Onvoorspelbaar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Onvoorspelbaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 14:59

Ik zit hier een beetje te balen....
Normaal zet ik in de pauze van mijn werk mijn paardjes lekker in het land en haal ze er dan rond 18 uur weer uit. Nu hadden ze gister dus een tijdje in de regen gestaan en begon Tinka 's avonds met longeren te hoesten (niet extreem, maar toch). Zat nu dus te twijfelen wat ik moest doen, omdat ik geen mogelijkheid heb om ze eerder naar binnen te halen. Manlief gebeld, die is dakdekker en dus echt afhankelijk van het weer, hij weet redelijk in te schatten hoe het weer zal worden, die zei dus: ik zou ze binnen houden want volgens mij gaat het de hele middag regenen......Zit ik hier dus steeds naar buiten te kijken, hartstikke droog Cool .
Voel me nu dus schuldig dat knollies binnen staan, maar ja dan vanavond maar goedmaken (als het dan droog is tenminste).

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:51

ik ken dat.
Ooo vanmiddag regen, sjit he... (dus spreek bv af om op school een werkstuk te maken...) schijnt de zon! Frusty
En 's avonds in de regen naar Tos...

Vind ik ook NIET leuk! Boos!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:26

Ik heb de meiden vanochtend om half 10 op de goeie gok naar buiten gezet en tot nu toe heeft de zon gestraald!
Daarintegen hebben ze gister de hele dag binnen gestaan.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 16:32

Buitenzorg schreef:
Ik heb de meiden vanochtend om half 10 op de goeie gok naar buiten gezet en tot nu toe heeft de zon gestraald!
Daarintegen hebben ze gister de hele dag binnen gestaan.


Dan kan jij beter gokken dan ik Haha! .
Gister buiten gezet, toen naar een verjaardag en dan de ene regenbui na de andere langs zien komen. Kon het helaas niet maken om na een halfuur al op te stappen, moppies waren drijfnat en kwamen naar het hek rennen toen ik ze kwam binnenhalen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:02

wat dacht je van een regendek als je twijfewlt?
Staan ze toch buiten, maar wel beschermt!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:30

Balen is dat he??
Ja ik ken het...
de hele dag is het goed weer (net als je 8 uur hebt) Boos! ...en dan savonds als je ergens heen wil regent het.
als het nou andersom was.
is ook altijd in het weekend, doordeweeks is het goed weer en in het weekend regent het Verdrietig

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 12:15

Dat is dan (het enige) voordeel vandat Tiko niet de hele dag naar buiten mag zonder dat we er bij zijn. Dit probleem heb ik in ieder geval niet. Als het echt warm wordt, wordt hij een paar uur per dag door de staleigenaresse buiten gezet en alleen als het weer goed is. Verder gaat hij alleen naar buiten als we er zelf (of mandy (navy)) zijn. Staat ie in ieder geval niet zo vaak in de regen.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 19:36

De friezen bij ons staan de hele dag en nacht buiten en de arabieren ook. Krijgen ze niks van, behalve af en toe een natte vacht.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:25

Ai dat ken ik. Ik had ze van het weekend buiten en bleef in de buurt voor het geval het zou gaan regenen: komt er een stortbui! De zomerdekens waren doorweekt!!!! Gelukkig scheen daarna de zon dus zijn ze aan de stapmolen weer gedroogd...Maar vanaf vrijdag wordt het weer beter!!

Anoniem

Re: Onvoorspelbaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 14:05

Von schreef:
Ik zit hier een beetje te balen....
Normaal zet ik in de pauze van mijn werk mijn paardjes lekker in het land en haal ze er dan rond 18 uur weer uit. Nu hadden ze gister dus een tijdje in de regen gestaan en begon Tinka 's avonds met longeren te hoesten (niet extreem, maar toch). Zat nu dus te twijfelen wat ik moest doen, omdat ik geen mogelijkheid heb om ze eerder naar binnen te halen. Manlief gebeld, die is dakdekker en dus echt afhankelijk van het weer, hij weet redelijk in te schatten hoe het weer zal worden, die zei dus: ik zou ze binnen houden want volgens mij gaat het de hele middag regenen......Zit ik hier dus steeds naar buiten te kijken, hartstikke droog Cool .
Voel me nu dus schuldig dat knollies binnen staan, maar ja dan vanavond maar goedmaken (als het dan droog is tenminste).


Je kunt ook nog xx euro dokken om ze buiten te laten zetten als het mooi weer is. Als ik jou was zou ik toch maar op het weeroordeel van je man af gaan, stukje goedkoper.
Heeft Tinka gisteren of vandaag nog gehoest?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Onvoorspelbaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 14:36

Von schreef:
Ik zit hier een beetje te balen....
Normaal zet ik in de pauze van mijn werk mijn paardjes lekker in het land en haal ze er dan rond 18 uur weer uit. Nu hadden ze gister dus een tijdje in de regen gestaan en begon Tinka 's avonds met longeren te hoesten (niet extreem, maar toch). Zat nu dus te twijfelen wat ik moest doen, omdat ik geen mogelijkheid heb om ze eerder naar binnen te halen. Manlief gebeld, die is dakdekker en dus echt afhankelijk van het weer, hij weet redelijk in te schatten hoe het weer zal worden, die zei dus: ik zou ze binnen houden want volgens mij gaat het de hele middag regenen......Zit ik hier dus steeds naar buiten te kijken, hartstikke droog Cool .
Voel me nu dus schuldig dat knollies binnen staan, maar ja dan vanavond maar goedmaken (als het dan droog is tenminste).





Is jouw man dan ook dakdekker?? De mijne ook (bitumineus en zink en koper)!! Marco (zo heet hij) gelooft het weerbericht van het KNMI nooit. Hij kijkt altijd naar de Belgische voorspellingen, die zijn meestal beter dan die van ons kikkerlandje.
Maar jouw man zet tenminste nog de paarden binnen, en dat doet Marco niet.
Alleen als ik thuis kom en Imker heeft lopen klooien, zegt hij: “ haha, heb ik toch weer even een goed gesprek met Imker gehad. Hij heeft naar mij geluisterd.”

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 19:02

Wat is er mis met een beetje regen Verward , kunnen ze echt wel tegen hoor, alleen zo lastig voor de ruiter he, met poetsen en zo.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 22:54

Even voor de mensen die denken dat ik het gevoel heb dat mijn paardjes smelten van de regen een uitleg:
Tinka heeft verleden jaar last van hoesten gehad , deze winter heeft ze voor het eerst van haar leven op stal gestaan, geschoren, dekens en de hele mikmak. Hoesten is helemaal weg.....
Nu mogen ze dus weer vanaf half mei het land op, wat ik dus keurig aan het opbouwen ben Schijnheilig . Echter toen ze van de week weer voor het eerst regen op haar velletje had gehad begon ze 's avonds met werken weer een paar keer te hoesten Boos! . Vandaar dat ik een beetje voorzichtig ben en dus niet het risico neem om haar een paar uur in de regen te laten staan.