DA is geweest->pees/spierblessure

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

DA is geweest->pees/spierblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-02 21:45

Ja het is niet leuk ik zal vertellen wat hij gedaan heeft!! Hij heeft haar eerst op de volte laten lopen op het harde en zachte nou het werd erger zolang ze langer liep hij heeft toen de onderkant van de voet verdoofd en daar had het niks mee te maken bleek later. Toen zei die ik ga haar pijnstillers geven en dan moet je vanavond weer komen loopt ze dan nog kreupel dan is het iets anders en moeten er foto's gemaakt worden ik er heen en ze liep niet meer kreupel!!En eigenlijk was ik er stiekum blij mee omdat hij had gezegd dat als ze niet meer kreupel was de kans op genezing bijna 100% was. Morgen moet ik haar koelen en afspuiten omdat haar kogel dit werd van de verdoving. Hij had gemerkt dat ze een zeer hoge pijngrens had omdat ze om alle buigproeven enzo niks gaf en hij toch zeker wist dat het haar pijn moest doen!!

Wat er nu gebeurd is dat ze de hele zomer op een stukje van 8 bij 8 in de wei moet zo dat ze niet kan vliegen maar wel in beweiging blijft het was geen goed idee om haar op stal te houden omdat ze vaak tegen boxwanden enzo aanslaat.

Ik wil graag iedereen bedanken die mij advies heeft gegeven en ik moet ook zeggen dat ik vanmiddag behoorlijk overstuur was omdat ik haar eigenlijk nog maar net 2 maanden heb en ik me hier zeer schuldig over voel!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:50

Sterkte ermee, ik hoop dat ze voorspoedig geneest!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 11:33

Jeetje, maar laat het niet voor niets zijn, LEER hiervan zodat je her een volgende keer kunt voorkomen.... Stap er zeker niet te vroeg weer op, watn als het lijkt alsof het weer oke is, dan zijn ze juist op hun kwetsbaarst!

Aanrader: Boek "uw paard natuurlijk gezond" (groen, A5 formaat, zachte kaft, niet duur). In dat boek staat heel, heel duidelijk omschreven waar jouw paard last van heeft en hoe je er mee om moet gaan....

En als je je paard een eerlijke kans op genezing geeft, dan komt het vaak allemaal wel weer goed...(ik ken een paard dat op zijn 5de aan beide achterbenen een peesklap kreeg van slapte, en nu 4 jaar later loopt dat slungelige dier wel M dressuur, M springen en L samengesteld; dat geeft de burger toch moed, nietwaar?!)
Sterkte ermee!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 23:01

ja ze gaat voor zeker vier maanden de wei in dan laat ik er weer een DA bij komen en dan zien we weer verder. Vandaag had ze ook weer pijn de pijnstillers die ze heeft gekregen gister verloren hun werking (Zwaar shot gehad) en ze had ook een dikke kogel en koot doordat dat ze daar verdoofd was. De dierenarts had ook tegen mij gezegd dat ik er niet te veel naar om moest kijken dat kon beter iemand doen die niet zo'n band met haar had!! Omdat ik dab ik de grote verleiding zou komente staan om haar toch even uit het land te halen en dat mag niet!! Waar kan ik het boek krijgen weet je dat??

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 09:54

Boek: volgens mij is dt gewoon bij divoza en soortgenoten te koop, kost ongeveer een gulden of 30, dus eh...even rekenen, : 2, - 10 % ...eh.... zeg 13,5 euro.... Haha!