Wat is echt een spelletje van jou paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Wat is echt een spelletje van jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 20:14

Altijd als mn paard met een ander paard in de paddock staat dan gaat hij van het andere paard aan het halster trekken, vind hij zo'n leuk spelletje Haha! Baasjes vinden het minder leuk want hij heeft al een keer een halster gesloopt Tong uitsteken Hij trekt vaak aan het uiteinde en dan zie je die andere paarden echt zo kijken van laat nou lohooosss Haha! Sta sinds een maand op een andere stal waar hij niet meer in het land staat maar op de vorige stal stond hij wel in het land en daar zaten ook wel paarden bij die het bij hem deden. Hij heeft op dat deel van het halster wat over de neus zit allemaal pluisjes zitten omdat ze eraan getrokken hebben. Hij gaat andere paarden ook vaak de hele tijd achterna lopen en uitdagen om te spelen maar ze willen vaak niet spelen zoals hij dat wil. Als ze het wel willen gaat het er nogal ruig aan toe allemaal Tong uitsteken
Nog zo'n leuk spelletje is halsters op de grond gooien. Dan sta ik hem te poetsen en hangt er naast hem een halster en dan pakt hij het 10 keer beet terwijl hij heel goed weet dat het niet mag. Geef hem elke keer op zn kop maar toch vind ik het wel grappig (hij kijkt me dan ook zo leuk aan als ik er iets van zeg), hij doet het gewoon op een leuke manier. Zelfde is in hout bijten, doet hij ook steeds terwijl hij weet dat het niet mag alleen vind ik dit niet zo grappig (dalijk heeft hij een splinter in zn mond).

Wat is nou echt iets van jou paard?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:22

Als Quiny net op de weide staat, gaat ze eerst rollen (als ze zweet toch Tong uitsteken), en dan vertrekt ze vanuit stilstand in een rengalop Haha! Best wel leuk om te zien Tong uitsteken
Een minder grappig spelletje is ik-laat-me-niet-opzadelen-en-draai-mijn-kont-lekker-naar-je-toe Frusty
Dan kom ik haar stal binnen met haar hoofdstel, draait ze zich meteen naar een hoek met haar hoofd Rolleyes

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:43

Halster-sleuren vind Vos ook leuk, gelukkig gaan meestal de halsters af als de paarden los gaan. En een ander paard achterna sjezen en dan in de hoek drukken en er niet meer uitlaten, ik denk dat ik maar western moet gaan tijden met hem, hij vliegt dan alle kanten op. Eigenlijk is hij best een beetje een bullebak tegen andere paarden Scheve mond

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:52

_Michelle_ schreef:
Altijd als mn paard met een ander paard in de paddock staat dan gaat hij van het andere paard aan het halster trekken,

en dat is dus de reden waarom ik het halster van mijn 2 paarden altijd moet uitlaten als ze buiten staan Verdrietig
Want als ik het per ongeluk vergeet, zie ik twee minuten later plotseling dat een van de twee gezellig het halster van de andere heeft vastgenomen en er hele rare bewegingen mee zit te maken, ronjes draaien, neeschudden, jaknikken... En mijn arm Evita'tje die dat halster aanhad moest maar meeshaken Boos!) Haha!

Verder moet mij Prima alles wat in haar wei staat en kàn omvallen, omvallen. Als ik springstaanders ben vergeten weg te halen, dan liggen die binnen de minuut allemaal op hun zij.

Wat ik wel iets vind waar ik minder gelukkig mee ben, is dat ze na een hele poos zwoegen en zweten van mij om haar volledig schoon te borstelen dadelijk in het zand gaat rollen . Ook na het rijden moet Prima altijd even de grond op.

Bij Evita kan ik op het eerste zicht niks vinden, die is veel rustiger Haha!

bloetoet

Berichten: 230
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:52

mijn shet vindt het leuk om met hondjes en poesjes te spelen....in de wei waar hij stond kwam wel eens een hondje naar binnen...daar gaat hij dan achteraan rennen en de hond achter sammy aan....heel erg leuk gezicht....

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:32

Halster wat je even aan de deur hangt wegslingeren
Mabel oefent voor het Hippisch Olympisch halster-slingeren

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:47

mijn shet is niet zo maf,
als zij vast staat,draait ze zich zo vaak riodn,dat ze zichzelf helemaal raar bij elkaar trekt,

mijn haflinger heeft een keer het gepresteerd,om in een houten vierkant te gaan staan,
ding was vrij hoog,
eerst zn voorbenen,en daarna zn achterbenen,
wat ik ook deed,hij ging er echt niet uit !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:52

Ah, ik dacht dat alleen de paarden bij ons op stal aan halstertrekken deden... Clown

Wel typisch dat alleen de ruinen dat doen. Heb bij ons nog nooit een merrie aan het halster van een ander paard zien hangen. Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 07:40

Ik heb er 2 die aan halsterplukken doen, grappig effect als ze naast elkaar staan... Dan staan ze in een soort houdgreep waarbij beide het halster van de ander niet wil loslaten
Ik probeer ze wel zo min mogelijk naast elkaar te zetten, ze willen nog wel eens misgrijpen en een scham veroorzaken op het hoofd.
Het effect is nog leuker bij een hengstige merrie, die houden blijkbaar wel van wat bondage en staan te genieten terwijl de ruinen hen aan het halster meetronen *LOL*

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:51

ons paard pakt altijd een lege emmer aan de rand vast en gaat er dan mee staan schudden en schrapen over de vloer en denk maar niet dat hij hem loslaat hoor...

ook met rijden kent hij veel spelletjes, plotseling springen over hele kleine dingen enzo...

ook in de paddock gedraagt hij zich als een jonge hengst elkaar bijten, bokken gillen stijgeren tegenover elkaar en noem maar op, ook het halstertrekken vind ie errug leuk!

ook tilt hij het hek van de paddock er graag uit om zijn nek heen..

het is een grappenmaker hoor

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:23

oja en Prima gaat ok wel eens met de watertobbe lopen >;)
Als er niet veel meer inzit, duwt ze het om, pakt ze het vast en even later zie je dan een galoperend paard met een watertobbe tussen dr tanden Rolleyes
en een kwartier later staat ze dan aan de draad me aan te gapen omdat ze dorst heeft Rolleyes Clown

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:30

...als ik Dim uit de wei haalt...mag ik niet gelijk zn halster om doen..neeee!!..die pakt ie dat eerst beet...moeten we eerst eens uittesten wie het sterkste is Haha! ..dus hang ik aan het halster, net zoals je met een hond doe met een stok en daarna kan ik hem gewoon omdoen!..elke dag weer!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:17

wat denk je van kettingrammelen.
Als mijn paard op de poetsplaats staat hebben we aan de zijkant kettingen hangen waar je de paarden mee aan de zijkant van het halster vast kun zetten. Ik zet haar hier nooit mee vast want als ze gaat hangen krijg ik haar niet meer los. Maar goed die kettingen hangen daar dus en die pakt ze met haar mond en dan gaat ze er mee op en neer slingeren tegen een ijzeren buis aan. En dat maakt me toch een herrie. en ze vind het prachtig.
Verder vind ze spelen in de bak ook leuk.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:20

Volgens mij is halstertrekken een typisch ruinenspelletje Lachen.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:50

de mijne vind het geweldig om express op mijn tenen te gaan staan, zodra ik het hoofdstel in wil doen.
het is hem nog nooit gelukt, maar elke keer weer probeert hij het.. super iri

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:55

Clown Mijn paard is een echte clown Clown

De tuinslang zelf aanzetten!
Mijn zadelkast leegtrekken en over het erf gooien..
De box openmaken en andermans wortels opeten..
Met een emmer staan schudden of de kruiwagen omgooien
In mijn vaders kont bijten als ie gebukt staat }>
Tegen de deur duwen als ik erachter sta

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:11

Die van mij ging altijd heel irritant flemen als ik zijn hoofdstel wil indoen.
Echt zijn hoofd heel hoog houden en flemen, dan zag je hem echt vanuit zijn ooghoek kijken zo van mag het mag het, en zodra ik dan onder zijn kaak kriebelde kwam hij weer naar beneden.
Nu doet hij dit nog maar heel soms helaas ( was zo lief Haha! )

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:29

Bij ons op stal hebben we een paard dat bij een buitenrit graag een hapje berm meeneemt. Hij weet dondersgoed dat het niet mag, maar probeert het toch elke keer, en als hij "beet" heeft, rent hij alvast maar een paar passen vooruit, want hij weet toch dat hij een tik krijgt Haha!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:27

Mijn tinker speelt altijd Anne-maria-koekoek hihihi. Vooral als hij bij mij thuis is. Dan probeert hij binnen te komen. Gaat hij helemaal voor de deur staan, en probeert (als je net omkijkt) stiekem naar binnen te sneaken. Natuurlijk hoor je dat meteen met die ijzers op de tegels hihihi Dus dan kijk je om, en dan staat hij natuurlijk stokstijf stil en kijkt alsof er niks aan de hand is.
Ook op de wasplaats. Hij heeft een hekel aan water uit de slang. En ik kan hem bij ons niet vast zetten, dus wat doet meneer als ik zijn sokken aan het uitwassen ben; voetje voor voetje wegschuifelen. En dan natuurlijk het liefst richting zijn box!! Behoorlijk irritant!! En hij doet het zo sneaky dat je het soms niet eens in de gaten hebt. Ineens zit je 2 meter verderop sokjes te wassen……….

Wat hij ook een heel leuk spelletje vindt is mensjes op de fiets volgen. Als ik buiten aan het rijden ben, en ik heb de teugels niet goed bij me dan gaat hij achter fietsers aan. Dat wil zeggen; zo dicht mogelijk bumper-kleven achter een fiets. Hij legt nog net niet zijn hoofd op de bagagedrager. Geweldig vindt hij dat! Gaat de fiets links, Sjimmie ook links, fiets rechts, Sjimmie ook rechts. Zelfs als mensen heel hard weg proberen te fietsen, gaat hij er gewoon in galop achteraan. Alleen een probleem als mensen het eng vinden en ineens op de rem staan. Dan hebben ze een tinker in hun nek. En Sjim een fiets tussen zijn voorbenen.
Soms laat ik het hem ook wel eens expres doen hoor, als ik een bekende tegekom. Ik hoef alleen maar de teugels los te laten whaahahah. Ik vind het stiekem namelijk ook een heel leuk spelletje hihihi.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:09

Als je de stal binnenkomt kom je eerst langs de box van Novia.
Als je niet oppast wordt iedereen gefouilleerd op lekkere dingen.
Of het een spelletje is?
Ik weet het niet, het is in elk geval gericht op 1 doel: eten bemachtigen!

Dat halstersjorren heb ik bij ons op stal ook wel door hengsten zien doen, dus het is en blijft een mannenkwaal!

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:39

een van mijn paarden vind het gheweldig om met een bal door de wei heen te rennen. als hij de bal dan per ongeluk loslaat trapt hij er tegen aan, pakt hem weer op en rent verder. verder vinden ze het ook leuk om achter elkaar aan te rennen.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:30

Santos' spelletje is zoveel mogelijk paarden bang voor haar laten zijn, en het liefst ook nog mensen Haha! .

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:45

Die van mij zoekt halsters in het weiland en brengt ze naar het hek Verward
Echt heel vaag... Ook als ik z'n staldeur open doe dan pakt ie alseerst z'n halster van het haakje af (baas schiet op! hier ik heb em al gepakt). En als er net een halster van een ander paard hangt dan pakt ie die alsnog, maar zodra hij mij met zijn halster ziet laat ie meteen los hahaha (oooooohw daar issie!) erg leuk
wat hij ook erg leuk vind is bakjes met water omgooien...

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:24

De hobbies van veseo zijn gaten graven en we hebben aan de veer die de paddock afsluit linten hangen zodat ze de veer goed kunnen zien. En veseo vind het leuk om zo'n lint te pakken, achteruit te lopen en het ding dan te laten schieten. Dan maakt dat zo'n leuk geluid. En alles meeslepen he, theedoeken,handdoeken, jassen, truien, emmers enz

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:35

mijn shet vind het echt geweldig om alles te slopen!
terwijl ze echt heel goed weet dat ze dat niet mag..
ze doet het dan ook echt alleen als ik even niet kijk..of ook maar even weg ben..
zoals..aan dr halstertouw knagen..
alles wat in dr buurt ligt kapot bijten..hihi
wel lief..maar ze moet wel weten dat ze dat niet mag.. Lachen
ook al vind ik dat soms wel moeilijk Lachen want ze kijkt er altijd zo leuk bij Haha!