Wie heeft er op APC Waveren (A'damse Ponyclub) gereden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Wie heeft er op APC Waveren (A'damse Ponyclub) gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 15:14

Ik heb van 1987 tot 1999 op APC Waveren gereden. Vroeger bekent als de Amsterdamse Ponyclub. Het ligt aan de Provincialeweg richting Weesper (langs de Weespertrekvaart).
Wie heeft daar nog meer gereden of rijd er nog?

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:21

Zoals bekend ik dus. van 1983 t/m 1989. Reed veel op Chico, Tessa, Pepsi en Sunny. is gestorven in 1990 geloof ik.
Verder heeft Twinkebell er ook gereden. Dezelfde periode ongeveer als ik. Zij zit niet zo vaak op Bokt. meer.
Mijn naam komt van de pony die i kvan hun heb overgekocht. Hij is in 1996 afgemaakt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 00:36

Ik heb er leren rijden, periode 1986 t/m 1988
lievelingspony Lutger (valkje).. heb ik nog een foto van... reed er vrij veel op, Sloper, Sproetje, Sjoske, Olymp. Heb leren rijden op Dikkie....
Was er bekend onder de naam Manon min aangezien er meerderen rondhobbelden.

Het was een soort 2de thuis... kan me nog veel ervan voor de geest halen, putjes scheppen in de bak als het regende, binnen theorie met het shetje zonder tanden Haha! Dimmie of Hummel was dat.
Mok behandelen, uitmesten, eieren rapen, bevroren vingers in de winter.
Heerlijke tijd ...

Ik heb het meeste les gehad van Liesbeth (zo heet ze geloof ik.. ben slecht met namen), toen ik verhuiste was de weg erheen te 'gevaarlijk'
ben lastig gevallen onderweg en toen ging het niet meer, helaas.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 12:52

Ik kan me ook nog alle oude pony's herinneren. Ik was 8 toen ik er begon. Toen was het nog echt leuk.
Inmiddels ben ik er alweer 3 jaar weg. Heb een tijd legegeven , maar mijn eigen paardjesnamen teveel tijd in beslag dus ben ik ermee gestopt.
Het was toen ook niet echt leuk meer. Veel te commercieel. De meeste ponies lopen er nog. Sproet en Janet zijn overleden en Tessa ook. Lutger loopt er nog steeds, die is inmiddels 30.

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:24

Hallo,

Onlangs heb ik een trieste medeling over onze lievelingetje Lutger! Hij ie een tijdje geleden overleden. Ik begrepen dat zijn dood werd veroorzaakt door een koliek aanval.

Lutger, bedankt voor de leuke periode ondanks dat ik te groot voor je was!

Gecondoleerd!

Groet,
Twinkelbell

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-02 20:34

Wat jammer. Het was zo'n stoer beesie. Ik zal ff wat foto's van hem inscannen als mijn scanner het weer doet.
Ik heb wel een foto van mezelf op Fleurtje uit 1987, tijdens mijn eerste rijles.
http://people.a2000.nl/rvanwi01/Melanie_1987.jpg
(op de achtergrond zie je Vera (dat geestelijk gehandicapte meisje) op Sunny).

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 08:27

Ik heb Vera les gegeven toen ze net op de ponyclub was. Ik kan me niet herinneren in welk jaar dat was en wie ik nog meer les gaf. Ik heb het wel een tijdje gedaan. Tot ik Belker kocht en wegging.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 09:01

Oh arme Lutje... maar hij heeft een mooie leeftijd behaald.

Ik heb er ook weleens les gegeven, maar een paar keer, als de instructrice thee ging halen en mij het even overliet nemen en vervolgens pas na de les terug kwam Haha!

Wat ik wel stoer vond was dat ik als 12 jarige op ponykamp mee mocht rijden met de begeleiding 's middags het bos in.
Dat mochten verder alleen de oudere meiden die eerder op de dag de andere begeleiden. Ik moest dat ook stil houden en reed dus 2x per dag Lachen meestal op Lutje trouwens.

We zaten toen in Maarheze geloof ik.

Was wel erg leuk, ook mede omdat Lutje beschuit met aardbeien at en ze demonstreerden hoe hij uit een kopje kon drinken Haha!