Super,Heerlijk gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Super,Heerlijk gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 13:05

T is misschien een lang verhaal, probeer t zo kort mogelijk neer te zetten.... Knipoog

Ik heb vroeger door les op een manege mijn zit en houding te paard helemaal verknald!
Ik doe nu twee jaar vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten, en rij daar zelf ook regelmatig, en liep steeds meer tegen problemen op, omdat mijn houding gewoon niet goed was.
Ik trek mijn rug te hol, en zit daardoor teveel met mijn bovenlijf naar voren, en helemaal niet op mijn kont! Was ook veel te onrustig met mijn handen en te knijperig met mijn benen!
Resultaat was dat ik een paard gewoon niet lekker kon rijden, en paarden veel te snel een impuls geef dat ze moeten gaan crossen!
Ongeveer een half jaar geleden was ik het goed zat, en baalde als een stekker.
Ben helemaal terug gegaan naar de basis, niet meer aan de teugel rijden, maar vooral veel zitlessen en zonder beugels rijden om een onafhankelijke zit te krijgen.
Voelde me zo banketstaaf, zit ik daar op het paard mijn riempje voor aan het zadel vast te houden omdat anders mn handen te veel bewegen........ Huilen

Maar......het heeft wel resultaat gehad!
Gisteren heb ik anderhalf uur gereden op Aldo, een haflinger!
Geweldige pony ook!
Ben eerst begonnen met hem lekker voorwaarts te rijden, lekker warm worden allebei, heb alleen maar doorgezeten, en ben daarna gaan proberen of ik hem nageeflijk kon krijgen.
Hij liep te gek!!!!!!!
Had hem helemaal aan de teugel, en hij liep zo goed!

Na al die tijd te hebben getwijfelt of het me wel zou lukken, weet ik het nu zeker: ik kan paardrijden!!!!!!!!!! *LOL*

Er moet nog wel een hoop gebeuren, maar ik ga dr weer vol goede moed tegenaan! Haha!

En ik kan iedereen aanraden!!!!!!! Neem zitlessen! Perfekt!!!!!!! OK dan!

[edit] Overdosis leestekens uit titel verwijderd
Oscar [/edit]

Freedom's just another word for nothing left to lose


_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 14:57

Thanx!
Ik begin het eindelijk een beetje te geloven! Haha!

Maar als er ooit nog eens iemand tegen me zegt dat paardrijden makkelijk is omdat je het paard het werk laat doen, wurg ik hem! Tong uitsteken

Freedom's just another word for nothing left to lose

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 11:33

Bedankt voor de lieve reacties allemaal!!!!!!!!! OK dan!

Inderdaad, ben weer van voren af aan begonnen,maar heb nu wel echt het gevoel dat ik ook echt lekker een onafhankelijke zit heb, en inderdaad, ik zie om me heen een heleboel mensen die zeggen dat ze goed kunnen rijden en me inderdaad ook echt "live" uitgelachen hebben tijdens een zitles, maar die zelf een beroerde zit hebben!

Merk wel dat er een heleboel mensen een andere definitie van het woord paardrijden hebben Knipoog
Voor mij is paardrijden zo'n onafhankelijke zit hebben dat ik daarmee mijn paard niet hinder en zelf met mijn zit duidelijk kan maken wat ik van mij paard wil.
Pas dan komen voor mij de teugelhulpen en dergelijke!
Dat heb ik liever dan dat ik mn paard naar voren schop en dwing met mijn teugels, terwijl ik hem in de war maak met mijn zit!

Freedom's just another word for nothing left to lose


_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 14:11

nou, dan zijn we samen laat van begrip! Haha!

Maar heb jij dat ook, dat het veel lekkerder voelt als voorheen?
Heerlijk gevoel!

Ja, ik ga elke week zitlessen.....paard dat vanzelf de hoefslag aan houdt, scheetje!
En ik blijf het erin houden ook!

Freedom's just another word for nothing left to lose


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnniekSolana, Flew, frensje, janneke_S, kimwilliam, Muga, noomie1, Pantykous, Rubio, Schrompeltje, xDaylight, xRoossie95, Yinka en 119 bezoekers