Stallingkwestie..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Stallingkwestie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 10:50

Zoals de titel al zegt zit ik met een stallingskwestie..
Ik sta nu op een stal in Hoevelaken, geen luxe, geen goede ligging, geen hoge prijzen, maar ook niet al te goed voer. De paarden mogen de wei in, maar dit moet je zelf doen, en het is niet de bedoeling dat ze er te lang of de hele dag in staan. 's Morgens naar buiten en 's avonds naar binnen is er dus niet bij.. Dat is al mijn eerste probleem.
Ten tweede, voor mijn Endurancetraining zou een bos in de buurt geweldig zijn. Ik moet zelfs zeggen, een soort droom! Het lijkt me fantastisch een bos op een kwartiertje stappen te hebben! Dat is ook niet ondenkbaar, op ongeveer dezelfde afstand (ik woon in Amersfoort, paard staat in Hoevelaken) zijnb er best stallen MET bos en weidegang. Waarschijnlijk wel een hoger prijskaartje, maar daar heb ik verder nog niet naar geinformeerd.
Er zijn alleen wat dingen die me tegen houden. Allereerst de gezelligheid hier. Ik zie mijn beste vriendin dagelijks op stal, en dat zou dan dus verminderen, en ben bang dat de vriendschap dan helemaal verwaterd, en dat zou raar zijn, want we hebben SAMEN een sponser (binnenkort in elk geval, is nog niet helemaal rond, maar het gaat lukken!) , en niet apart. Ten tweede is Navy gek op de Tinker van die vriendin, zonder hem wordt ze helemaal panisch en depressief.. Ben bang dat ze als het ware niet over hem heen komt, en slecht gaat eten, en in mindere conditie komt, minder Navy gaat worden, om het zo maar veen te zeggen.
Zo zijn er nog wat dingen die me tegenhouden, zoals ook de plek waar ik dan ALLEEN (en ook) door het donker zou moeten fietsen, deels een industrieterrein en dwars door de stad, wat me niet echt aanspreekt. Al zal dat natuurlijk wennen, want ik durfde eerst ook niet alleen 's avonds door het bosje waar ik nu dagelijks door fiets.
Kan iemand me helpen? Moet ik het voordeel van de twijfel nemen en echt weggaan? Het risico niet nemen? Mijn vriendin boven mijn Endurance (en bosdroom..) verkiezen? En de sponsers maar gedag zeggen? Weet het namelijk echt niet meer..
Groetjes

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 11:07

Samen verhuizen?

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 11:08

Kun je die vriendin niet gewoon meenemen Verward *LOL* ?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 09:35

Ik vindt dat je als eerste aan je pony moet denken,wat het beste voor jouw navy is en dan pas aan je zelf,maar ik wil niet dat je weg gaat want als ik straks bij jannie kom te staan dan wordt het nog veeel meer gezelliger Haha!
haahaahaa

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 14:14

eerst aan je pony denken en dan aan jezelf vind ik wel een beetje onzinnig.

Jij moet er tenslotte lol in hebben.
Je pony vind wel weer een ander maatje hoor.
En ja die vriendin, vraag of ze meegaat naar een andere stal en anders zul je elkaar gewoon regelmatig moeten bellen of spreek voor 1x in de maand af dat ze naar jou komt en dat jullie samen een bosrit gaan maken.
Je moet gewoon eens gaan informeren op die andere stallen. Misschien zit er wel een tussen die je aanspreekt of juist helemaal niet.
Ik heb vorig jaar ook een moeilijke beslissing genomen(ook omdat het op stal niet meer ging) om te gaan verhuizen. Ik dacht dat ik alle mensen achter zou laten maar op het laatste moment hebben zij mij laten barsten.
Ik heb altijd gedacht dat ik heimwee ofzo zou krijgen of dat ik geen andere leuke stal zou vinden.
Nou ik sta er nu een half jaar, weer bij het bos en duin, en er zijn aardige lui daar. Ik heb nog geen dag spijt van mijn verhuizing en mijn vriendin zie ik nog regelmatig.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 18:56

Haha.. Myrthe mee.. dat zou perfect zijn..
Helaas denk ik niet dat zij er net zo over denkt.. heb het er vaak met haar over gehad, maar ze is een stuk minder enthosiast dan ik.
Zo zitten we nu op 10 minuten stappen van de club, waar een heerlijke buitenbak is, een binnenbak en waar zij 1 X per week les heeft. Dit wil ze graag blijven houden (les), maar of dat daar in de buurt ook is, is niet zeker (kan ik natuurlijk nog naar gaan informeren). Ten tweede deelt ze haar Tiko met haar zus, die heeft in deze omgeving erg veel bijrijd en verzorgpaarden, en die zal het (als Myrthe dit al zou willen) er niet mee eens zijn weg te gaan.
In elk geval, hartelijk bedankt!
Groetjes

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:28

He Mandy!!!

Een bosdroom....die heb ik ook!!! Ik zou het echt zuper jammer vinden als we niet meer bij elkaar op stal staan Huilen Huilen Huilen
Tja....Ik wil met allle liefde mee (graag zelfs!!!!). Maar ik kan een niet meer betalen voor de stalling betalen (t baantje help wel iets, maar nu moet ik ook meer zelf betalen....), en ik vrees idd dat richtje niet mee wil...sniksniksnik!
Les kan ik nog wel missen als ik bij een nieuwe stal ook lid kan worden van een club, en desnoods moet jij me maar les geven!!!!!

Maarja, geld en richtje zijn een probleem!

Myrthe