Eerste kinderles met Pjelk gegeven.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Eerste kinderles met Pjelk gegeven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 16:07

De dochter van een vriendin van mijn zus, een meisje van zes, wilde al een hele tijd op paardrijden. Nadeel was alleen dat ze allergisch is voor paarden en daar veel last van krijgt als ze in de stal moet zijn of in de binnenbak rijden. Wat wel kon was buiten rijden en dus vroeg haar moeder mij of ik het meisje (Josja) wel les wilde geven. Dit leek mij hartstikke leuk omdat ik ook al wat leservaring van stages heb en ook een halfjaartje voltigeles gaf.
Pjelk staat toch de hele winter buiten en ik kon met haar wel door het dorp wandelen.

Vanochtend kwam Josja dus en ik geloof dat Pjelk wel in de smaak viel bij haar! Het was een heel dapper meisje die de hele weg gezellig kwebbelde; hoog op Pjelk gezeten Lachen . Tussendoor heb ik haar ook nog wat kunnen leren zoals hoe je de teugels vast moet houden (als een ijsje!, nee, niet zo dan valt alles eruit, duim als een dakje er op...
Haar hand uitsteken om over te steken (sja is wel handig in het verkeer Tong uitsteken ). En nog wat dingetjes van de voltige zoals oortjes, staart en schouder aanraken. Ook heeft ze op het laatst zelf nog wat kunnen sturen toen ik haar op de grote volte liet gaan (ik had de longeerlijn wel vast) en dat ging nog niet gek.
Josja vond het iig hartstikke leuk en Pjelk ook wel.. Want Josja had worteltjes bij zich en jah, zo maak je wel vrienden .

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten


Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 11:14

verona schreef:
leuk van je dat je dat meisje een kans geeft om toch te kunnen rijden.
wil ook graag een foto zien....


Josja`s moeder heeft wel foto`s gemaak van na de les maar die zijn helaas niet digitaal. Als ik die foto`s ook krijg zal ik ze eens inscannen en anders misschien zelf de digi meenemen.
Josja was trouwens echt helemaal paardenfreak. Toen ze van de week met haar mama paardrijhandschoentjes ging kopen (ivm minder last van paardenhaar) nam ze ook een catalogus van paardrijspullen mee. EN thuis maar alle mooie dingen aankruisen Haha! .

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten


Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 20:59

Lintjuuuh schreef:
Dat is leuk voor haar, kan ze ondanks haar allergie toch nog paardrijden. Mijn tante vind het ook hardstikke leuk, ze is een keer meegeweest maar toch nog veel te veel last van haar allergie ookal reden we buiten. Ze had hele rode ogen na afloop dus dat gaat helaas niet meer.
Gelukkig dat dit wel goed gaat, want voor een kind is het nog een ergere teleurstelling dan voor een volwassene.


Ja, dat is inderdaad heel mooi! Ik hoorde dat de allergie door gewenning ook wel minder kan worden. Dus misschien kan Josja zelfs, als ze vaak met Pjelk buiten gereden heeft, eens zonder last in de binnenbak rijden.

Jammer dat jou tante er zoveel last van had! Maar misschien dat zij het ook geleidelijk op kan bouwen?

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, MairiMacBran, Mark0919, Martje70, SentiBot en 47 bezoekers