SuperTuiger weer gereden en Boktvisiteverslag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

SuperTuiger weer gereden en Boktvisiteverslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 11:39

Welneeeeeh, ik rijd helemaal geen tuiger! Echt niet hoor!!!! Tong uitsteken
Sjeeeeesss, wat een beest heb ik toch ook! Haha! Ik lach me elke dag weer helemaal kapot om SuperJurga en haast nog meer om dat mutserige veulen! *LOL* *LOL* *LOL*

Maar goed, ik heb nu weer twee keer op Jurga gezeten, ik MOEST en ZOU er weer op, kon het niet laten. Vrijdag ben ik er voor de eerste keer weer opgegaan, Jurga ziet er super uit en is in uitstekende conditie, dusse...gaan met dat peerd!
Ik wilde dus gaan rijden met Voice erbij in de bak. Leek me erg leuk, zien hoe dat ging. Ik dus in de box Jurga gepoetst en opgezadeld, geen enkel probleem. Lovers Ook de box uit naar de bak, geen probleem. Voice smeerde hem meteen het weiland in, maar Jur bleef heel rustig. Ik dus in de bak opgestegen, superbrave merrie. Ik kon gewoon wegrijden, terwijl Voice in de wei aan het rondscheuren was... Cool Maar goed, op een gegeven moment kwam Voice dus erbij de bak in en hoppa er weer uit, in de wei crossen. Komt ze dus dwars door het lint van de bak de bak weer inzetten, het lint zo voor haar borst heen en onverstoorbaar verder haha, het scheelt haar allemaal geen ene zak! Lachen Gelukkig was het draad niet gebroken en kon ik het zo weer langs de bak heen trekken, mara ja, dat ging zo niet, als ik de hele tijd mijn SuperBabe in de gaten moest houden!
Toen heb ik haar dus maar op stal gezet en moeders mee naar buiten gesleept! Maar ja, dat was natuurlijk WEL wat! }>
Jur helemaal over de zeik en maar rondjes spinnen en hinniken. Ik kwam er gewoon niet op haha. Uiteindelijk is het me gelukt om er op te springen, maar ja, toen zat ik op een mus-imiterende tuigbok! *LOL*
En maar lopen pingpongen op die korte pootjes van haar. En voluit door de bak heen in die tuigerdraf van haar. Blijf dan maar eens normaal hangen. Ik haar dus steeds maar proberen te kalmeren en op de rem zetten. Ik kon haar heel makkelijk aan de teugel rijden, maar af en toe drukte ze er flink uit, met die nek erop. Wel erg gaaf hoor, ze leek wel een hengst! Lovers Had het wel willen zien hoe het eruit zag eigenlijk, grijns! Maar goed, momenten kreeg ik haar aardig terug in stap (al was het een en al gedribbel en ze pleurde die voeten steeds tegen de grond...oei!) en netjes nageeflijk, maar dan reed je haar iets weg en kon je haar weer een volte op duwen of een hoek in sturen. Op zich was ze superbraaf, ze had steeds goed haar aandacht bij mij, maar bleef af en toe terughinniken naar haar babe, maar wat wil je! Pling
Ik ben echt wel tevreden met hoe het ging. Na anderhalve maand en een dag of vijf een veulen kon ik er zo weer op zonder eerst te longeren. Lovers Ze was gewoon superbraaf, geeneens bokken ofzo, heb zelfs nog even gegaloppeerd. Lachen *trotse Iloon*
Maar crisis, wat kan die tuiger van mij lopen zeg!!! Ze kan het wel! Kwijl
Niet dat ik zit te wachten op die tuigergangen onder het zadel, maar die rijd ik er wel weer uit, ze doet het nu gewoon van spanning. Schijnheilig
Ik heb een half uurtje met haar gereden en behoorlijk ook, ze bleef maar gaan. Nou ja, ze doet maar! Ik blijf wel hangen. Cool
Ze was dus zeiknat van het zweet, die merrie van mij, maar ik ben echt supertrots op haar, ze heeft super meegewerkt! Voice was ook eigenlijk superbraaf! Wel af en toe wat gehinnik, maar dat je nou zegt dat je er gek van werd, nee hoor...Lief veulen is ze toch! Lovers

Zaterdagmorgen ben ik er meteen weer opgegaan. Deze keer was het dus iets erger haha. Nu meteen maar veulen in de box gelaten. Jurga was weer zo fanatiek als een gek, weer zo scheuren enzo, maar vandaag kreeg ik ook enkele bokken onder mijn kont Party!! haha.
Ze wilde ook een paar keer stoppen en omdraaien, maar ik voel haar zo goed aan dat ik dat meteen kan voorkomen. Bokmerrie haha, protesterende Cambridge Cole dochter! Extreme duivel Maar goed, er zaten gewoon wat goed estukjes in, waar ik erg tevreden over was. veulen gedroeg zich ook weer prima en ik heb weer lekker een half uurtje op mijn SuperJurga kunnen hobbelen. Voelt weer super aan, heb het wel gemist!
Zondag ben ik bij Syph geweest, maar vanavond ga ik er mooi weer op! Des te eerder ik weer naar les kan, des te beter! Tong uitsteken

Zaterdagmiddag kreeg ik weer wat bokkers op kraamvisite! Daniel79, Merilyn en Mayo kwamen mijn SuperVoice-je bewonderen. Was kort, maar erg gezellig. Lekker bijgekletst en nu Daniel dus ook gemeet haha.
Babes liet zich goed zien, ze scheurde weer behoorlijk door het weiland heen en houd het elke dag langer vol, klein krengetje! (hehe, ze kan al net zo vuil kijken als moederlief Extreme duivel )
Echt veel draf laat ze nog niet zien, maar volgens Merilyn heeft ze geen tuigergangen. Gelukkig maar! Ik geloof dat mijn kleintje weer wat mensen gek heeft gemaakt haha, ze is zo'n klein knuffeltje. Klein brutaaltje. En en en, wat vonden jullie van mijn nieuwe SuperBitch??? Knipoog

Vanavond komt maarten mijn kleintje even bewonderen... ben erg benieuwd. Moet ik nu weer gaan zeggen: "Laat je trailer maar thuis, ze gaat NIET mee???" Tong uitsteken

En nog wat over mijn meissie: Mijn vader is helemaal verliefd haha, hij is echt zooooo gek op veulen! Gister was ik naar Roy, zegt hij: " Mooi zo! kan ik lekker met Voice gaan spelen!" *LOL*
Pap zit er heel hard aan te denken om Jur meteen weer te laten dekken. Ik heb een beetje last van 'mixed feelings' Lachen . Aan de ene kant is het natuurlijk super, volgend jaar weer een babe-je. Weer een stapje dichter bij ons vierspan en we houden het veulen toch aan. Lovers Maar aan de andere kant kan ik dan WEER stoppen met rijden volgens jaar, als ik net weer lekker met wedstrijden ben begonnen en van mijn plannen komt dan ook niets. En tja, de dekking.... Weer met toppertje Paddox of met een andere superhengst??? Ik moet er nog even over nadenken... Lips are sealed

Zo, maar jullie zijn weer een beetje op de hoogte over Voice-je. Ik zal snel weer wat pics plaatsen, I promiss!

Nog meer mensen die op kraamvisite willen komen??? Ik heb eind april, begin mei twee weken vakantie dusse.....*hint* Cool Ik heb nog genoeg beschuiten met muisjes haha.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 12:09

Thnx hoor! Ja naz, je moet zeker nog ene keertje komen kijken haha, kom ik ook een keertje naar je Ironique toe. Haha!
Dat mijn Voice-je de trekken van dr moeder heeft vindt deze SuperJurgalover helemaaaaal niet erg! Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 12:30

Whahaha, mag ik vast gaan lachen Daan??? Knipoog *gaat vast rennen...*

Kitty, gaaf, moet je echt doen, mijn babes komen bewonderen, ik kom een keer naar het Noorden toe hoor! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 11:05

Ben ik ook!!! Zo vreselijk trots!!!
Heb gisteren weer voor de derde keer op Jurga gezeten en ze liep als een trein!!! Ze kan het wel!!! Nu volhouden! Zoals ze nu loopt, showt ze gewoon! Maarten is gisteravond geweest op kraamvisite, die wist niet wta ie zag haha, mijn SuperJurga in echte actie, jaja het bestaat. Haha!
Jammer dat je niet kunt komen Kirsten!! Enneuh Kim, snel komen hoor!!! Noem maar een datum, ik kan vaak wel. Tong uitsteken

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 22:34

Zooooh, weer even een kort update-je! Ik ga morgen weer met mijn meis naar les. Vierde keer dan dat ik er weer opzit, maar het gaat egwoon super en ik wil weer aan de gang. Nog een maandje en dan L1 starten yippee!!! Tong uitsteken Meisje loopt gewoon als de brandweer, geen enkel probleem en nu ze wat fanatieker is, geeft ze juist net dat beetje extra! Nu moet ik dat vast gaan houden, ik ga mijn best doen! }> Kan niet wachten tot morgen, ben erg benieuwd hoe het gaan zal.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 20:29

Ik heb Jurga dus gister weer mee naar les genomen. Veulen is nu anderhalve week oud en ik had al weer drie keer op Jurga gezeten. En oh wat ben ik trots op mijn SuperJurga! Ze liep als de brandweer!!!! Helemaal geen kik dat ze van babe wegwas, nee hoor, ze gaf zich helemaal. Zo braaf en net dat beetje extra. Haha! Voice had zich ook heel goed gedragen Lovers . Morgen wordt Jur weer opgevoeld voor nieuwe dekking.... Party!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 21:37

Jaah mijn vader heeft een probleem, hij is verliefd op een veulen dat niet van hem is, maar van zijn lieve aardige dochter! Tong uitsteken En ja, maar een oplossing..... dan nog maar een veulen. Hehe, we gaan al richting het vierspan. Knipoog

Dus ja, Paddox!!!! Lovers Ik kan wel verder zoeken naar een andere hengst (ik ben weg van heel veel hengsten, dus wat dat aangaat kan ik er zo een uitzoeken), maar deze combi laat zien dat ie klopt (Voice gaat bewegen!!!! Kwijl ) en het is erg makkelijk. Lips are sealed

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, mriek1990, Orthos, StalNollie, Suliko, Vagabondo en 126 bezoekers