DA geweest, Sjors heeft droes,...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:02

Nou heel veel sterkte.. Ik heb het afgelopen Januari mogen meemaken..
Het is geen pretje.. Maar het gaat over Lachen

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:51

Eten ging bij Sandor ook met pieken en dalen.. At wel hooi en wortels maar geen biks.. Stond op een gegevenmoment ook met enorme dikke benen.. Lopen wilde hij niet.. Dus heb hem laten staan..
Slobber haalde hij zijn neus voor op... terwijl hij er normaal een moord voor doet... gewoon regelmatig wat aanbieden.. krijgen ze vanzelf wel wat binnen.

Heel veel sterkte met Sjors..
Bij ons zijn niet alle paarden ziek geweest maar nadat Sandor al beter was.. Ging alsnog de hele ponystal.. Het blijft erg lang hangen hoor in het stalklimaat.
Koorts heeft bij Sandor ruim 3 weken geduurt....weet je ongeveer wat je te wachten staat Ach gut

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:18

Bij mij werd de diagnose Droes niet gesteld.. Dus paard bleef ook gewoon tussen andere paarden staan.. iedereen had contact met hem... etc
Nadat Sandor beter was brak er klasieke droes uit bij een nieuwe pensionklant .. Sandor had dus ook geen klasieke doorgebroken klieren naar buiten en kreeg dus ook AB ... Todat ik vond dat hij het zelf uit moest gaan zieken omdat mijn vermoedens dat het droes was steeds groter werden.. VA ontkende het dus nog steeds..
Pas toen dus 6 weken na het ziek worden van Sandor het nieuwe paard klasieke droes kreeg ging het erf ook pas dicht en werden er meerder paarden ziek..

Op zich is voorkomen beter als genezen maar een beetje vrijheid moet je wel kunnen hebben.. zoals op het erf lopen etc. Als ze het krijgen krijgen ze het toch.. ook als jouw paard weer beter is.. Die stalbacterien dwalen toch rond..
De pony's die ziek werden had San nog nooit gezien.. Dus dat zegt ook wel genoeg..
Het is een vervelend verhaal maar ik zie het toch als een kinderziekte die elk paard een keer in zijn leven gehad moet hebben..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers