Beslissing genomen: snoopy gaat na 8 jaar bij ons weg.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Beslissing genomen: snoopy gaat na 8 jaar bij ons weg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 12:05

Snoopy, m'n oude pony, gaat volgende week weg naar een ander tehuis. Ze is 18 jaar, en wij hebben haar 8 jaar gehad. Maar omdat ik ga studeren, heb ik gewoon geen tijd meer voor twee paarden, en Snoopy krijgt niet meer de aandacht die ze verdiend. Ook heeft ze erg slechte longen, en die kunnen de zware boslucht hier niet meer aan.

Ze gaat naar een boerderij in Drenthe, met andere pony's en 4 kinderen tot 10 jaar die er af en toe op gaan hobbelen. Ze komt daar in 'bruikleen' te staan, om lekker haar oude dag te slijten. Heel dicht bij m'n oma, dus we kunnen vaak gaan kijken. De mensen waar ze komt te staan is heeeeel ver weg nog familie.

Ik vind het wel erg moeilijk om haar weg te moeten doen, maar het is wel beter voor haar. Het is echt een moment waarin ik besef dat m'n 'goede ouwe' jeugd echt over is. Ik reed al 3 jaar niet meer op haar, maar door haar weg te doen sluit ik toch wel heel definitief een deel van m'n leven af...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:10

Een wijs besluit, maar kan me voorstellen dat het 'pijn' doet!
Veel kracht toegewenst!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:45

jeetje, ja, tis denk ik wel een goeie beslssing, zoals je zelf ook al zegt, maar dat het voor jou even erg moeilijk is kan ik me goed voorstellen! succes

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:53

Het klinkt alsof Snoopy een geweldige oude dag gaat krijgen met vier kinderen om haar te vertroetelen maar ik kan me goed voorstellen dat het heel moeilijk is om haar nu echt weg te doen.

Sterkte ermee.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:00

Snoopy heeft een prima oude dag voor de boeg.... dat is in ieder geval een heel fijn idee.

Toch heel veel sterkte gewenst, want het is en blijft een hele moeilijke beslissing. Wel heel fijn dat je nog vaak bij haar kunt gaan kijken.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:07

Het prijst je dat je zo aan je pony denkt! Hoeveel mensen zouden die pony niet gewoon laten staan waar ie staat?

Snoopy krijgt vast een heerlijk leventje, betere lucht om te ademen, kindjes die aandacht geven en af en toe een ritje als afwisseling.

Fijn voor jouw dat je hem nog eens op kunt zoeken. Kan je af en toe even lekker met hem knuffelen!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:01

Jeetje, wat een beslissing zeg, maar waarschijnlijk beter voor Snoopy. Als ze daar minder last van haar longen heeft en gewoon goed goed verzorgt word doe je er alleen maar goed aan.

succes!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 17:40

Ik heb het er vaak best even moeilijk mee... Maar ja... Het is gewoon beter voor haar.

En ook weet ik zeker dat ik nooit meer zo'n aparte en gigantisch slimme pony terugvindt. Ze heeft een heel speciaal en mooi karakter, en ik zou haar ook nooit vergeten (zij mij wel waarschijnlijk Haha! )

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 17:59

ik vindt het heel dapper van je,en een wijs besluit...maar moeilijk!veel sterkte!en ik weet niet hoor,of ze jou zal vergeten!
mijn oude pony staat bij een goede vriend van ons,en wij gaan 1 a 2 keer per maand kijken...ze krijgt een super verzorging,heeft heel veel wei en pony's om d'r heen,en toch kent ze mij nog steeds!{ik heb haar alweer 10 jaar}
wedden dat jou pony je ook nog herkent!
iig,ze krijgt het super,althans:zo klinkt het,en voor jou is het ook beter,als je haar dalijk lekker vrij ziet ademen,of lekker in het zonnetje ziet liggen...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:07

Lijkt me een erg moeilijk besluit, want 8 jaar is niet niks!
Sterke ermee

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:22

Klinkt een heel fijn tehuis waar snoopy heen gaat...
Erg liefdevol, zo als jij hem kunt loslaten voor een fijne oude dag. Niet makkelijk voor jou....
Gelukkig dat je hem nog regelmatig kunt opzoeken na zijn verhuizing...kan je Snoopy lekker verwennen met een hand vol snoepies!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:25

Wat zal Snoops het daar heerlijk hebben zeg! Lachen

Voor jou lijkt het me inderdaad best moeilijk, maar ik bewonder het feit dat je aan je pony in plaats van jezelf denkt.. Geniet nog even van 'r en troost je met het feit dat je het beste voor haar doet..

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:48

Inderdaad een moeilijke beslissing, maar bedenk dat jij het erger zal vinden dan Snoops zelf. Ze gaat een prachtig tehuis krijgen. Ik ken het gevoel dat je iets afsluit, het lijkt alsof alles dan voorbij is op eens. Maar naarmate je ouder wordt zal je steeds meer tijdperken moeten afsluiten. Dat hoort bij het leven en dat is ook goed, terugdenken aan goede herinneringen en zorgen dat je goede herinneringen maakt. Erg belangrijk.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 22:33

knap dat je deze beslissing hebt genomen hoe moeilijk t ook is voor jezelf. Snoopy gaat t daar vast heerlijk krijgen, alle aandacht van de wereld, 4 lieve kindjes, fijne lucht en een baasje dat haar nog op komt zoeken ook.
super carola dat je dit nog voor snoopy doet

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:27

Een goede beslissing denk ik, maar wel een hele moeilijke...heel veel sterkte als ze 'weggaat' in ieder geval!

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:48

goed van je dat je deze beslissing hebt kunnen nemen
en succes ermee

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:49

goed van je dat je deze beslissing hebt kunnen nemen
en succes ermee

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:46

Moelijke beslissing! Maar het klinkt inderdaad als een ideale oplossing. Goed van je hoor!
Wat ik me nu alleen afvraag blijft je andere paardje nu alleen achter? Of gaat die ook naar een andere stal als je gaat studeren?