Ook bang door nieuwsberichten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Ook bang door nieuwsberichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 22:41

De laatste tijd lees ik er veel artikelen over ongelukken met paarden, al dan niet met dodelijke afloop. (Als je bokt opent)
Het beangstigt mij wel! Meer dan anders zie ik mezelf nu onder elke auto die voorbij komt, komen en verongelukken..... Nagelbijten / Gniffelen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:44

ik ken het,
door al die ongelukkendenk ik nog wel na,
voordat ik nog eens op me 3 jarige zonder zadel naar buiten ga,
deed ik eerst wel,
maar nu

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:03

ja ik sta er ook wel echt van te kijken,hoeveel dodelijke ongelukken de laatse tijd wel niet gebeuren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 00:21

De hemel kan ook nog op je hoofd vallen

Als je gewoon normaal en verstandig je gang gaat, je paard kan vertrouwen en in de hand hebt, is er geen reden tot angst hoor.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 00:36

M'n moeder is banger voor Stanley dan ikzelf. Zij zegt dat ik nog eens verongeluk en er niet meer goed vanaf kom. Zij zegt dat het eens fout moet gaan en dat het ook zeker gaat gebeuren als het op deze manier verdergaat.

Daarom heb ik ook maar besloten niet meer te rijden en áls ik rij, dan wel met een hackamore.

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 07:37

Ik sluit me bij Maya aan. Als je gewoon normaal en verstandig op pad gaat en je je paard fatsoenlijk onder controle hebt dan hoef je je toch nergens druk om te maken? Tuurlijk kunnen er situaties ontstaan waarbij het toch mis gaat, maar zulke dingen heb je nooit in de hand. En zolang die niet gebeuren, ga ik er al helemaal niet al te lang bij stilstaan.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:14

Misschien dat deze berichten er wel toe leiden dat mensen beter nadenken bij wat ze doen?
Iemand verzuchtte eens: 'pffff, je wil niet weten wat er hier allemaal GOED gaat' , waarmee hij wilde zeggen: mensen doen vaak zulke domme dingen met hun paarden (te veel vertrouwen hebben is het grootste gevaar) dat het nog een wonder is dat er uiteindelijk toch nog zo'n hoop goed gaat in plaats van dat het helemaal verkeerd afloopt.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:27

Ik denk dat door Bokt er ook veel meer bekend wordt, waar je die ongevallen vroeger niet hoorde.
Natuurlijk gebeuren er veel ongelukken met paarden maar dat komt omdat het levende wezens zijn en er dus altijd wat kan gebeuren.
De rest van het verkeer is daar niet meer op bedacht.

Voor mij is dat geen reden om angstig op een paard te gaan zitten, maar ik zal niet in de avondspits langs een zeer drukke doorgaande weg gaan rijden. Ik zoek het niet op iig.

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:05

Ja toen ik al die berichten las schrok ik ook wel.Zo zie je maar een ongelukje zit in een klein hoekje

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:10

Inderdaad het viel mij ook al op hoeveel er de laatste tijd gebeurt met paarden en pony's al dan niet met dodelijke gevolgen Scheve mond

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:22

inderdaad al die berichten zijn best wel heavy.
maar dat is geen reden om niet meer te gaan rijden, en ik zoek sowieso de "enge"dingen niet op (bijvoorbeeld: drukke wegen etc)

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:26

het lijkt er nu meer omdat het nu sneller gezegd word, maar voorheen waren er net zoveel ongelukken.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:26

Er gebeuren ook enorm veel ongelukken met fietsers, bromfietsers, auto's etc etc etc......... daarom ga ik toch ook niet angstig de weg op. Maar het blijft altijd oppassen in het verkeer, en dan nog kun je de klos zijn, doe je niks aan.

Of je moet thuis op de bank gaan zitten dichtslibben, maar ja, dan ga je ook jong dood aan een hartaanval of zo iets dergelijks.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 22:48

Elke dag weer met de auto naar school, zie ik mezelf al 10x de plomp inrijden en verongelukken.....
Fietsen in het donker door de polder: minstens 2x ontvoerd (al dan niet door ufo's), verkracht en vermoord etc.
Te veel preken van mams gehad, 'kijk je uit, want.....'

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:46

nou, ik heb tot nu toe altijd zonder cap gereden(ik heb er wel een liggen voor de wedstrijden)maar zit steeds vaker te denken,at ik het maar eens braaf moet gaan dragen!
nu nog even ook echt doen!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:17

als ik me haf heb en ik ga me 1e buitenrit maken.Ga ik zeker weten vragen of me instuctiece of instructeur mee gaat.En Gelukkig is de stal die op het oog heb de weg ernaast niet zo druk.En er wonen veel mensen daar met paarden.Dus ik denk dat de meeste automobilisten wel voorzichtig rijden,Gelukkig mag je daar maar 60.

En ik ga ook nooit maar ook nooit denk ik alleen een buitenrit maken.Alltijd samen met iemand

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:01

Hey wat toevallig,
ik dacht er dus net aan! De pony die ik rijdt loopt wel voor de wagen maar wij zijn samen pas een paar keer de weg op geweest.
Als ie het ziet is hete ng maar hoort ie het geluid dan kent ie dat en is het niet meer eng. Maar toch... ik denk dat ik echt nog heel wat moed moet verzamelen om naar buiten te gaan...
Een auto die 60 rijdt kan al dodelijk zijn! Max 10-20 km/h wat je kan rijden waarbij je snel stil kunt staan....
Ik heb zo mijn eerste autorijles en ga vragen of er eigenlijk wel aandacht aan wordt besteed!
Ik moet er niet aan dneken in welke plaats ik eindig als een auto naats mij gaat toeteren voor de lol ofzo...
Ik vind het echt heel beangstigend als je dat allemaal zo leest, echt helemaal niet leuk!

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:34

Het is zeker niet leuk, maar ik denk dat Maya ook gelijk heeft: als je gewoon voorzichtig bent en niet raar doet is de kans minimaal dat er iets gebeurd, maar goed... tegenwoordig is het nergens meer veilig op de weg en dergelijke...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:07

Maya schreef:
De hemel kan ook nog op je hoofd vallen

Als je gewoon normaal en verstandig je gang gaat, je paard kan vertrouwen en in de hand hebt, is er geen reden tot angst hoor.


Hier sluit ik me ook bij aan.Alhoewel ik er nu wel 2x zo goed over nadenk voordat ik iets doe.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:28

Hm, ik ben niet bang voor ongelukken.. Ik weet dat ik gewoon normaal en verstandig met Ivanka omga en we vertrouwen elkaar.. Ik ben iig niet bang als ik met haar bezig ben. Waar dan ook Knipoog.

Waar ik banger van wordt, is dat er steeds meer paarden gestolen worden Scheve mond ...

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:42

Nou ja het is maar hoe je het bekijkt... bedenk gewoon nuchter de situatie waarin je paard verkeert (staat ie op stal of op wei, zijn er mensen dicht in de buurt als er wat gebeurt of die een oogje in het zeil kunnen houden, enz). Laat je vooral niet opfokken door dergelijke berichten, want je hoort alleen iets wanneer het misgaat, terwijl er genoeg paarden zijn waarbij nooit wat gebeurt, dusss....

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:28

Maar ik bedoel m,et een onervaren jong paard die aan alles nog moet wennen krijgt toch een hartverzakking als er een auto zo langsscheurd (niet alleen bij een jong paardje hoor!)
Ben het helemaal vergeten te vragen gister.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:38

Tien jaartjes terug reed ik rustig met m'n paardje door de sloot langs de snelweg...stom genoeg,zonder vangrail of wat dan ook,de auto's scheurde me op 2 meter afstand voorbij...
Nu kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik deed.
Ben wel verstandiger (...) geworden,maar van al die berichten wordt ik écht niet banger ofzo,er kan zoveel gebeuren...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:12

Toen ik vanmiddag aan het uit rijden was langs de weg over het fietspad had ik toch een vreemd gevoel na dat ongeluk van laatst

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:17

Door een aantal vallen van mijn pony zie ik zelf tijdens het rijden rampscenario's aan me voorbij schieten Bloos! Het begint gelukkig al minder te worden Haha! Maar ik vermijdt bewust een beetje de topics over wie wat bij welke val heeft opgelopen enz. Ben er onderhandt wel achter dat me dat niet zekerder maakt van het rijden Bloos