Ik ga met Iones ook naar Rodinde toe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 11:28

Sinds die osteopaat uit Bit IOnes "geholpen" heeft is hij niet meer de oude geworden. HIj loopt nu niet meer zo hanetredachtig en stram meer als voorheen, en hij is wel weer nageeflijk, maar soms lijkt het wel alsof het er in schiet. Als ik dan een kleinere wending rijd, dan maakt hij ineens van die hinkerige kort-lang-kort passen links achter. Ik vermoed dat het niet in zijn benen zit maar ergens in zijn achterhand. Ik loop er al zo lang mee te tobben, en hij is wel verbeterd, maar hiermee neem ik geen genoegen. Ik wil dat hij weer gewoon de oude wordt. Hij wordt pas 11 jaar, ik wil nog met hem springen en dressuren. Hij ziet er ook fantastisch uit.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 12:45

Alhier mijn verklaring, waar jullie terecht om vragen: Ik heb er geen vertrouwen meer in, in die vent. Ik heb Iones laten behandelen omdat ik soms zoveel moeite moest doen voordat hij eindelijk de achterhand erbij hield en mij kon laten zitten.
Hij zei "wat heb je toch met dat paard gedaan?", ik denk dat zoveel kritiek toch wel onterecht was. Ik heb hem jaren lang aardig gereden maar niet echt doorgereden in souplesse. Dat heb ik pas het laatste jaar gedaan en dat werkte goed.
Dus ik liet hem behandelen en iones kreeg hier en daar wat elleboogjes en *KNAK*. Advies: 2 weken op rust (wel weidegang) en daarna langzaam oppakken, voorwaarts neerwaarts rijden. Zodoende, maar al heel snel werd in de wei gesignaleerd dat hij kreupel liep. Na die 2 weken ging ik weer aan de gang maar meteen in de stap was het al niet goed! Hij liep zo krap! ik schrok me te pletter, en in de draf was het nog minder en in de galop bokte hij (en dat is abnormaal voor hem). ZE konden er niet in de draf ook niet uitkomen of hij rechtsachter niet goed was of links. Ik heb gebeld, dat mijn paard met een hanetred liep (te hoog tillen in spronggewricht en het niet naar voren zetten). Hij begon over zijn ingewanden enz (echt niet). maar wilde niet aannemen dat het aan zijn behandeling lag. Ik liet hem niet meer komen, hij had me hiervoor moeten waarschuwen, of hij heeft gewoon iets fout gedaan. Hij blijft maar lekker van mijn paard af.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 13:49

Weet je wat zo banketstaaf is? Iones was altijd zo: ik kon hem gerust 6 weken lang laten staan, en dan klom ik er op en reed hem weer zo naar beneden. Dan heb ik toch nooit zoveel fout gedaan? Wat ik wel fout gedaan zou kunnen hebben is, als hij me niet liet zitten, TOCH doorzitten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 16:41

Ze zeggen dat Kyara er op vooruit is gegaan, maar voor zover ik wist mankeerde die ook niet zoveel. nee, die osteopaat had zijn werk recht moeten zetten! als hij een beetje eergevoel had gehad, had hij nog gebeld. maar hij zei dat hij hooguit pas over 2 weken kon komen. DAAAAAAAAAAAG! Hij luisterde niet eens naar mijn verhaal, zodat hij overtuigd kon blijven van zijn gelijk!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 09:03

Hoi, ik moet er vrijdag as. om 12.30 uur zijn. Duim voor me he! Ik laat het uiteraard horen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 09:38

Bedankt voor de tip! Ik zal zorgen dat ik genoeg contant bij me heb!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, CairnTerrier, Dancer, FenrisLoki, Hanjan, Happy16, idylle, KaasSouffle_, laura22, Lisewiesje, Miran, Mo_Noah, Swift, Syb_sem, Vagabondo en 161 bezoekers