goede truc om paard uit de wei te krijgen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

goede truc om paard uit de wei te krijgen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 15:31

jaaaaaaaa ik heb EINDELIJK een oplossing.. en dan nog wel helemaal zelf bedacht. ik kreeg isatie dus niet uit de wei (laatst trouwens opeens wel..) en vandaag ging ik er weer heen en ze liep steeds weg als ik haar neus wou pakken.. maar ze bleef wel steeds terug komen omdat ze brokjes wou en jaloers was op petsjora (ander paard daar) toen ik zag dat het niet ging lukken ben ik maar een beetje opd e grond gaan zitten en ze bleef er toen gezellig bij staan.. voor brokjes tilt ze dr hoef op (is haar zo geleerd) dus toen dacht ik zo van nou dan laat ik haar dat doen. en toen heb ik de hoef gepakt.. en met mijn knie omhoog gehouden zodat ze niet weg kon.. daarna hakstertouw om dr nek gedaan en toen halster om en daarna halstertouw weer aan het halster gemaakt.. en nouja toen had ik dr en het rijden was ZOO heerlijk.. het is echt een lekker beestje.. ik ga binnenkort foto's maken Lovers Lovers

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 15:46

waarom laat je het halster niet om?dan krijg je d'r mischien ook sneller tepakken.
het is wel een leuke oplossing van je.

groetjes

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 17:09

wat soms ookw el eens wil helpen is het paard juist wegjagen als ze bij je komt, dan word ie verontwaardigd en gaat om te pesten bij je komen enzo..

niet de beste oplossing maargoed, het schijnt wel te werken...

of blijf gewoon helemaal stilstaan en doe niks net alsof jij haar neit ziet en als ze dan echt nieuwsgierig word en je gaat snuffel *HANG* Haha!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 17:42

flaim schreef:
waarom laat je het halster niet om?dan krijg je d'r mischien ook sneller tepakken.

ja dat zei ik eerst ook al maar dsan trekt ze het (schijnt..) kapot.. duss daar heb je dan ook niet zoveel aan.

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 17:46

dat is balen dan.hopen dat het blijft werken hoe je het nu doet.

groetjes

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:53

Anna-Jelly schreef:
wat soms ookw el eens wil helpen is het paard juist wegjagen als ze bij je komt, dan word ie verontwaardigd en gaat om te pesten bij je komen enzo..

niet de beste oplossing maargoed, het schijnt wel te werken...

of blijf gewoon helemaal stilstaan en doe niks net alsof jij haar neit ziet en als ze dan echt nieuwsgierig word en je gaat snuffel *HANG* Haha!


wij hadden gister dat probleem ook, maar dan in de bak. Alle pony's waren los en eentje wilde er niet uit.
we probeerden echt alles en zelfs dat wejagen vond ie een heeel leuk spelletje!! Haha! Extreme duivel en als je hem dan had ging ie hangen... Scheve mond Verward maarja, uiteindlijk hebben we hem uit de bak gejaagd, en vond ie zijn stalletje snel terug!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:53

macario"]
[quote="flaim schreef:
waarom laat je het halster niet om?dan krijg je d'r mischien ook sneller tepakken.

ja dat zei ik eerst ook al maar dsan trekt ze het (schijnt..) kapot.. duss daar heb je dan ook niet zoveel aan.
[/quote]

misschien zo'n band voor om der nek dan? Heeft japke (oude shet) ook.
Ik kan het niet echt uit leggen..... Verward

zo'n koeieband..hier kun je er een zien http://www.jockeyclub.nl/site/02_manege ... 24x768.jpg