Pretty Woman naar de kliniek te Merelbeke

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Pretty Woman naar de kliniek te Merelbeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 16:06

zondagavond hebben we een week vroeger mijn lieve merrie Pretty Woman naar de kliniek gebracht.
ze lijd namelijk aan Atrium Fibrilatie,dit is een onregelmatige hartslag..maar dit is in vele gevallen te behandelen en te genezen,dus daar hopen we ook wel op.
daar aangekomen kreeg ze een ruime,nette box en een schep eten en wortels OK dan!
de dag nadien begonnen ze aan de voorbereidingen,ze staken een katheder aan beide kanten van haar hals,en ze brachten een soort elektrodenband om haar middel,waarmee ze dus de hartslag konden controleren.
het medicijn betreft een nieuwer product;dat quasi geen bijwerkingen geeft,in tegenstelling tot het vorige,dat is wel een opluchting.
bedoeling is de hartslag te kunnen converteren,rechtzetten dus..
mijn brave meid liet het zich allemaal overkomen en moet nu een dag of drie vaststaan in haar stal,vol met draadjes.. Verdrietig
daarna moet ze nog ongeveer een week ter observatie blijven,maar kan ze wel los,en mag ze regelmatig stappen en grazen.
ik ben de ganse dag op de kliniek gebleven en het was reuze interessant! heb meegelopen met de professor;die uitleg gaf aan de studenten wat de paarden mankeerde en de behandeling was,echt een unieke kans voor me om eens mee te lopen en ervaringen op te doen!
niettemin mis ik mn meid wel,ze zal het best moeilijk hebben... Verdrietig

enkele foto's(als dat hier mag)

Afbeelding

aan haar nek zie je de katheders samengebonden,en om haar middel de elektrodenband,het apparaat dat je links ziet is het EKG-toestel,die dus de hartslag controleert.

Afbeelding

de zakken medicijn hangen dus aan de staldeur,en ze moet om het uur bloed genomen worden(int begin toch) en er is constant observatie..

Afbeelding

hier een overzichtje van de kliniek voor de paarden..

Afbeelding

een van haar eerste EKG's,hier zie je heel duidelijk dat de hartslag zeer fout is,de lijn tussen de "p'tjes" moet recht zijn ipv hobbelig,en natuurlijk constant,je ziet dat er soms plaats teveel tussen is,dat is gewoon een hartslag die ze overslaat..niet zo goed dus...


pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 20:13

vandaag nieuws gekregen.ze doet het heel goed,ze blijft ontzettend kalm en lief niettegenstaand dat ze vastgeketend hangt,en dat voor een paard dat winter/zomer op de weide verblijft!
ze is momenteel op schema,dat wil zeggen dat de fibrilaties afnemen,maar het blijft wachten op het moment dat de hartslag weer overslaat..

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 15:40

weer nieuws gekregen: ze is nog steeds heel braaf en kalm,de lieveling van haar gang ondertussen,niettemin staat ze nog steeds vast en zwellen haar benen natuurlijk wat op..
ik vrees wel dat de behandeling niet gaat aanslaan..haar hart is intussen al zodanig afgestemd op het fibrileren dat het moeilijk is de cirkel te doorbreken en terug juist te kloppen..
ze zit al aan dag 3 nu..als dit niet aanslaat is het gedaan met rijden,want dan moet ze op vervroegd pensioen Ach gut

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 11:10

het is helaas niet gelukt.. Scheve mond
ze kreeg gister bijwerkingen en ze hebben de behandeling meteen gestopt,en me gecontacteerd.
een pluim voor de menselijkheid en de goede zorgen in de kliniek te Merelbeke OK dan!
maar wij hadden dus geen geluk..
Pretty word nu een wandelpaardje,het is nu zo,maar we kunnen nog jaren van elkaar genieten,ze gaat niet doodvallen ofzo,ze word er gewoon mee oud,zonder last of pijn..

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 15:26

Heb vanmiddag nog bericht gekregen van de professor dat ze nu diarree heeft,ze staat dus aan een infuus en krijgt elke dag een spoeling met darmflora-herstellende middelen..
das wel even schrikken,khoop dat het vlug overgaat,want eerder mag ze natuurlijk niet naar huis..

Zitaake,als je maandag daar een groot,bleek en moe iemand hebt zien rondslenteren bij haar stal,dan was ik dat Scheve mond
geef ze maar een extra knuffel van mij..


pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:20

de diarree is niet beter,maar haar algemene conditie wel..
ik ben erg te spreken over hoe de mensen daar voor haar zorgen OK dan! ze mag nu bijna continu aan de hand grazen,ook vannacht zijn de studenten opgestaan om met haar te wandelen en onder de douche te zetten ter voorkoming van hoefbevangenheid!
morgen ga ik haar bezoeken,en breng wat eten mee van thuis,misschien wil ze dit wel eten..

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 15:47

bedankt mensen OK dan!

momenteel is het toch koffiedik kijken,die diarree moet echt overgaan eer ze naar huis kan/mag..en ik denk dat het veel te maken heeft met verandering van klimaat en heimwee..ik ga haar morgen gaan bezoeken,en wat eten meebrengen van thuis,in de hoop...
het mag echt niet erger worden,tis toch echt wel pech hebben hoor!

ik wil haar eveneens vlug terug thuis,dan kan ze weer het weiland op bij haar vriendinnetje,en zal ze wel vlug weer haar hooi en brokken eten ook.. nog enkele weken wachten en dan mag ook haar zoontje Epos terug naar huis,en dan zou het gezinnetje weer compleet zijn..

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 10:00

het was idd haar..ze moet heel veel grazen van de professor,omdat ze haar krachtvoer niet meer wil,en ze moet eten he,dus ook snachts moeten de studenten opstaan om haar te laten grazen.dat meisje is mijn vriendin,die daar momenteel intern is,ze krijgt dus echt wel een heel goede verzorging!
maar tmoet dringend wat beterschap inkomen..mn lieve meid..kga haar vanmiddag gaan bezoeken.
ik stond erbij toen ze haar maandag behandelden Knipoog

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 10:33

Zitaake: je kon het toch niet weten he Knipoog en daarbij,ik was op en op..

ALS ze nog thuiskomt,zullen we het voorval idd rap vergeten en zoveel mogelijk van elkaar genieten!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 17:42

ik ben dus zaterdag en vandaag langsgeweest.
gister was ze echt suf,ze had krampen en wou niet grazen en niet eten,behalve het krachtvoer dat ik meehad van thuis!(was van maandag dat ze geen krachtvoer meer wou)
ze gaf me niet echt veel moed,en had zo om de 30 min spuitende stinkende diarree.
zondag keerde ik terug met meer voer van thuis,omdat ze blijkbaar enkel dit wou,ze leek levendiger,en at het met smaak op,samen met wat bietenpulp.daarna gingen we aan de hand grazen en graasde ze vrolijk,ze at ook haar stro in de box.
alle waarden in het bloed zijn goed,en ze lijkt redelijk,geen koorts enzo,maar die diarree houd nu al 4 dagen aan.tleek wel wat mindere hoeveelheden te zijn,dus hopelijk is dit een teken dat de darmflora zich wat herstelt..
tis echt koffiedik kijken Scheve mond

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 10:03

vandaag is het terug werkweek en kan ik niet naar haar toe,tis ook een uur rijden..maar omstreeks 11u30 ging ik weer nieuws horen,anders kom ik echt de dag niet door

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 15:51

GOED NIEUWS!!!!!

vamiddag belde de professor me dolblij op!

Pretty haar mest is opeens onwijs veel verbeterd!!! ze had net n koeienvlaai gelegd,en das heel wat in vergelijking met de stroom bruin water die er al sinds donderdag uitkwam!
hij verwacht nu heel gauw normale mest,en als dat goed is mag ze tegen het weekend vast naar huis Cool

ik ben euforisch,wonderen bestaan nog...
die hartkwestie is allang niet belangrijk meer..hoe het kan lopen he Lachen

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 19:41

bedankt aan diegenen ook die het de moeite vonden te reageren en die meeleefden OK dan!
het was heel zwaar..en ik ga maar echt weer gerust zijn als ze bij me thuis staat en ik mooie mestballen zie Lachen
maar dit nieuws is voor mij een hele opluchting,en ik kon wel huilen van geluk Cool

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-04 11:25

ze is terug thuis ja Cool

wel sterk vermagerd in die 14 dagen,stel je voor,van 565 kg naar 500.. Scheve mond
das natuurlijk van die erge diarree en al die stress he! maar ik ben zo blij dat ze thuis is,en nu krijgt ze idd een speciaal dieert om vlug terug op krachten te komen(hopelijk geen DB aan mn deur omwille van een mager paard Clown )

bedankt aan de profs en studenten in Merelbeke,die werkelijk alles gedaan hebben om haar er terug bovenop te helpen OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, bonnielau, ImkeTarek, Lielle, pol013, ziechriet en 83 bezoekers