Pretty Woman naar de kliniek te Merelbeke

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Pretty Woman naar de kliniek te Merelbeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 16:06

zondagavond hebben we een week vroeger mijn lieve merrie Pretty Woman naar de kliniek gebracht.
ze lijd namelijk aan Atrium Fibrilatie,dit is een onregelmatige hartslag..maar dit is in vele gevallen te behandelen en te genezen,dus daar hopen we ook wel op.
daar aangekomen kreeg ze een ruime,nette box en een schep eten en wortels OK dan!
de dag nadien begonnen ze aan de voorbereidingen,ze staken een katheder aan beide kanten van haar hals,en ze brachten een soort elektrodenband om haar middel,waarmee ze dus de hartslag konden controleren.
het medicijn betreft een nieuwer product;dat quasi geen bijwerkingen geeft,in tegenstelling tot het vorige,dat is wel een opluchting.
bedoeling is de hartslag te kunnen converteren,rechtzetten dus..
mijn brave meid liet het zich allemaal overkomen en moet nu een dag of drie vaststaan in haar stal,vol met draadjes.. Verdrietig
daarna moet ze nog ongeveer een week ter observatie blijven,maar kan ze wel los,en mag ze regelmatig stappen en grazen.
ik ben de ganse dag op de kliniek gebleven en het was reuze interessant! heb meegelopen met de professor;die uitleg gaf aan de studenten wat de paarden mankeerde en de behandeling was,echt een unieke kans voor me om eens mee te lopen en ervaringen op te doen!
niettemin mis ik mn meid wel,ze zal het best moeilijk hebben... Verdrietig

enkele foto's(als dat hier mag)

Afbeelding

aan haar nek zie je de katheders samengebonden,en om haar middel de elektrodenband,het apparaat dat je links ziet is het EKG-toestel,die dus de hartslag controleert.

Afbeelding

de zakken medicijn hangen dus aan de staldeur,en ze moet om het uur bloed genomen worden(int begin toch) en er is constant observatie..

Afbeelding

hier een overzichtje van de kliniek voor de paarden..

Afbeelding

een van haar eerste EKG's,hier zie je heel duidelijk dat de hartslag zeer fout is,de lijn tussen de "p'tjes" moet recht zijn ipv hobbelig,en natuurlijk constant,je ziet dat er soms plaats teveel tussen is,dat is gewoon een hartslag die ze overslaat..niet zo goed dus...

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:15

Hopen dat het allemaal snel aanslaat, sterkte...........

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:07

Jeemig,wat lijkt me dat vreselijk om je paard zo te zien,ik hoop dat het snel aanslaat en dat snel weer thuis is.Sterkte.

mriekie

Berichten: 1760
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:21

k hoop ook echt het beste voor je paardje!! maar tis idd wel heel leerzaam en gaaf om zo een dag mee te lopen met een professor!!! sterkte

JoeyBabe

Berichten: 2211
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:11

wat een bedoeling seg.. Heel indrukwekkend. Hoop dat alles goed afloopt, maar dat zal wel ! En vertroetel ze maar goed, hihi

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 20:13

vandaag nieuws gekregen.ze doet het heel goed,ze blijft ontzettend kalm en lief niettegenstaand dat ze vastgeketend hangt,en dat voor een paard dat winter/zomer op de weide verblijft!
ze is momenteel op schema,dat wil zeggen dat de fibrilaties afnemen,maar het blijft wachten op het moment dat de hartslag weer overslaat..

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 15:40

weer nieuws gekregen: ze is nog steeds heel braaf en kalm,de lieveling van haar gang ondertussen,niettemin staat ze nog steeds vast en zwellen haar benen natuurlijk wat op..
ik vrees wel dat de behandeling niet gaat aanslaan..haar hart is intussen al zodanig afgestemd op het fibrileren dat het moeilijk is de cirkel te doorbreken en terug juist te kloppen..
ze zit al aan dag 3 nu..als dit niet aanslaat is het gedaan met rijden,want dan moet ze op vervroegd pensioen Ach gut

JoeyBabe

Berichten: 2211
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:20

ocharme... da zou wel jammer zijn. Maar ni opgeven meid ! Ze is een sterk paard... Ach gut

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 11:10

het is helaas niet gelukt.. Scheve mond
ze kreeg gister bijwerkingen en ze hebben de behandeling meteen gestopt,en me gecontacteerd.
een pluim voor de menselijkheid en de goede zorgen in de kliniek te Merelbeke OK dan!
maar wij hadden dus geen geluk..
Pretty word nu een wandelpaardje,het is nu zo,maar we kunnen nog jaren van elkaar genieten,ze gaat niet doodvallen ofzo,ze word er gewoon mee oud,zonder last of pijn..

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:26

Wat jammer Pretty, sterkte! Gelukkig kan je nog van haar genieten en is er haar mooie zoon waar je over een paar jaar mee kan beginnen...

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:35

Pretty, sterkte! Heel jammer, maar zoals je zelf aangeeft, je kan wel nog met haar gaan wandelen en ze kan er oud mee worden. En zoals Eilandje zegt, binnen enkele jaren neem je gewoon die zoon van haar onder handen Knipoog Succes!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:35

idd ik heb haar gezien. Niet ver ervandaan staat een pony die ik ken, daarmee dat ik er op lette, (aangezien het nogal vol staat voor haar box). veel beterschap aan je paardje gewenst

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 15:26

Heb vanmiddag nog bericht gekregen van de professor dat ze nu diarree heeft,ze staat dus aan een infuus en krijgt elke dag een spoeling met darmflora-herstellende middelen..
das wel even schrikken,khoop dat het vlug overgaat,want eerder mag ze natuurlijk niet naar huis..

Zitaake,als je maandag daar een groot,bleek en moe iemand hebt zien rondslenteren bij haar stal,dan was ik dat Scheve mond
geef ze maar een extra knuffel van mij..

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:55

Ach dat valt even rouw op je dak en nu ook nog aan de diarree.Hoop dat ze snel weer thuis vertrouwd bij jouw is.Sterkte.

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:16

hallo

ik woon vlak bij merelbeke
mijn vroegere verzorg pony tinie! heeft daar ook nog gestaan!
ze had bietepulp geheten ( dat nie geweekt was)! ( heel veel!)
toen moest ze naar daar!
ik ben haar mee gaan halen...Haha!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 11:20

de diarree is niet beter,maar haar algemene conditie wel..
ik ben erg te spreken over hoe de mensen daar voor haar zorgen OK dan! ze mag nu bijna continu aan de hand grazen,ook vannacht zijn de studenten opgestaan om met haar te wandelen en onder de douche te zetten ter voorkoming van hoefbevangenheid!
morgen ga ik haar bezoeken,en breng wat eten mee van thuis,misschien wil ze dit wel eten..

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:13

Zo te horen wordt ze goed verzorgd daar!
Jammer dat de behandeling niet aangeslagen is...
Veel succes!

JoeyBabe

Berichten: 2211
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:09

Ik ben enkele dagen niet online geweest, maar ik volgde je verhaal op de voet! Spijtig dat het niet gelukt is.. Maar je hebt ze ten minste nog als wandelpaardje. Ik ben er zeker van dat ze snel weer naar huis zal mogen en da je ze dan weer lekker zal verwennen ! Hihi.
Geef ze een dikke knuffel van me en verzorg ze maar goed (maar da zal er niet aan mankeren)
Wel goed dat ze daar zo goed verzorgd wordt ! Keep up the good work !!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:16

wat een intressant verhaal.
wat jammer dat het ondanks de inzet en motivatie helaas niet gelukt is.
Gelukkig gaat het nu wel beter met haar, en kan ze iig oud worden zonder pijn
sterkte ermee, en een knuffel voor pretty!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 15:47

bedankt mensen OK dan!

momenteel is het toch koffiedik kijken,die diarree moet echt overgaan eer ze naar huis kan/mag..en ik denk dat het veel te maken heeft met verandering van klimaat en heimwee..ik ga haar morgen gaan bezoeken,en wat eten meebrengen van thuis,in de hoop...
het mag echt niet erger worden,tis toch echt wel pech hebben hoor!

ik wil haar eveneens vlug terug thuis,dan kan ze weer het weiland op bij haar vriendinnetje,en zal ze wel vlug weer haar hooi en brokken eten ook.. nog enkele weken wachten en dan mag ook haar zoontje Epos terug naar huis,en dan zou het gezinnetje weer compleet zijn..

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:55

ik heb haar vrijdag om 5u denk ik zien grazen aan de hand, ik veronderstel toch dat het haar was. dat is toch al een goed teken he. hopelijk word ze echt heel snel beter.
ik heb er eerlijk gezegd niet opgelet, toen ik daar maandag was waren ze haar net aan het behandelen.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 10:00

het was idd haar..ze moet heel veel grazen van de professor,omdat ze haar krachtvoer niet meer wil,en ze moet eten he,dus ook snachts moeten de studenten opstaan om haar te laten grazen.dat meisje is mijn vriendin,die daar momenteel intern is,ze krijgt dus echt wel een heel goede verzorging!
maar tmoet dringend wat beterschap inkomen..mn lieve meid..kga haar vanmiddag gaan bezoeken.
ik stond erbij toen ze haar maandag behandelden Knipoog

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:10

ok niet gezien dus. sorry, als ik het had geweten, maarja. iig nog veel beterschap, en idd ze word er heel goed verzorgt, dus het komt wel goed

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:19

Wat balen zeg dat het niet gelukt is!
Maar je hebt er iig alles aan gedaan.
Gelukkig kan je als het goed is nog lang van haar genieten!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 10:33

Zitaake: je kon het toch niet weten he Knipoog en daarbij,ik was op en op..

ALS ze nog thuiskomt,zullen we het voorval idd rap vergeten en zoveel mogelijk van elkaar genieten!