Japik opnieuw verhuisd.........+ update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Japik opnieuw verhuisd.........+ update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 11:49

Vanwege de aanhoudende regen was het mij een doorn in het oog dat Japik buiten stond in de modder.....Op zich was het helemaal niet erg dramatisch, maar ik kon helemaal niks met 'em doen in dit weer....
Als je 'em wilt longeren is het nog te glad en hij liep maar in het land en verder niks.

Omdat we zo gauw het een beetje afdroogt het land willen draineren en een bak aan willen leggen was het moeilijk om Japik gewoon daar te laten lopen, elke keer moeten ze dan met grote kranen en shovels het land op, ze gaan sporen graven van zo'n 70 cm diep en het was me niet vertrouwd dat hij daar moest blijven lopen, ik was veel te bang dat hij in die sporen gaat lopen of wat dan ook.

Dus gisteren is hij verhuisd naar de manege....Eerst voor 2 maanden, maar als het me bevalt blijft hij daar denk ik totdat thuis de stal ook gebouwd is. Ik kan nu weer met hem naar menles(ik had nog geen vervoer, mijn nieuwe trailer kan ik pas over 3 weken halen), hij wordt gebruikt bij de koetsiersbewijscursus, eindelijk de tijd en de mogelijkheid om leuke dingen met 'em te gaan doen. Ik hoef niet te mesten, lekker luxe... Haha!

De prijs viel me ook nog mee, ik moet 425 (gulden) per maand betalen en dat is incl mesten en voeren....Gebruik van de bak en de menwagens, enz enz.....
En het leek gister allemaal heel goed te gaan, ik had er wel moeite mee om hem alweer te moeten verhuizen, maar hij heeft nu weer kontakt met andere paarden, gister al even lekker in de bak gespeeld, lekkere schone stal met een dikke laag vers stro, ik denk dat ik nu wel een goede beslissing heb genomen, als hij weer thuiskomt is alles klaar en hoeven we niet meer allerlei nooddingen te regelen en heeft hij gelijk een eigen plek!

Vind het wel spannend, moet straks eerst weg, maar ga eind van de middag naar de manege en dan eens kijken hoe z'n eerste nachtje was....
Laatst bijgewerkt door Mika op 04-05-02 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 12:06

Hee das fijn!!! Lekker joh!
Hoef je je zelf ook geen zorgen te maken als hij buiten in de regen blijft staan! En idd lekker luxe Haha!
Ben benieuwt hoe hij het daar vind, zal het vast wel naar zn zin hebben nu hij ook weer lekker in de menles kan, en voor jou ook super fijn !

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:13

Wat een luxe zeg Knipoog
En toch ook eigenlijk wel heel gezellie toch.....lekker kletsen met andere stalgenoten.....heerlijk toch lijkt me!!!!!
Lekker droog en alle fasaliteiten (volgen mij heb ik dat woord verkeerd geschreven Verward ) om lekker met hem aan de gang te gaan....heel fijn voor jullie beide Lachen
En als het straks weer mooi weer is Kwijl dan haal je hem desnoods toch weer op en zet je hem lekker in eht land neer Lachen
Is die manege dicht bij je huis?


Heel veel plezier samen op de manege....
Als we beschuit met muisjes komen eten dan wil ik ook nog wel ff bij Japik op de manege kijken hoor Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:36

Wat een toestand he? Met je paard iedere keer verhuizen. Ik herken je probleem wel. Ik kan ook niks doen momenteel door het natte land. Als ik wil rijden dan moet ik de weg op omdat we geen bak hebben, met het risico dat ik te paard weer een bijna-dood-ervaring bega... zit nu ook maar weer te dubben over andere stalling met faciliteiten....mm

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 20:34

Ben vanmiddag een hele poos bij hem geweest op de manege en hij heeft het er super naar zijn zin!!!
Lekker relaxed!

Heerlijk om lekker met hem te kunnen keutelen zonder gestress, bij mij thuis had ik nog niet eens een goede vastzet plaats en nu.......Heerlijk!
Heb hem eens flink geborsteld, alle modderresten eraf en hij glanst je nu echt weer tegemoet! Prachtig! Moet alleen zn staart denk ik maar wel even wassen, hij schijnt nog steeds helemaal bruin op van alle zanddeeltjes die je er schijnbaar toch niet helemaal goed uit kunt borstelen, maar verder ziet hij er weer pikobello uit!

Kreeg vanmiddag idd verschillende luitjes die even kwamen "buurten", even kennismaken, er was er een die vroeg of Japik nog hengst was omdat ie zo mooi was en zo'n mooie nek had.... Sigaar Sigaar
Was toen best wel trots eigenlijk...... Clown

Later heb ik hem nog eventjes aan de longe gehad, ik hoorde van de eigenaar dat hij die ochtend al even in de bak los was geweest, dus alles is prima voor elkaar, ben echt blij dat ik deze beslissing heb genomen!
En de manege is maar 5 minuten met de auto, wat wil ik nou nog meer?