Sefja verhuisd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Sefja verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 17:18

Er is nogal wat gebeurd de afgelopen paar dagen. Op vrijdagavond kreeg ik ineens te horen dat ik zo snel mogelijk Sefja moest weghalen van de stal waar ik stond. Dat was ik al van plan. Het werkte niet om diverse redenen, maar ik verwachtte dat mijn vertrek rustig en zonder ruzie zou kunnen verlopen. Helaas bleek dat niet het geval.

Zaterdag ben ik halsoverkop naar de stal gestaan waar ik nu sta en gelukkig was er een plekje vrij wat ik mocht hebben. Toen de hele middag gebeld om vervoer te regelen. Na een nogal hectische dag zondag Sefja opgehaald. De trailerrit ging prima.

Ze vindt het er erg gezellig, heeft nu een ruime buitenbox zodat ze lekker naar buiten kan kijken. Er komen de hele dag mensen en paarden langs dus er is genoeg te zien. Ik heb ook een eigen landje waar ze vandaag een paar uurtjes heeft gestaan. Omdat het land nogal vet is en ze dat niet gewend is wordt ze deze week 's ochtends buiten gezet en zet ik haar 's avonds weer binnen. Vanaf volgende week gaat ze denk ik dag en nacht naar buiten.

Ze is erg verliefd op een grijs bonte ijslanderruin die bij de losgooibak staat (voor ijslandermensen van Juliet ) en ik moet zeggen dat het geen slechte keuze is.

Ik ben heel blij dat ze er zo lekker bij staat. Om het geluk compleet te maken heb ik vandaag een nieuw tweedehands brommertje gekocht. Een peugot Fox. Het is namelijk een uur fietsen en er is geen openbaar vervoer en dat zag ik niet erg zitten na mijn werk. Nu kan ik er in 20 minuten zijn.

Binnenkort volgen er wel foto's.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:53

leuk dat sef nu op een andere stal staat

( minder leuk is hoe het gegaan is)

waar sta je nu? bij wennekers? ( of iets in die richting met de naam )

ik ben daar 1 keer geweest om kvika op te halen toen ze van vlieland afkwam die mensen hadden haar tot daar gebracht voor me.

wat een bedrijf zeg!!!! en allemaal zo luxe Knipoog
nou sef heeft het er vas beter naar heer zin. vooral het weiland Vork

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 00:06

Ik hoop voor je dat het daar beter gaat en dat je het naar je zin hebt...Sefja ook natuurlijk! Maar het gaat dus weer prima met je beessie??? Verward

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 09:44

Jurga schreef:
Ik hoop voor je dat het daar beter gaat en dat je het naar je zin hebt...Sefja ook natuurlijk! Maar het gaat dus weer prima met je beessie??? Verward


Nadat ik een week of twee geleden weer langzaam met haar aan de slag mocht is ze weer kreupel geworden (andere redenen). Ik heb meteen de veearts gebeld. Gelukkig had dit niets met de botbreuk te maken waar ik me wel zorgen om maakte. Ze krijgt nu een pijnstiller en loopt al weer een stuk beter. Als het herstel zich voortzet ben ik volgende week waar ik twee weken geleden was en mag ik weer voorzichtig beginnen met longeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 11:04

Fijn dat het op z'n pootjes terecht is gekomen Eline. We baalden al als een stekker dat onze veewagen nog niet rijdt, anders hadden we je er zaterdag meteen weggehaald.
Waar sta je nu in Aalsmeer? Bij Wennekers op die grote stal? Als Sef weer helemaal beter is, gaan we een keer een rit door het Amsterdamse bos maken, ok?
Geef haar maar een dikke zoen van me, en natuurlijk weer heel veel beterschap!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 22:10

Jeetje wat een verhaal. Blij dat Sefja nu op een goed plekje staat!
Maar over dat vervoer.......je had echt wel kunnen bellen hoor Haha! .
Succes op je nieuwe stal en geef Sef een aai.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:31

Jeetje... jullie zitten echt in een pechperiode! Nu maar te hopen dat je definitief een fijne stal voor Sefja hebt gevonden!

Enne: succes met je brommert! Knipoog