heb jij wel eens iets doms gedaan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 10:13

Ik wist niet goed hoe ik de vraag moest opschrijven. Maar ik bedoel domme dingen in de omgang met paarden.

Zelf heb ik wel eens wat domme dingen uitgehaald. Een paar maanden geleden kwam ik 's morgens op stal om de paarden te voeren. Toen ik bij een van de paarden de staldeur openmaakte om het hooi naar binnen te gooien zag ik de reek er nog instaan! Die had ik de avond ervoor dus vergeten daar. Hij stond nog op dezelfde plaats en er is niks gebeurd. Maar wat voelde ik me toch een oen.

Afgelopen zondagmorgen was ik de stallen aan het uitdoen. Een paard waarbij ik al klaar was legde net nog even weer een verse drol neer. Ik maak de deur open terwijl zij nog in de stal stond en schepte de drol op. Die paste net niet op de reek, dus ik zou nog een keer terug moeten lopen. Ik liet daarbij de staldeur op een kiertje (50 cm) staan. Op het moment dat ik het deed wist ik al dat ik heel stom bezig was, maar ze stond zo lekker van haar hooi te genieten dat ze wel zou blijven staan... not! Ze liep gewoon door het deurtje heen heel triomfantelijk naar buiten en rende de wei in. Gelukkig ging die deur vanzelf wat verder open, maar wat had er kunnen gebeuren.... Nerd Ziek

En jullie? Verward Kom maar op met die verhalen, dan hoef ik met niet meer als enige een oen te voelen. Haha!


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 11:35

Haha! Haha! Best lachen met die trailer ja!
Schitterend die verhalen, gelukkig tot nog toe wel met goede afloop.

Er schiet me nu ook nog eentje te binnen. Ooit was ik een keer net opgestegen. Ik zet wat druk op de linkerteugel en het paard kijkt naar rechts. Nou had ik op dat moment zowiezo al het probleem dat hij rechts vastzat en dus niet naar links wilde kijken. Dus ik werd een beetje boos en zet nog meer druk op die linkerteugel. En dat beest nog meer naar rechts kijken. Ik werd uiteindelijk flink boos Stoom uit je oren totdat ik erachter kwam...

dat ik de teugels gekruist over zijn hoofd had gedaan. In feite zat ik dus aan de rechterteugel te trekken en dan ook nog eens boos worden dat hij zijn hoofd naar rechts draait Bloos Bloos Bloos . Ik mag van geluk spreken dat ik nog op de oprit stond en nog niet de provinciale weg op was gereden, wat ik nl. van plan was. Schijnheilig

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 09:38

Peesbeschermers vergeten af te doen die ken ik inmiddels ook.

Ik stond ooit les te geven aan een meisje op een pony. Het beest pakte gigantisch zijn bit vast en er was niets mee aan te vangen. Vader vroeg of ik er niet even op wilde gaan zitten om hem erdoor te rijden en daarna weer dochter erop.
Dus ik erop. Niet normaal zoals dat beest vastpakte. Ik snapte er niks van. Ben toch redelijk sterk en ik zou die pony er niet onder kunnen krijgen? Verward Na een kwartiertje ging het wel iets beter, maar het was toch echt nog niet denderend. Ik snapte er niks van.

Totdat ik afstapte. Het meisje had bij het opzadelen de kinriem over de teugels gedaan. Teugelhulpen hadden daardoor nauwelijks effect. En dat had ik dus ook niet gezien. Schaamschaamschaam... Bloos

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 13:45

Haha! Dat van staldeuren niet goed op slot doen en dat het paard dan 's nachts lekker van het voer staat te vreten herken ik ook.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, DDDara, Donnatella, Gigixponys, Kirrietje, laura22, Noukie123, rover_, Unicorn79 en 115 bezoekers