't is toch mijn verantwoordelijkheid?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

't is toch mijn verantwoordelijkheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 16:44

hoi
vandaag haad ik lekker gereden en daarna mijn pony in een landje naast de bak neergezet. deze is afgezet met een draad (zo'n veer, geen lint) wat niet echt zichtbaar is. er is ook nog een ijzeren hek wat je ervoor dicht kunt doen zodat het wel goed zichtbaar is afgezet.
ik heb altijd graag dat hek dicht, omdat ik bang ben dat er wat met dat draad gebeurt.
een paar weken terug heeft een pony zich bezeert aan dat hek en sindsdien mag ie dus niet meer dicht. maar als ik alleen mijn pony daar in heb staan en ik graag dat hek dicht wil hebben omdat ik dat draad gevaarlijk vind is dat toch zeker mijn eigen verantwoordelijkehid? of kan die man wel zeggen van : je laat dat hek open. Verward
groetjes liselot

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:48

als alleen jouw pony er in staat, is het jouw verantwoording...
dus zou ik het gewoon dicht maken! als je dat wilt...

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 16:52

jups... alleen mijn pony stond erin.
hij heeft enorm veel ontzag voor dat hek en ook wel voor draad, maar dit draad kan hij gewoon niet goed zien. en het is nog rotdraad ook nog. brr

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 15:47

Als je pony het draad niet goed ziet en de andere paarden wel is het misschien een idee om hem wat meer Cool worteltjes te voeren

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 17:19

Kun je niet wat plastic slierten ofzo aan t draad hangen. Zien ze t tenminste.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 22:21

ik had ook al geegd dat ie gewoon schriklint er doorheen moest doen zodat het goed zichtbaar was. maar dat wil de staleigenaar niet...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 00:23

Ik zou hem gewoon eens zeggen dat als jouw pony erin staat (hij is toch wel helemaal van jou?) dat je het hek dicht wilt hebben, en dat als hij iets oploopt door het hek, dat het jouw verantwoordelijkheid is.

Overigens snap ik het ook wel van zijn kant. Volgens mij is hij aansprakelijk als er iets gebeurt met je pony door zijn 'toedoen'. Het is namelijk zijn hek. Mocht er dan iets gebeuren dan kan je hem volgens mij wel aansprakelijk stellen.

Mocht je nou echt willen dat het hek dicht gaat als jij je pony er in zet, dan kun je misschien een schriftelijke overeenkomst opstellen, die jullie beiden tekenen. Dat hij niet aansprakelijk is als er iets met je paard gebeurt als hij daar staat. Zorg wel dat erin staat dat hij niet aansprakelijk is wanneer er iets in die paddock gebeurt door toedoen van het hek, en alleen dat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 10:43

De gevolgen voor een paard wat in een ijzeren hek loopt zijn veel groter als wanneer hij door die veer loopt.

Wij hebben hier ook een aantal van de veren, binnenkort ga ik die vervangen omdat ze aan de borstsluitingen van de dekens blijven haken.
Maar er zijn al een aantal keer paarden doorheen gerend maar dan knappen ze gewoon.

Ik heb ook wel eens paarden gezien welke in een landbouwhek terecht waren gekomen...
Dan kan je dus gewoon het destructiebedrijf bellen hoor.

Als je er verder nog zo meezit zou ik gewoon zelf schriklint aanschaffen en dat er tijdelijk voorzetten als jij jouw pony er in hebt staan.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 10:51

Wij hebben zelf ook van die veren maar gelukkig met flink stroom erop en lint de paarden kunnen het goed zien hoor (verder hebben wij alleen schrikdraad) als ze erdoor heen gaan knapt het iid meteen.
Ik heb niet het probleem met de dekens omdat die van mij een eind bij het draad uit de buurt blijft veel te bang voor een schok

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:53

Van wie is dat landje ?
En waarom zet jij jouw pony daar neer , huur je het ofzo ?

Als het zijn wei is en je hebt er eigenlijk niks te zoeken dan heb je dat hek gewoon open te laten , is het weitje echter bedoeld voor jouw pony dan moet het natuurlijk veilig zijn.

Dan kun je misschien zelf wat veranderingen aanbrengen ?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 22:26

het is een stukje grond van die pension stal. het is bedoeld voor de paarden van iedereen.
als anderen het paard er ook in hebben staan dan laat ik het hek open, maar als alleen die van mij er staat doe ik hem altijd dicht, maar dat mag nu niet meer.

is dat echt waar dat het zo knapt? dan voel ik me al een stuk fijner, want opzich kan er dan niet veel gebeuren. als hij dat landje uit zou rennen komt hij op een stuk grond wat helemaal afgezet is met schrikdraad, de paarden kunnen dus niet van het erf af.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 08:30

Kun je niet, tot je een andere oplossing hebt, de draad voor je pony zichtbaar MAKEN. Wij hingen er altijd om de zoveel meter gekleurd lint aan. Zo'n soort politielint, rood/wit. Dan ziet hij de draad wel, hoor!
Groetjes,
Linda

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 09:15

Linda250 schreef:
Kun je niet, tot je een andere oplossing hebt, de draad voor je pony zichtbaar MAKEN. Wij hingen er altijd om de zoveel meter gekleurd lint aan. Zo'n soort politielint, rood/wit. Dan ziet hij de draad wel, hoor!
Groetjes,
Linda


zoals ik eerder al had gezegd, dat mag niet van de staleigenaar... heb ik het wel over gehad met hem. maar wil die niet.