Paard naar amerika ??? !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Paard naar amerika ??? !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 19:10

Zoals jullie misschien wel gezien hebben is mijn Precious Pyra te koop,
vandaag kreeg ik een mailtje van David Slinshot, een amerikaan, bleek achteraf.

Hij is geinteresseerd in Pyra, en wil haar evt. kopen en naar Amerika laten overvliegen.

Zouden jullie dit doen ?

Is deze naam misschien bij iemand van jullie bekend of berucht ??

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:20

gaat het dan neit naar de slacht ?

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:21

Iemand bij mij op de manege heeft pas geleden haar paard te koop gehad en die zou toen schijnbaar naar amerika gaan. Is allemaal uiteindelijk niet doorgegaan, maar ik vraag me af hoe betrouwbaar dat hele verhaal was. Ik zal eens bij haar navragen hoe die vent heette. Ik vond het allemaal nogal wazig in ieder geval.

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:21

Ik zou dat nooit doen! je weet nooit waar je paard terecht komt, die mensen kunnen niet echt makkelijk komen kijken en jij kunt je paardje nooit meer bezoeken....en idd wat horsewisper zegt..hoe weet je nou alles zeker? sterkte er mee in iedergeval! Hoop dat je een goede keuze kan maken!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:23

Nee denk het niet, maar dat ligt aan het paard enzo.
Wij hebben ook regelmatig Amerikanen, ze zijn bereid meestal om flink veel geld te dokken. Doet hij dit dus niet, dan zou ik hem niet geloven.

Ik heb in je profiel gekeken en dat beestje zal niet zomaar verkocht worden voor een paar dubbeltjes.
Als ze naar Amerikaan gaan is er wel 1 voorwaarde: Ze moeten echt SUPER zijn op de foto's enzo!
1 mini haakje ofzo is al een ramp!

Maar in Amerika is de paardenliefde nog erger en als ze weggaat dan zal ze het supergoed krijgen (daar leggen ze de paarden gewoon letterlijk in de watten).

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:32

Bij dat meisje bij mij op de manege was toch iemand anders... De naam zegt haar zo in ieder geval niks. Maar ik zou het persoonlijk een eng idee vinden hoor, ik weet niet precies waarom.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:37

Ik zou toch zo veel mogelijk informatie over die man zoeken.En zeker aan hem goed vragen waar je paard terecht gaat komen.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 20:09

ik vind het ook allemaal een beetje vreemd, hij zegt dat ie een "shipping-agent" heeft die naar Pyra komt kijken. Cool

Hij zegt dat ie een leuk recreatie-paard zoekt, en niet meer wil uitgeven dan een bepaald bedrag. ( ligt toch een stuk lager dan mijn vraagprijs.. dus daar ga ik sowieso niet mee akkoord ) Voor een recreatiepaard hoe je toch niet zo ver te zoeken.... ??? Verward

Ik heb even een mailtje gestuurd om wat meer info over hem te krijgen, wat zijn geschiedenis met paarden is, of ie meerdere paarden heeft, wat zijn rij-niveau is etc.

Pyra is nog nooit rontgenlogisch gekeurd, en ik heb dus geen flauw idee of dat allemaal goed is.

Ik vind het eigenlijk ook geen prettig idee om haar zo ver weg te verkopen, dan heb ik liever dat ze in Nederland ( of belgie ) blijft, en dat ik er dan maar wat minder geld voor krijg. Ik vind het echt het allervoornaamste dat ze goed terecht komt, maar dat is op deze manier natuurlijk niet te controleren....

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 20:10

Wat bedoel je trouwens Horsewhisper, met naar de slacht gaan ??

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:46

ik denk inderdaad niet dat ze een paard naar amerika doen om hem vervolgens te slachten Horsewisper Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:54

Ik begrijp niet waar jullie moeilijk over doen hoor.
Een paard kan het bij een Nederlander toch ook slecht kunnen krijgen ?

Een Amerikaan koopt een paard niet en laat hem niet duur overvliegen om hem daarna naar de slacht te brengen hoor !

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 01:15

kojack schreef:
Ik begrijp niet waar jullie moeilijk over doen hoor.
Een paard kan het bij een Nederlander toch ook slecht kunnen krijgen ?

Een Amerikaan koopt een paard niet en laat hem niet duur overvliegen om hem daarna naar de slacht te brengen hoor !

Hahaha, ik dacht t zelfde!!!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 01:45

Paard naar America overvliegen kost een hoop geld, dus dan lijkt het me raar als je een paard in Nederland koop voor enkel recreatie.

Ik heb net op het profiel gekeken naar je paard kan mij wel voorstellen dat je zo'n paard koopt voor de fok of voor wedstrijden. (maar niet voor enkel recreatie)

Het is wel zo als je een paard eenmaal verkocht heb dat je het niet meer voor het zeggen heb, ookal probeer je het beste voor je paard en goede afspraken te maken.
Als je haar wel naar America wil verkopen goede afspraken maken en zorgen dat je het geld heb voor ze vertrekt.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:37

kojack schreef:
Ik begrijp niet waar jullie moeilijk over doen hoor.
Een paard kan het bij een Nederlander toch ook slecht kunnen krijgen ?

Een Amerikaan koopt een paard niet en laat hem niet duur overvliegen om hem daarna naar de slacht te brengen hoor !

Hier ben ik het ook mee eens, niemand gooit zijn geld zo weg. En wat maakt het uit als ze alleen als recreatie paard wordt gebruikt? Lekker toch voor je paardje? Ik snap natuurlijk dat jij je paard natuurlijk als sportpaard ziet, maar ze wordt er toch niet minder van als ze recratief bereden wordt? Ik snap ook het probleem niet van naar Amerika verkopen..Je kan je paard ook in NL verkopen en dat ie daarna naar een of andere handelaar wordt gebracht, weet je dan ook niet meer waar die is. Ik begrijp ook niet hoe jullie bij komen dat Amerikanen slecht zijn voor paarden..(Als Amerikaan voel ik me toch wat aangesproken Bloos )

empyree
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Verneugheol (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:16

Ik denk dat als hij een shipping-agent heeft hij wellicht paardenhandelaar is en in opdracht van iemand op zoek is naar een bepaald paard.
En ik denk ook dat je in principe met een gerust hart kunt verkopen want waarom zou iemand een hoop kosten maken als hij slecht voor een paard zou zorgen.
Ik heb diverse pups naar Amerika verkocht en ondanks dat ik de eigenaren nooit persoonlijk ontmoet heb weet ik wel dat alle pups een prima thuis hebben want het contact is gebleven en hadden de eigenaren uiteindelijk een dubbele prijs over voor een pupje wat ze ook 'om de hoek' hadden kunnen kopen...........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:51

horsewisper schreef:
gaat het dan neit naar de slacht ?



de vlucht alleen al kost twee keer zoveel als de slachtwaarde

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 09:57

Ik heb echt wel in de gaten dat het paard niet voor de slacht naar amerika gaat hoor, maar daarom begreep ik de opmerking van Horsewhisper niet. Verward

Ik zie mijn paard niet als sportpaard, want ik weet dat ze daar helaas niet meer geschikt voor is. Maar het idee dat ze zo ver weg gaat vind ik toch wel raar. Huilen
Ik beweer ook helemaal niet dat ze in Amerika slecht voor paarden zijn, hoe kom je daar nou bij.
Ik vroeg me gewoon af wat jullie zouden doen, in mijn situatie.
Het is nogal wat gedoe om haar naar Amerika te verkopen denk ik, en ik wil niet meer extra kosten maken, die zijn dan allemaal voor de koper. ( ik ben dan natuurlijk best bereid om wat te zakken met mijn vraagprijs )

Ik wacht rustig af wat ie doet, want ik moet het allemaal nog zien of ie het echt wil....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:02

gijsenkim schreef:
de vlucht alleen al kost twee keer zoveel als de slachtwaarde




5 x

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:04

een vriendin van mij heeft ooit haar zesjarige Z ruintje verkocht (schimmeltje van ongeveer 1.60 mtr. Die heeft gruwelijk veel geld voor dat paard gekregen, ze kreeg tikket om hem op te zoeken.

was niet normaal wat die mensen uitgeven voor zo'n paard. hij schijnt het overigens heel erg goed te hebben daar. maarja ik denk ook dat er verschil zit tussen de ene en de andere amerikaan.

Als jij hem voor jou gevoel niet zo ver weg wilt verkopen zou ik het niet doen.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 10:06

Ik heb nogal een rotervaring gehad met de personen waar Pyra eerst aan verkocht was,( ZIE PROFIEL........... ) en ben een beetje voorzichtiger geworden.... maar goed ze kan het natuurlijk ook supergoed treffen daar.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:13

Ik heb toevallig vorige week nog een paard naar Schiphol gebracht die naar Amerika ging.
Is ook alleen door tussenpersonen bekeken en niet door de nieuwe eigenaar.
In de regel zijn amerikanen extreem goed voor hun paarden en de paarden die wij er naartoe verkocht hebben en waar we nog wel eens wat van horen hebben allemaal een heel luxe leventje.
Ook als je haar binnen Nederland verkoopt heb je geen garanties.
Nu heb je nog een keer een goed excuus om naar de VS te gaan. Knipoog

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:14

Dit is wel een heel moelijk situatie. helemasl naar Amerika en dan nog eens gaan bezoeken. Dan ben je meteen blut voor die reis.
Mijn pony staat ook te koop en blijft in nederland of Belgie want ik wil hem nog wel bezoeken. Als iemand in Amerika woonde en wilde mijn pony dan zou ik heel goed navragen van wat ze daar precies doen met de paarden en of ze foto's van de stalling hebben ofzo. Ik weet niet...

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:15

Lees trouwens in je profiel dat ze trailerangst heeft en dat is wel iets om rekening mee te houden als ze moet vliegen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:15

Kijk uit, Vanaf juni zijn er een stel oplichters in NL actief. Ze zeggen dat ze iets willen kopen, sturen een cheque op, meestal van een ierse bank, met een paar duizend euro's meer dan de prijs die je wilt hebben. De cheques zijn ongedekt!!!
Als je een cheque krijgt, dan weet je dat het foute boel is. De correspondentie gaat via mail. Zeg dat je een virus op je pc heb, ze blijven nl. aandringen om de cheque te verzilveren.
Misschien zijn ze nu met paarden kopen aan het proberen. Ze werken via Marktplaats en dure auto's willen ze dan kopen.

Misschien is deze knul echt geintresseerd, maar een gewaarschuwt mens telt voor 2. Er staat/stond op MSN een stukje hier over.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 10:34

Dank je PhiaBink, je weet het maar nooit. En aangezien ik al een keer opgelicht ben... Huilen Huilen Huilen kijk ik wel beter uit. Boos!

Het gaat natuurlijk niet zomaar om een pakketje wat je naar Amerika stuurt, het gaat wel om mijn paardje....

Ik wacht even af wat er volgt, als die shipping agent komt kijken, vraag ik hem de kleren van zijn lijf.. ( niet letterlijk natuurlijk Tong uitsteken )

De beslissing ligt altijd nog bij mij, en als ik er toch geen lekker gevoel bij heb, kets ik het af.

Je hoort het natuurlijk wel vaker, laatst hebben kennissen van mijn nog paarden naar Denemarken verkocht, zonder problemen. Maar Amerika is helemaal aan de andere kant van de wereld....