rambo kan iets nieuws!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

rambo kan iets nieuws!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 17:25

ik wou het een tijdje geleden al doen maar nu heb ik echt besloten op met Rambo vrijheidsdressuur te doen!(Rambo is een geit)
best moeilijk omdat rambo snel is afgeleid, naar andere dingen gaat kijken en nooit goed wil stil blijven staan Cool en geiten zijn ook op die manier niet zo slim als paarden denk ik ze leren dat niet zo snel, alleen als je het met voer doet en als het makkelijk te begrijpen is hebben ze het binne 5 minuten geleerd!

wat hij nu dus kan is voetje geven met de zweep(zachtjes aantikken). voetje geven deed hij al, maar alleen als ik bukte en een vuist voor heb hield net alsof er voer in zit Haha!
maar nu heb ik het hem zo geleerd: ik sta gewoon naast hem en ik tik zachtjes met een lange zweep op het voetje dat hij omhoog met doen, doet hij het niet, steeds wat harder maar dan nog helemaal niet hard hoor! want ik ga hem geen pijn doen natuurlijk.

binnekort kan ik dan beginnen aan de Spaanse pas gewoon om en om die voetjes geven Lovers
en steugeren kan hij ook al als ik 'staaaaa'zeg en als hij het dan niet doet 2 hele mini rukjes aan het touw hij leert steeds meer!

iemand nog tips wat ik hem nog meer zou kunnen leren?
(buigen is heel moeilijk bij hem)


Groetjes Laura en pootjes Rambo Cool
Laatst bijgewerkt door Boogiegirl op 04-05-02 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:52

Leuk dat je dit met een geit doet!
Voor mij is vrijheidsdressuur echter geen kwestie van slaan en voeren. Ik zou mijn pony nooit harder gaan tikken/slaan omdat ze iets niet begrijpt. Is niet helemaal eerlijk. Als jij een repetie op school niet snapt, en ze gaan je slaan, haal je dan ineens een 10? Nee..
Sorry voor de kritiek, ben natuurlijk geen geitenkenner, maar het is en blijft een dier!
Veel succes verder, en maak je wat foto's Haha! ?
Groetjes

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 18:09

ik ga hem natuurlijk niet slaan!
ik bedoel iets harder tikken, niet dat het hem pijn doet ofzo!
en die brokjes ziet hij als beloning het is een hartstikke vreetzak!
maar ik tik dan soms gewoon wat harder omdat hij vaka niet oplet ofzo maar ik zal hem nooit slaan als hij nix verkeerds doet dat doe ik mn leive rambo niet aan Lovers

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:41

Sorry, kwam erg bot over.
Tuurlijk is belonen met snoepjes niet erg, mijne krijgt dat ook, maar doe het niet te vaak, en altijd, dan kunnen ze vervelend gaan doen, happen of bijten als je eens een keer niks geeft. Worden ze verwend van Haha!
Groetjes

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 18:53

haha geiten bijten niet gauw dat scheelt en ze hebben ook niet eens boventanden! het is wel zo dat Rambo een erge bedelaar is de hele tijd voetje geven enzo maar dat zijn alle geitjes bij rambo is de wei!
ook bijna altijd als ik op het hok ofzo lig/zit dan komt hij bij me liggen Lovers en ook wil hij met me spelen en ook wrijft hij best vaak met zn snoetje tegen me hoofd of in mn haren, dus dat is dan ook duidelijk dat ik hem geen pijn doe als het geen rede heeft!(niet dat ik dat zo wel doe maar heel af en toe als hij super koppig is een tik met het touw, klinkt zielig, maar een paard sla je toch ook wel eens met de zweep, maar bij Rambo doe ik het natuurlijk niet zo hard)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:21

Ahh.. wat een lieverdje.. Heb nooit zo stil gestaan bij geiten.. raar eigenlijk Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 21:09

ik vroeger ook niet tot dat ik ging bedenken wat ik voor mn verjaardag wou, een geitje dus! Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:49

da gaat niet over slaan..mijn pony die weet erg goed dat wat ie moet doen als ik "up" zeg of met een zweep tegen z'n schouder tik (steigeren en klauwen) soms is het gewoon zo een dwarskop dat ie het niet doet en moet ik hem ff duidelijk maken dat ie wel moet luisteren (hij moet z'n koekjes niet te snel verdienen)
als hij niet luistert en ik geef hem een hardere tik (das niet slaan) met die zweep dan weet ie het wel dat ik het meen en luistert ie rap genoeg.

Als je moeder 3 keer tegen je zegt ga je kamer opruimen en je doet het niet kan je de 4e keer toch ook wel eens een uitbrander verwachten terwijl je het heus wel had begrepen, nou zo is het ook met mijn pony. Die denkt nogal snel dat als ie z'n gewicht naar z'n kont verplaatst of z'n been flauw 10 cm van de grond optilt het al goed is, nou niet dus.Als je galop vraagt wil je die toch ook zien das maar net hetzelfde als dat tikken met de zweep om hem erop te wijzen dat het hier te doen is en niet ginder.Das niet slaan (met een zweep hoef je net zomin te slaan als met een been te schopppen en met je stem te roepen)

Maareuh goed, das echt wel schattig hoor om dat met een geit te doen.ik heb zo ooit iets op tv gezien ook met een geit en ze kunnen veel leren hoor (zo kon die ook een voetbal terugkoppen naar je was echt lief)

Oh ja Navy, ik val je niet aan ofzo hoor, maar er is een groot verschil tussen straffen en ff de aandacht terug vragen.
En idd vrijheidsdressuur is geen kwestie van slaan en voeren maar wel van vragen en belonen.En zoals ik al zei is die tik van de zweep niet slaan maar een hulpmiddel om het te vragen (net zoals stem en been, kijk maar naar de Lippizaners die capriolen uitvoeren daar gebruiken ze ook een zweep voor) en belonen dmv koekjes omdat dat echt wel motiverender is voor een dier dan enkel braaf zeggen (dan is ie het na 5 keer wel beu, als je koekjes hebt dan blijft ie gaan.En daarom hoef je ze nog niet na ieder oefening te geven)

Nou goed dit moest ff van m'n hart en nogmaals ik val je niet aan of wat dan ook ik wou dit enkel ff melden Knipoog

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 15:59

ja Laurake dat is précies wat ik bedoel!!
met die bal heb ik ook een bij rambo geprobeerd, omdat hij nogal veel met zn horens doet(andere geiten slaan }> en spelen) maar Rambo kijkt dan vaak zo sullig van 'wat moet ik met die bal?' maar soms deed hij wel een beetje zo met zn horens.
en rambo weet het ook precies! ik hield eerst mn vuist voor hem, ik zei soms voetje en soms sta gewoon doorelkaar en hij doet precies wat ik vraag, zonder aanwijzingen alleen op stem, maar af en toe vergist hij zich nog wel eens Haha!