Hoefsmid met een hernia

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Hoefsmid met een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 10:13

(*&^*%*%^ de hoefsmid van Omar heeft een hernia en kan voorlopig niet komen. Hij moest heel nodig naar de smid. (liefs voor zaterdag (wedstrijd)) Toevallig kwam de smid van mijn stalgenootje vandaag en die wil 'm wel voor een keertje doen. Lovers Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen, want het zijn dan wel 6 paarden waar we een andere smid voor moeten zoeken.... Volgens mij is er een chronisch tekort aan hoefsmeden.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 10:33

Dat laatste klopt als een bus... Vooral in NH is het wat hoefsmeden betreft dun gezaaid.

Nou, ik hoop dat jullie snel een andere smid kunnen vinden, het mooiste zou zijn als jullie eigen smid snel weer opknapt!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:46

Nog eventjes mensen, en dan ben ik ook hoefsmid Haha! Het is alleen even kijken waar ik tegen die tijd woon...ik wil hier in ieder geval niet blijven.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:32

Met een wat groter aantal paarden heb je meer kans om een smid te vinden dan wanneer je er maar 1 hebt, daar willen ze vaak niet voor rijden, dus dat is een "voordeel".
Wel rottig hoor als je een nieuwe smid moet zoeken, je moet ook maar weer afwachten of die het wel naar 't zin doet.
Ook sneu voor de smid, risico van 't vak denk ik.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:36

vanwege de hoefsmeden schaarste zijn m'n verzorgpaarden ook al 8 maanden niet meer bekapt. IJzers zitten er dus ook niet onder (en ik spring wel).

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:48

Ik merk echt weinig van de hoefsmeden schaarste in NH. Ik woon in NH, maar bij ons komt gewoon iedere zaterdagochtend de hoefsmid op stal, hij houdt zelf de paarden in de gaten en als hij vindt dat het nodig is (en dan is het ook echt nodig, geen geldklopperij) dan pakt hij je paard en wordt het gedaan, ideaal, geen omkijken naar. Misschien niet de goedkoopste smid, maar wel een hele goede en service en geen gezeik is ook wat waard.

8 maanden niet bekappen zou ik echt niet laten gebeuren, je maakt mij niet wijs dat de smid maar 1x per jaar tijd heeft. Dan zou ik denk toch m'n paard in de trailer laden en zelf naar een smid toerijden, dan maar wat meer moeite doen.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:54

Margreet, ik Alkmaar en omgeving, vind je niet zomaar een nieuwe smid. Mijn hoefsmid had een keer zijn kuitbeen gebroken; bij gods gratie kon ik naar een smid in Purmerend toekomen. Maar hij was wel al nummer 5 die ik belde. De rest zei gewoon "nee", ook als ik aanbood om zelf heen te rijden met de trailer.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 14:00

Pava schreef:
Margreet, ik Alkmaar en omgeving, vind je niet zomaar een nieuwe smid. Mijn hoefsmid had een keer zijn kuitbeen gebroken; bij gods gratie kon ik naar een smid in Purmerend toekomen. Maar hij was wel al nummer 5 die ik belde. De rest zei gewoon "nee", ook als ik aanbood om zelf heen te rijden met de trailer.


Klopt... er zijn genoeg hoefsmeden in NH, maar teveelpaarden...
Vooral als je je paarden aan huis hebt staan zijn ze vaak te beroerd om te komen omdat ze maar 1 of 2 paarden kunnen doen ipv 10.
Nouja, lees de topics maar van Anneke Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 14:25

Ik ruik goed geld mensen Haha!