mijn nieuwe hoofdstel uit elkaar gerukt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leintje24
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

mijn nieuwe hoofdstel uit elkaar gerukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 17:23

Nou dat doe ik dus ook nooit meer, heel eventjes het was nog niet eens 20 seconden , mijn paard dus vastzetten terwijl het bit nog inzit.

Mijn lieve Tinker stond dus vast omdat ik heel snel het hek ging dichtdoen, (bij de bak waar ik altijd heen moet rijden).
En waarschijnlijk prikte er iets in haar oog waardoor ze zo scrhok dat ze zich losrukte en dus mijn hoofstel uit elkaar trok.

volgens mij rust er een vloek op dat hoofstel, want de teugels waren ook al binnen 1 week uit elkaar getrapt, omdat mijn paardje onhandig was en het voor elkaar kreeg om er op te gaan staan!!

Maar goed ik zag niet eens meteen dat haar oog dichtzat en ze traande ook heel erg. Geukkig ging haar oog na ongeveer 10 minuten weer open, maar bleef wel tranen.

Maar goed ik moest wel weer naar huis rijden. Alleen hoe??
Er waren gelukkig nog een paar meiden op stal en die hebben van een mooi oud halster, en het bit wat ze inhad en de teugels (waren gelukkig nog wel heel) een nieuw hoofdstel gecreerd. Heel handig, het bit werd aan het hoofstel met sterk touw vastgemaakt, dus eigenlijk had ze weer een gewoon hoofstel in. nu vanavond eventjes kijken hoe het met mijn paardje gaat en of het oog niet heel erg dik is geworden, is gaan etteren of zoiets. Het leek niet heel ernstig

gelukkig is volgende week tentenkamp in rotterdam dan kan ik een nieuw hoofdstel kopen, tot dan gebruik ik een ander oud hoofstel

groetjes Marjolein

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:26

Wat zonde zeg, maar je hebt ook geluk gehad dat het hoofdstel knapte en dat je paard zich niet verwond heeft aan het bit. Hopelijk is haar oog snel weer beter.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:28

idd wat een zonde van je hoofdstel...maar waarom zet je een paard vast aan het bit?mij is geleerd dat je dat dus niet moet doen....maar ja ik snap wel hoe of wat hoor... het is alleen nu wel jammer van je hoofdstel... succes met het zoeken naar een nieuwe/mooie Haha! OK dan!

leintje24
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 17:31

omdat ik dus niet op die stal sta en het hek nog geen meter van mij vandaan was, ik had niet veel keus, het hek moest dicht! en ik laat mijn paardje ook niet graag los rondlopen. maar goed hier leer ik ook alleen maar van, gelukkig is het goed afgelopen

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:34

Bah wat vervelend, zeg. Gelukkig was het hoofdstel tijdelijk een beetje gemaakt, maar toch zonde dat ie kapot is.

Ik hoop dat je paardjes oog niet dik of zo is OK dan!
Laatst bijgewerkt door SanderD op 07-10-04 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:34

Tjah, zoiets gebeurt heel snel. Je deenkt: is maar heel even; snel even; 2 seconden. dan gebeuren zulke dingen, kan je niks aan doen Lachen

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:59

pff dat is dus meteen een goede les voor je geweest! gelukkig is je paardje er redelijk goed vanaf gekomen, maar het is idd enorm schrikken!!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:19

leintje24 schreef:
omdat ik dus niet op die stal sta en het hek nog geen meter van mij vandaan was, ik had niet veel keus, het hek moest dicht! en ik laat mijn paardje ook niet graag los rondlopen. maar goed hier leer ik ook alleen maar van, gelukkig is het goed afgelopen

gelukkig wel... Haha!
ach nu maar opzoek naar een nieuw hoofdstel!! heb je er al 1 in gedachten??

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:27

Dat is wel banketstaaf.

IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:51

Ff off-topic, sorry: Wanneer is dat tentenkamp precies? Wilde er ook heen, maar kan de datum niet meer vinden.. :s

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:53

zonde van je hoofdstel, maarja zo heb je wel weer een excuus om een nieuwe te kopen. Haha!

Alleen misschien zie ik het verkeerd, maar terwijl je een hek dicht doet kan je toch je paard omdraaien en vasthouden terwijl je met je andere hand het hek dicht doet.

Sterkte met je paardje Ach gut

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:53

IvoIce schreef:
Ff off-topic, sorry: Wanneer is dat tentenkamp precies? Wilde er ook heen, maar kan de datum niet meer vinden.. :s


20 tot 26 oktober

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:39

weer wat geleerd!...

leintje24
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 20:43

dat hek dichtdoen kan je niet als je je paard vast houd. het is zo;n enorm hek en dan moet ik mijn paard eerst draaien en dan achteruit laten lopen, nou dat lukt echt niet hoor!

tentenkamp is bij hyporama in R'dam, dan hebben ze kraampjes buiten staan met wat aanbiedingen geloof ik


groetjes Marjolein

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 01:04

ik heb een keer gehad dat ik het hoofdstel af wilde doen
toen ik de neusriem los had deed mijn paard ze hoofd omlaag
en ging op de neusriem staan en trok toen dus ook ff me hoofdstel
van 2 dagen oud naar de maan