Nieuw zadel voor mij en een nieuw paard voor...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Nieuw zadel voor mij en een nieuw paard voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 11:02

mijn nu bijna ex-bijrijdster!

Ze heeft toch besloten om zelf een paard te kopen en wilde Kaminka wel kopen. Ik kan gewoon geen afstand doen van dat paard en aangezien mijn bijrijdster eigenlijk wel heel erg graag een Fries wilde is de verkoop van Kaminka niet doorgegaan. Wel staat er nu sinds gisteren een prachtige, net gecastreerde Friese ruin op stal, in het bezit van mijn bijna ex-bijrijdster! Het is een prachtig dier, met een fantastische galop, zeker voor een fries!

Gisteren is Divoza bij ons op stal geweest, diverse mensen wilden nieuwe zadels of er moest wat aan het huidige zadel gebeuren.

Ik wilde dus ook graag weer een dressuurzadel voor Toon en mijn vzh zadel houden voor Kaminka. De keuze is gevallen op een Kieffer Lusitano, zo ongeveer de duurste Kieffer die er is.... Frusty Hij zit geweldig....

Grappig detail: ik trok het dek van Toon af en het eerste wat die man van Divoza zei was: "springpaard!" Klopt als een bus, Toon is een bijzonder goede springer. Maar ja, die hoefkraakbeenverbening zorgt er voor dat meneer niet meer mag springen, dus is hij gedegradeerd tot recreatief dressuurpaard! Knipoog

Die man had trouwens nog nooit zoveel dikke paarden bij elkaar gezien.... als bij ons op stal..... Schijnheilig

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:22

gut die man van Divoza, dat klinkt als Timo!

Was het Timo, enigszins kalend, rond de 30? Absoluut geen blad voor de mond Haha! ? Geweldige humor heeft ie, vind ik dan....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 11:25

Yep, het was Timo! Geweldige man, gezellig, humor en ontzettend veel verstand van paarden.

Ik heb hem al eens eerder aan het werk gezien, echt een vakman!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 23:33

Nou super zeg!!! Ga je nu weer op zoek naar een nieuwe bijrijdster??? Verward gefeliciteerd met je nieuwe leunstoel!!! Knipoog