Ook dood veulen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Ook dood veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 19:11

Een merrie bij ons op stal was een week of 2 al overtijd, en is vanochtend bevallen van een dood veulentje Verdrietig Het was een ontzettend mooi diertje, mooie onregelmatige bles en 4 witte beentjes...Ik heb het zien liggen in een kruiwagen vanavond. Had nog nooit eerder zoiets gezien, maar leuk is het niet Verdrietig
Het veulentje is trouwens dood geboren, weet niet of ze het verder gaan onderzoeken(ik weet zelfs niet eens of het een hengstje of een merrietje was)...Met de moeder gaat alles goed trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:15

Getvr.. wat een hoop berichten de laatste tijd over dode/verworpen veulens de laatste tijd, ik krijg er gewoon rillingen van.
We waren vanmiddag even de Sherwood Stable in Vaasen (Shire stal) om te informeren naar een veulen.
Bleek dat al hun merrieĀ“s de veulens hebben verworpen door rhino, een merrie is er zelf aan dood gegaan.
Gelukkig heb ik het veulen van Ilindra gisteren nog zien trappen, maar ze moet nog 6 weken......
Ik hoop dat alles goed blijft gaan.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:19

jeetje wat schrikken!!
leuk is het idd niet die van ons was 2 maand tevroeg dus moest er wel wat mis zijn met het veulen. en als hier dus idd rhinoheerst...
maar 2 weken te laat is echt oliebol!
wens de eigenaren maar sterkte

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 21:45

Jakkes wat naar, een veulentje hoort lekker te kunnen leven en niet zo vroeg al dood te gaan Huilen

Voor de merrie ook zielig, vaak begrijpen ze er helemaal niets van en zijn ze een tijdje van slag. Hopen maar dat ze er snel overheen is en dat ze er achter komen wat de oorzaak van dit gebeuren is!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 23:40

Zulk nieuws is nooit prettig en een mooi dood veulentje zien liggen al helemaal niet. Het zou je beestje maar zijn zeg....