beoordelen en verschillende meningen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

beoordelen en verschillende meningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 09:28

Nou, dan het examen beoordelen.
Ik denk niet dat ik slaag, er is geen touw aan vast te knopen.
Vorige week had ik een vos merrie mee die vorig jaar in Norg de hoogste punten van de hele middag gehaald had, ze was net geen ster.
Nu kom ik daar de bak mee in, zegt die instructuer direct: dat is geen stermerrie en wordt het ook niet. Ik dus meteen, wacht maar tot je haar hebt zien lopen.
Dus uiteindelijk de merrie los, super draven, nou, iedereen had zoiets van wauw, wat een paard. Maar de instructeur: ruimte is er wel, de kracht is er ook wel, maar niet overdreven ruim. Komt hij tot 60 voor exterieur en 62 voor bewegen. Krijg ik nog te horen dat hij die andere merrie, de zwarte beter vond (die kreeg 2 keer 65 punten).
Vorig jaar op de keuring had de zwarte 50 en 55 en de vos 67 en 68.

VAnavond moeten we dus weer 3 paarden beoordelen voor het examen, een vrouwelijke inspecteur neemt het examen af, maar we weten helemaal niet hoe zij over paarden denkt. Wordt nog leuk, ik weet wel wat ik wil zien, maar ja, die inspecteurs zijn het nog niet met elkaar eens, dus het zal vanavond wel niets worden. Ik dnek maar zo, ik kan redelijk inschatten hoe een goed paard eruit hoort te zien, dus als het vanavond niet lukt, dan weet ik wel dat het niet aan mij ligt.
Wie heeft dit al eens gedaan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:43

Ik heb het in de opleiding van deurne gehad, daarnaast kon je ook keuzevakken doen, en ik heb toen keuze vak hengstenhouderij gedaan. Erg interresant, mee naar keuringen ed, en hengstenkeuring en paarden beoordelen. Toen hadden we nog les van Cor Loeffen die toendertijd in de hengstenkeuringcommissie zat. Wat ik wel gemerkt heb is dat het nog steeds om meningen gaat, de inside info die je kreeg over de hengsten, en daaruit bleek dat ook de hengstenkeuringcommissie vaak verschilde van mening.

Wij gaan dit jaar zelf na lange tijd weer eens naar de keuring met merrie's zelf ben ik erg benieuwd wat daar uit gaat komen.

Toch is het erg leuk, het beoordelen ed van de paarden. Maar de een vind een paard goed, en de ander vind het dier slecht. Heel vreemd, zelf denk ik dat het ook nog steeds enorme vriendjes politiek binnen de paarden is.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 09:51

Ik snap er ook echt niets meer van, die vosmerrie was vorig jaar letterlijk uit de klei getrokken, met buik en al naar de keuring, en hoge puntne.
Nu is ze mooier, buik weg, en opeens lelijk.
Dat wordt met het examen nog wat. We moeten vanavond manegepaarden beoordelen, dde meeste zonder papieren, wordt dus nog leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:47

Heel veel succes dan!!
germie schreef:
Ik snap er ook echt niets meer van, die vosmerrie was vorig jaar letterlijk uit de klei getrokken, met buik en al naar de keuring, en hoge puntne.
Nu is ze mooier, buik weg, en opeens lelijk.
Dat wordt met het examen nog wat. We moeten vanavond manegepaarden beoordelen, dde meeste zonder papieren, wordt dus nog leuk.