Opeens staat hij voor je... je droompaard!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Opeens staat hij voor je... je droompaard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 20:58

Hallo ponylovers,

Ik kon het niet geloven, maar opeens stond hij bij ons op stal, mijn DROOMPAARD!! Het is een zoon van Jazz, drie jaren jong, donkerbruin en hij heeft me toch een lief koppie! Maar hij heeft een zware blessure aan zijn linkervoorknie... en er is maar 35% kans dat hij weer beter wordt... Huilen
Volgende week gaat hij weer terug naar zijn eigenaar, maar ik mag hem dan een keertje op komen zoeken!!
Als ik nu een paard zou mogen, zou hij het ZEKER worden, ondanks zijn blessure!! Pling
O, hij is zo leuk, en als ik hem roep, dan komt hij met zijn koppie uit de box, en als ik hem poets (hij mag namelijk niet uit zijn box, een half jaar stalrust...) legt ie zijn zachte neus in mijn nek!!!
ZO'N paard kom je maar een keer in je leven tegen.... zucht...

Groetjes van Patricia Lovers en hoeffies van het Jazzkindje...

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 23:00

ja patries het is echt een liefie he! HIj reageert echt op jou gewoon echt schattig om dat te zien hoor Tong uitsteken

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:47

leuk hoor zo lieverd. Ik heb mijn droompaardje ook gekocht ik was meteen verliefd op hem. iedereen zei dat ik gek was maar ik ben super blij met hem en hij gaat ook nooit meer weg. over een aantal jaar kan ik er niet meer oprijden maar dat intresseert me niks. ik had liefde op het eerste gezicht met een paard en niet met een man Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:54

Ik hoop dat hij geneest, dat lieve ding!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 11:10

Adventure was ook meteen m'n droomknollie... Lovers Een half jaar later heb ik hem opgehaald daarom. Op sommige paarden wordt je nou eenmaal op slag verliefd, hoe dat kan, het is mij een raadsel.

Maar wat is het voor blessure? Heeft ie een ongeluk gehad? Zo jong nog, en dan al een zware blessure... sneu hoor...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 11:42

toch kun je als je een aankoop doet met een verliefde kop jezelf een hoop ellende op de hals halen. Zoals het kopen van een paard met een blessure in dit geval. Ik vind dat heel onverstandig, ellende hoef je niet te kopen, die komt zo ook wel op je weg, zonder dat je er om vraagt.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 11:44

Ja dat klinkt heel bekend Haha!

Ik was ook op slag verliefd maar hij was veel te duur. Toen ik terug ging naar NL voor twee weken was ik er dan ook heilig van overtuigd dat als ik terug zou komen, hij dan verkocht zou zijn. Dus ik helemaal Huilen en op de laatste dag wilde ik ook niet, zoals altijd, lekker bij hem in de box kruipen en hem knuffelen en poetsen als altijd. Ik kon het ook niet over mijn hart verkrijgen om afscheid te nemen. Verdrietig
Toen mijn vriend me kwam ophalen hebben we nog een heleboel fotos gemaakt omdat hij toch echt mijn droompaard was en ik wilde aan hem zeker niet alleen herinneringen over houden. Lovers Kwijl
Maar toen ik terug kwam was hij er nog steeds en ik was echt helemaal blij, bleef naar hem toetrekken. Maar hij was gewoon te duur en dus heeft mijn vriend voorgesteld naar een ander paard te gaan kijken. Ik heb er best veel gezien & geprobeerd maar ik had eigenlijk nog liever GEEN paard dan een soort van vervanger.
Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en is de eigenaar enorm in prijs gezakt en nu is mijn droompaard toch nog van mij! Lovers Kwijl Tong uitsteken

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 11:55

Desiree schreef:
toch kun je als je een aankoop doet met een verliefde kop jezelf een hoop ellende op de hals halen. Zoals het kopen van een paard met een blessure in dit geval. Ik vind dat heel onverstandig, ellende hoef je niet te kopen, die komt zo ook wel op je weg, zonder dat je er om vraagt.


Ik ben het voor de verandering een keertje met je eens *LOL* . (Dat hebben wij niet zo vaak he? Knipoog )
Maar Adventure zou m'n droompaard niet zijn geweest als ie niet goed gebouwd was, als ie een blessure zou hebben gehad of als ie niet die fijne gangen zou hebben gehad. Ik ben op hem 'gevallen' omdat hij mijn ideale paard behoorlijk goed waar maakt.

Z'n koppie is ook erg lief, maar daar heb je niets aan.

Ik wordt ook met de dag blijer met hem, vooral nu blijkt dat ie echt geschikt is voor de doelen die ik voor ogen had. Ik heb totaal niets over hem te klagen, behalve dan dat z'n zeer gevoelige huid wat minder is...

Kijk wat je idealen en doelen zijn, en zoek daar een geschikt paard bij.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:50

Ik had dat ook met Cerise.
Ik hoorde viavia over haar, en had meteen... "Ik WIL gaan kijken".
Had nog niet eens een foto gezien.
De vrouw die haar tijdelijk op stal had (haar zwager was eigenaar) vertelde veel over de telefoon, ik wilde ook alles weten hihi.
Dus wij daarheen.

De gangen waren nou niet echt dat je zegt van 'wauwie', maar goed genoeg. Ze is een trakhener en net als haar pappie echt 'millitary-paardje', vlakke gangen maar wel goede achterhand, vrij ranke bouw, keihard beenwerk, verkeers- en trailermak, maar nog vrij groen wat de dressuur betreft, nog niet echt de basis afgemaakt.
Ik moest haar dus wel zelf veel leren, maar ik ben er helemaal voor gegaan.
Mijn intuïtie zei 'yes'.
Ik ben van plan eerst met haar te gaan dressuren, en zodra ze er klaar voor is ook springwedstrijden.
Tussendoor (doen we nu al) een hoop bos- of buitenritten, en zodra ze in galop mag zie je dat koppie denken:
"Echt? Mag ik echt? Go vrouwtje, go!" Party!!

Ik was in het begin al verliefd, maar ben altijd blijven denken: als ze niet aan MIJN eisen voldoet, dan niet.
Anders ben ik niet gelukkig, maar uh... HET PAARD ook niet. Haha!
Dus ik ben het helemaal met Desiree eens.
Daarom was ik ook blij dat ze erbij was toen ik voor het eerst naar een paard ging kijken!
Paard werd het echter niet, want ze leek op deze smiley: Extreme duivel ( *LOL* )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:52

hihihihi, die moeten er ook zijn he Dorine. Zulke paarden leren je namelijk de goede en bravere paarden op waarde te schatten!