey ging super! En ander paardje gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 22:41

Jamey ging gister gewoon super!!
Aangezien ik besloten heb de 13e mee te doen met de onderlinge wedstrijd, ben ik eens aan het oefenen geslagen Haha!.
Eerst maar eens galop, ze sprong weer super aan. Dus eens kijken of ik er een voltje uit kon krijgen (E-B-E) Ok, het werd een heeeeeeeele grote volte, maar het was wel een volte!.
Een tijdje later een paak x de A-C lijn gereden, waarin ze keurig recht liep. Toen Vanuit draf op de A-C lijn in stap, en weer verder.
Toen vanuit draf naar halt, en verrek, ze deed het keurig!!!
Alleen het hals strekken in draf wil nog niet erg (in stal\p wel) maar dat komt wel.
Ok, dat was gister.
Vandaag had ik ze op de wei gezet, en gevraagd of ik eens een manege pony mocht rijden. Leek me wel lekker, een keer niet trainen, niet overal op letten, maar gewoon lekker hobbelen.
De stalhoudster adviseerde me op Tabor te gaan, een ruin van 150 ofzo, breed type. Leek haar een leuk beest voor mij.
Dus ik een halster gepakt, en naar de wei.
Tabor bleef keurig staan, dus halster om en mee. Hier bleek dat ie liever lui dan moe was. Sjok, sjok, sjok.
Gepoetst, gezadelt, bak in, en erop.
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Wat een pokke zadel!!!!
Ik heb zelf een 17.5 inch dress zadel, en op tabor lag een vrij klein VZH zadel, die nog neigt naar springen ook!
Ik vond het helemaal niks, moest zelfs wennen, maar verder ging het super. Bij de galop sputterde ie even tegen, maar verder heerlijk gereden. Wendingen, voltes, middendraf, kon alles rijden met hem.
Ja, Tabor is zeker voor herhaling vatbaar!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:23

wat leuk om te horen dat het zo goed gaat met jammie Haha! ( weer een nieuwe bijnaam Knipoog )

tja die manege knollieĀ“s zijn volgens mij bijna altijd liever lui dan moe Dromen
wel lekker om zo af en toe ook eens op een ander paardje te rijden

Ivanka
Berichten: 54
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: The place to be: Den-Haag city

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 12:11

Leuk dat het zo goed gaat met Jamaica. Veel succes met oefenen en op de wedstrijd natuurlijk!....Ivanka

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 13:17

Leuk dat het zo goed gaat. Nog een tip. In de B vragen ze nog progressieve overgangen. dat wil zeggen dat je niet meteen van draf halt moet houden maar er nog een paar pasjes stap tussen zitten.

Sommige juryleden vinden dat heel belangrijk.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:34

heyyy

leuk dat je een wedstrijd gaat rijden!!! dat gaat vast wel lukken met jammie (leuke bedacht kvika) Haha!:D

LINDA

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 22:25

whaaa, doe ff normaal mensen, mijn knol heet jamaica, of jamey en niks anders/
Pepper noemt haar al James.....(en ik betrap mezelf er ook af en toe op helaas Haha!)

Tabor blijkt trouwens een welshcob te zijn (volgens die man waar ze hem kochten, maar heeft verder geen papier ofzo)

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 22:47

Haha! hiihhh nou kom stef Knipoog maak je niet druk hihihi ik vind het wel grappig.

( stiekum heb ik ook wel een beetje een hekel aan bij namen of namen veranderen, maar deze vind ik toch wel leuk) Vingers aflikken