Chippen en mensen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Chippen en mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 09:16

Sinds gisteren kunnen in Rotterdam bezoekers van de Baja Beach Club zich laten chippen. De chip wordt opgewaardeerd, en door even langs een scanner te lopen hebben deze klanten hun rekening gelijk betaald.

Ik zie er het nut niet zo van in, maar het lijkt me als het chippen zo gevaarlijk was als we hier regelmatig lezen, het dan zeker niet op mensen gedaan mag worden! Ik verwacht niet dat we nu binnenkort allerlei sterfgevallen gaan krijgen, die door een chipmaffia "in de doofpot" gestopt zullen worden....

Als het bij mensen mag, zou je toch denken dat de risico's verwaarloosbaar zijn?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:48

Om te beginnen zou ik het niet in mijn hoofd halen om me te laten chippen. Verder vraag ik me af hoe en waar de chip wordt geplaatst. In een spier kan ik me bij mensen niet voorstellen, onderhuids kan hij aan de wandel raken.

Ik spreek je nog wel over tien jaar, en dan wil ik weten wie die chip nog heeft en of hij nog op zijn plek zit.

(Sowieso zou ik vanwege een Club me toch echt niet laten chippen...)

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:57

wat een raar idee... Scheve mond
vind het echt niet sporen
ben het met cassidy eens

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:20

ik zou me nooit laten chippen als het niet nodig is, en al helemaal niet voor de baya beach club in rotterdam

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:41

ik zou me ook niet laten chippen om een of andere tent binnen te kunnen/of ergens te kunnen betalen.

Denk dat de strekking is van TS is: Als chippen zo gevaarlijk is waarom mogen mensen dan gechipt worden voor zoiets .... En of er dan op termijn ook van die doofpotaffaires zullen zijn zoals "verteld" wordt in de paardenwereld.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:48

Iemand mag toch zelf weten wat hij met zijn lichaam doet? Er zijn zoveel dingen verboden maar worden toch gedaan. Als iemand zijn lichaam wil verminken dan mag dat in Nederland (tot jongensbesnijdenissen toe). Iemand die een chip plaatst of laat plaatsen in zijn lichaam is in mijn ogen niet anders bezig dan iemand die drugs neemt, heroine spuit, onveilig vrijt, piercings laat zetten of meer van die strekking. Dus ook als er complicaties optreden bij een paar mensen, dan zul je daar niets van horen. Het is immers hun eigen wil geweest. Een ander verhaal wordt het als het wordt verplicht (zoals de chip bij paarden).

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:53

no way, in mijn lijf geen chip. het is dat het bij de paarden verplicht is maar anders zou er in mijn pony zijn lijf ook geen chip zitten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:56

In mijn paarden zit geen chip en gaat er niet komen ook. Aanvraag voor ontheffing is al ingediend, en al kost het me het dubbele van wat een chip kost: geen chip in mijn paard!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:02

Cassidy schreef:
In mijn paarden zit geen chip en gaat er niet komen ook. Aanvraag voor ontheffing is al ingediend, en al kost het me het dubbele van wat een chip kost: geen chip in mijn paard!


Cassidy, waar en hoe kan ik ook ontheffing aanvragen?

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:07

Cassidy schreef:
In mijn paarden zit geen chip en gaat er niet komen ook. Aanvraag voor ontheffing is al ingediend, en al kost het me het dubbele van wat een chip kost: geen chip in mijn paard!


Misschien heb je het al ergens uitgelegd, maar waarom ben je er zo op tegen?

Ik zou mezelf echt niet laten chippen om in een discotheek te komen, iedreen moet het zelf weten, maar je wordt op een gegeven moment toch wat ouder en dan ga je niet meer......Je moet er 1000 euro voor betalen en je krijgt dan een tegoed van 1500 euro en er zijn wat extraatjes aan verbonden(je mag dan op het VIP dek) Er stonden gisteren al mensen voor in de rij( het was op Radio Rijnmond) Ze hadden al 40 aanvragen binnen Verward
Rare mensen lopen er toch rond.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:07

Cassidy schreef:
Iemand mag toch zelf weten wat hij met zijn lichaam doet? Er zijn zoveel dingen verboden maar worden toch gedaan.

Ik heb het er niet over of iets dan wel of niet verboden is... maar als het zo gevaarlijk zou zijn om een chip te implanteren waarom is dat dan niet verboden? Het wordt zelfs toegestaan... niets illegaals aan.
En dat vind ik toch wel een heel verschil: legaal of illegaal

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:28

Op het moment dat dingen nieuw zijn, zijn daar nog geen regels voor. Op het moment dat er negatieve verhalen ergens over komen, worden er regels opgesteld...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:37

vikki schreef:
Cassidy, waar en hoe kan ik ook ontheffing aanvragen?


Ontheffing kun je aanvragen bij het PVE (Productschap vee,vlees en eieren). Ontheffing kan alleen worden aangevraagd op grond van Ethische of Godsdienstige bezwaren.

Voorbeeldbrief (en adres waar je hem heen wilt sturen) staat hier:

http://www.invisio.nl/antichip/bezwaarschrift.htm#knhs

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:46

Cassidy schreef:
Op het moment dat dingen nieuw zijn, zijn daar nog geen regels voor. Op het moment dat er negatieve verhalen ergens over komen, worden er regels opgesteld...

Wat is nieuw? een transponder?
dacht dat die er al een aantal jaren was.... Ik denk niet dat er aan de hand van negatieve verhalen regels op gesteld worden...
de autogordel is verplicht en toch raken er mensen zwaar gewond door het dragen van die gordel...negatieve verhalen genoeg en toch blijft het verplicht.
schoonmaakmiddelen in het huishouden er gebeuren tig aantal ongelukken met dat spul en dan vooral met kinderen en toch is het nog steeds te koop....genoeg verhalen en toch geen (strakkere) regel geven op de waarschuwing na en de voorlichting die gegeven wordt.
En zo zijn er legio voorbeelden waarbij negatieve verhalen niet (altijd) zorgen dat er een andere regelgeving komt. maar zo dwalen we af Haha!

Als chippen zo gevaarlijk is waarom mogen mensen dan gechipt worden?

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 20:22

Ik vind het ook onzin om er mee in een discotheek te betalen, maar de strekking van mijn bericht is inderdaad: als het al bij mensen is toegestaan, dan zullen de risico's bijzonder laag zijn.

Vandaag was ik bij paardenkliniek de Raaphorst in Wassenaar, en ik heb gevraagd of ze daar ooit wel eens problemen met chips op het erf hadden gehad. "Nee, nog nooit" was het antwoord. En dit is toch een zeer druk bezochte kliniek.

En met Alane ben ik benieuwd naar het antwoord op de vraag: als chippen zo gevaarlijk is, waarom mogen mensen dan gechipt worden?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:31

Tsja, of alles wat mag of kan nou altijd verstandig is Verward

Ik zou me dus echt niet laten chippen voor een of andere gelegenheid, klinkt mij echt heel vreemd in de oren...... maar goed, wie ben ik.

Zou er nou echt een goede reden voor kunnen zijn (bv ik ga in de Sahara op liftvakantie en m'n chip is natuurlijk met een GPS'je en een zendertje uitgerust ozi Tong uitsteken ) dan denk ik niet dat ik er direct een probleem van zou maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:47

leuk als je in elke bar een andere chip krijgt Knipoog rare mensen Scheve mond

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:52

maar je betaald dus d.m.v de gegevens die in de chip staan neem ik aan Verward ik zou me daar niet erg prettig bij voelen, weet jij veel wat ze met die gegens allemaal kunnen doen Scheve mond

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:20

Je moet er ook nog eens EUR 1000-, voor betalen, maar dan krijg je wel EUR 1500 Dranktegoed!

Het moet niet gekker worden...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:25

dus voor 500 euro gratis drank...wie weet is dat voor sommige mensen wel een reden om het te doen (kan me er niks bij voorstellen, maar wie ben ik)

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 14:52

Ik begreep niet dat je er gratis drank voor kreeg, in het interview met betrokkenen werd gezegd dat je voor 250 Euro een chip had met dat tegoed erop.

Maar dat vind ik allemaal niet zo interessant; wél dat het blijkbaar bij mensen geen gevaar oplevert, anders zou het niet mogen, en dat er onder paardeneigenaren zoveel weerstand tegen de chip is terwijl de risico's op zijn zachtst gezegd niet bijzonder hoog zijn.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:03

mmm, als het bij een mens mag ....

maar een mens is kwa anatomie en ergonomie wezenlijk anders dan een paard
kwa skelet, kwa spieren en vetweefsel en kwa gebruik van lichaam
dus ik denk dat je de vergelijken mens en chip en paard en chip niet kunt maken
appels en peren idee zeg maar

zelfde idee met honden en paarden
honden worden ook gechipt , maar die zijn ook in alle opzichten anders

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:14

Citaat:
Vandaag was ik bij paardenkliniek de Raaphorst in Wassenaar, en ik heb gevraagd of ze daar ooit wel eens problemen met chips op het erf hadden gehad. "Nee, nog nooit" was het antwoord. En dit is toch een zeer druk bezochte kliniek.

1-Denk je dat ze hun vuile was (als ze die zouden hebben) buiten hangen? Is er misschien zoiets als beroepgeheim in de veeartswereld?

2- Waarom zouden ze dergelijke verhalen aan een klant (dat ben je toch?) vertellen? Geen enkel bedrijf gaat negatieve verhalen/spookverhalen bevestigen aan de eerste de beste!

3 -Misschien is het waar en hebben echt op hun erf nooit problemen (omschrijf nader!) gehad. Haha! De problemen (tja wat is een probleem? Een onsteking? Wat antibiotica en opgelost is het!) kwamen misschien niet naar de kliniek, dus niet op het erf.

4- Je hebt een gesloten vraag gesteld (Problemen: ja/nee?), maar op een open vraag krijg je vaak een ander antwoord (bv WELKE problemen met chips zijn jullie tegen gekomen?)

Conclusie: ik ben niet overtuigd.

Alleen al het feit dat je NIEMAND (niet de dierenarts, niet de chip-consulent en niet de fabrikant) aansprakelijk kan stellen bij problemen geeft te denken. De inbrenger moet toch de consequenties van deze ingreep durven/kunnen dragen? Fabrikage fouten zijn ook niet ondenkbaar.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 15:30

Ik heb het niet alleen aan de arts gevraagd, maar ook aan een vriendin die op die kliniek werkt (en niet als arts), die heeft er dus helemaal geen belang bij om zoiets voor mij te verzwijgen. Ze zei in alle oprechtheid dat ze nog nooit paarden met chipproblemen waren tegen gekomen, en dit is een vrij druk bezochte kliniek. Ik heb geen enkele reden om aan haar woorden te twijfelen.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:15

Zo klinkt je verhaal idd heel anders Lachen