paard mee naar cursus

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

paard mee naar cursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 14:25

vanavond weer cursus beoordelen, en mijn verzorgpaardje gaat mee, de hoofdinspecteur vna het kwpn komt. Ben benieuwd wat ze van het paard zeggen Haha! Haha!
sterwaardig is ze niet, maar voor mij erg goed, en mooi Haha! Haha!
Ik weet natuurlijk wel dat de schouder te steil is, en dat de souplesse in de draf beter kan, maar goed, dat wil ik lekker even niet zien. Ze halen het paard maar door de mangel en beoordelen het maar, voor mij blijft het een schoonheid. Haha! Haha!
Leuke cursus is het hoor, kan het iedereen aanraden.
Heeft iemand het al eens gevolgd???

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:00

Het lijkt mij ook ontzettend leuk om te doen, wat zijn de kosten voor deze cursus?

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 08:40

100 euro, maar je moet eerst een basiscursus gedaan hebben die kost 100 gulden.
Je leert dan eerst je paard schetsen, en met beoordelen leer je waarderen en constateren, bovenbalk, onderbalk, enz.
Volgende week neem ik nog een keer een paardje mee.
Ze hebben m'n verzorgpaardje niet eens echt afgekraakt. 2 keer 65 punten op exterieur en beweging, dat is 10 punten meer dan vorig jaar op de keuring. Paard is ook mooier geworden. Het was het beste paardje van de 4 die we deze avond deden, er was een stermerrie met in principe veel betere bewegingen, maar die ging schommelen en onregelmatig lopen bij het wegdraven en terugkomen en dit is storender dan een correct bewegend paard die ruimte, kracht en souplesse mist.
Maar keuringen zijn pogingen om de jury te bedriegen Haha! Haha! de fouten van je paard verbloemen