Paardenfysiotherapie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paardenfysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:08

Volgende week wordt Pablo onderzocht door een fysiotherapeute (en tevens DA). Hij lopt helemaal goed nu maar ik wil eens laten checken of alles bij hem wel goed zit. Zijn rugje is volgens mij wel goed maar ik heb mijn twijfels over zijn achterhand. Vooral omdat de smid er ook over begon dat volgens hem er iets nog niet helemaal lekker zit bij Pablo boven in de achterhand wil ik kijken of ik daar meer zekerheid over kan krijgen.
Pablo loopt nu niet kreupel maar heeft heel veel moeite om zijn achterhand er bij te houden. En voltes gaat hij liever 4-kant door dan dat hij zich in zijn lijf buigt. En in zijn stal zie ik wel eens dat hij wel erg lomp draait (zijn achterbenen te weinig mee laat lopen). En soms gaat hij echt mega onhandig over drafbalkjes heen.
Misschien dat ik wel anders moet rijden maar ook daar kan een fysio me mee helpen dacht ik zo.
Ik ben echt benieuwd of ze wat vindt. Ik zou niet raar staan te kijken als hij hele stijve heupen oid heeft maar dat zie ik dan wel.
Ik moet hem monsteren en onder het zadel tonen en over wat balkjes draven en verder zie ik donderdag wel.
Volgens mij heeft fysiotherapie bij Leysander van Prisca ook goed geholpen en ik heb zelf ook al eens veel baat gehad bij fysiotherapie.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:13

Yep heeeeeeeeeel erg geholpen het is nou zo dat als er wat mis is met leys ik haar bel ipv de DA. Ik heb een goede band met haar en vertrouw haar. Als zij komt enleys ziet haar gaan de oren erop. Tja wat wil ik nog meer.

Ik hoop datje ookiemand krijgt die je helpt met rijden en logeren daarmee kan je een hoop oplossen. Mayo wordt op dit moment ook door mijn fysio geholpen en die is ook eerruug blij.

Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden ?? Goed dat je het doet na al die ellende.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:43

he hallo
kojack word ongeveer elke 2 a 3 weken behandeld door een fysio
het is goed voor zijn spieren, voorkomt blessures en hij vind het heerlijk
groetjes

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 22:47

Ik heb nu sinds kort ook idd fysio voor Kasmier en ik ben er idd erg blij mee. Je weet tenminste waar je mee bezig bent en wat je wel/niet goed doet en waardoor je 't kan verbeteren. Mijn fysio helpt echt van A tot Z en begeleidt ook met longeren, zodat je alles tot in de puntjes goed leert doen en zien. En volgens mij helpt ze ook met oefeningen voor onder het zadel, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Kasmier krijgt morgen z'n 2e 'echte' behandeling, maar hij voelt nu al beter aan als daarvoor (mede door oefeningen die ik opgekregen heb). Ik heb goede hoop dat 't 100% goed gaat komen.

Het kan zeker geen kwaad om de fysio te laten kijken. Ik hoop voor je dat hij/zij wat vind, dan heb je iig geen onzekerheid meer wat het is en dan kan je er tenminste wat aan doen.

Ik ben zeer benieuwd naar de uitslag. Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 09:46

Mayo schreef:
Ik hoop voor je dat hij/zij wat vind, dan heb je iig geen onzekerheid meer wat het is en dan kan je er tenminste wat aan doen.


Misschien heeft Pablo wel helemaal niks maar dan kan ik dus zonder het me af te vragen hem strenger rijder. dan weet ik dat hij moeilijk doet omdat hij het moeilijk vind en niet omdat hij ergens last van heeft.
Ik ben echt benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:45

het moeilijke is om de goeien van de koekenbakkers te onderscheiden. Ik ben een paar vreselijke koekenbakkers tegen gekomen, en ben dus uitermate sceptisch geworden tov alles wat geen afgestudeerd VA is. Over het algemeen kun je bij dit soort dingen zeggen dat het raadzaam is om een diagnose te laten stellen door een goede paardenarts, en dan vervolgens de fysio het probleem te laten verhelpen. Als een paard bijv. scheef gaat lopen door een peesblessure, die moeilijk op te sporen is, heeft al die fysiotherapie weinig zin totdat de peesblessure opgespoord en behandeld is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 12:32

Je zou ook eens aan Michiel Schepers kunnen denken.
Hebben we hier op stal heel erg goede ervaringen mee, juist met dat soort 'vage' problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:38

De fysiotherapeute die komt kijken is ook afgestudeerd dierenarts. En ze werkt bij mijn vaste dierenkliniek en zal dus ook overleg hebben met Offereins en Pijls (die beide erkende paardenartsen zijn) over Pablo. En die dierenartsen hebben ook weer regelmatig contact met mijn smid.
Ik denk dus wel dat zij een betrouwbaar iemand is om Pablo eens te laten onderzoeken.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:46

Or word binnenkort ook eens na gekeken, ik heb het vermoeden dat er wegens een 'probleempje' op de weide hij raar wegsprong en sindsdien is heb ik het idee dat er iets niet goed is. Week terug ongeveer.
Ik zit mee te denken aan uiteinde van de rug/bekken.
Idd belangrijk om een goede te hebben.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:17

Zep schreef:
het moeilijke is om de goeien van de koekenbakkers te onderscheiden. Ik ben een paar vreselijke koekenbakkers tegen gekomen, en ben dus uitermate sceptisch geworden tov alles wat geen afgestudeerd VA is. Over het algemeen kun je bij dit soort dingen zeggen dat het raadzaam is om een diagnose te laten stellen door een goede paardenarts, en dan vervolgens de fysio het probleem te laten verhelpen. Als een paard bijv. scheef gaat lopen door een peesblessure, die moeilijk op te sporen is, heeft al die fysiotherapie weinig zin totdat de peesblessure opgespoord en behandeld is.


Ik kan het begrijpen Zep vooral omdat er helaas een hoop zijn die daargoud geld mee verdienen. Degene die ik heb heb ik eerste aantal keen aan het werk gezien en werkt alleen maar onder een DA. Dus eerst moet de DA hetgoedkeuren en dan pas behandeld zei. En dan ook alleen maar op zijn aanwijzing. Puur om eventuele problemen te voorkomen.

Verder kan ik idd allemaal maar aanraden om dit eerst met je DA het door te spreken voordat je een fysio belt.

Ik ben benieuwd Katrien *LOL* .

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 12:43

Spannend !!

Het is altijd goed om zo iemand te laten komen; het kan eigenlijk ook nooit kwaad en voor je het weet ben je van de problemen af. En voor hetzelfde geld heeft hij helemaal geen last van zijn rug maar dan weet je dat tenminste zeker !

Heel veel succes donderdag en we horen het wel !

Groetjes!
Maud