Het is niet goed met Nappie, nog steeds in Utrecht! +update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Het is niet goed met Nappie, nog steeds in Utrecht! +update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 22:39

Vanochtend naar Utrecht gereden, want we hadden om 10.30uur een afspraak. We werden gelijk geholpen en moesten als eerste een aantal keer stappen en draven. Toen kwam de buigproef, DRAMA! Linksvoor was goed, rechts een ramp Boos! Op 3 benen ging mijn lieve knollie verder, schrok me helemaal rot, zo'n naar gezicht was het Huilen

Uiteindelijk moesten we foto's laten maken, we wisten inmiddels dat het dus aan zijn kogel moest liggen. Vol goede moed dus naar de rontgenafdeling.

Toen kwam het verlossende woord, de blessure die hij heeft kan verholpen worden met veel rust en revalidatie. Het enige waar we geen rekening mee hadden gehouden was dat er ook werd verteld dat Nappie Artrose heeft Huilen Huilen Huilen Dit hadden Prima en ik dus niet verwacht!!!!! Nappie is bijna 5 jaar en dit is toch eigenlijk wel heel jong. In zijn geval is het waarschijnlijk aangeboren maar pas later zichtbaar op foto's. God wat zakte mij de moed in de schoenen, ik kon wel janken Huilen

Ze wilden Nap een nachtje houden en morgen gaan kijken of de blessure rondom de kogel zit of in het gewricht zelf. Als het allemaal meezit mag ik hem morgen ophalen en moet ik maandag terug komen om hem gerichte medicijnen (d.m.v. injecties in het gewricht) te geven. De revallidatie periode moet dan ongeveer 6 weken zijn en daarna mag ik hem wel rustig oppakken. De Artrose heeft op dit moment geen effect op hem en hij heeft er dus geen last van. Fijn is anders maar volgens de artsen daar kan hij nog een heel fijn leven hebben alleen mag ik bepaalde dingen gewoon niet meer doen. Tja dat was het lieve mensen, ik ben er echt goed ziek van en Prima trouwens ook, toch hoop ik maar het beste......
Laatst bijgewerkt door napoleon op 18-04-02 12:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:55

Jeetje, wat rot voor jullie zeg!
Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte! Ik hoop dat hij snel weer een beetje opknapt!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:59

Dat is minder goed nieuws wat je erbij heb gekregen. Kan me voorstellen dat je je rot voelt op dit moment en dat het allemaal tot je door moet dringen. Veel sterkte ermee en hoop er het beste van.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 23:05

Slecht nieuws zeg, ben blij dat het met rust en revalidatie verholpen kan worden. Veel sterkte ermee, en maak er het beste van!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:06

wat een rotnieuws zeg, sterkte!! Maar t scheelt dat t met rust en revalidatie verholpen kan worden he

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:10

Dat is niet echt leuk zeg (zachtjes gezegd). Sterkte hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:35

Balen zeg. wat heeft hij dan precies in zijn kogel of weten ze dat nog niet? Was dat ook op de foto te zien?
6 weken is gelukkig nog te overzien maar wel minder dat hij ook nog Arthrose heeft.
Succes en sterkte!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:41

Gatsie wat een rotnieuws, dat verwacht je ook niet met een 5-jarige. En bij Lipizzaners hoor je het eigenlijk ook niet zo veel...
Geef hem maar een dikke knuffel en jullie heel veel sterkte natuurlijk.
Ironique van Naz heeft ook arthrose, misschien kun je haar eens PB-en.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:48

he bah wat onwijs rot voor jullie hopen dat hij daar idd geen last van heeft.
sterkte en succes maandag

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:12

Jeeeeetje ik zat al met spanning op je bericht te wachten lees je dit Huilen Huilen . .

Konden ze nu niet precies zeggen wat er mis was met de kogel ?? Welke DA heb je gehad (mag ook via PB). De atrose is verschrikkelijk balen maar met bewust rijden en goed beslag moet je Z dressuur kunnen worden *LOL* . En daar gaan we toch vanuit of niet Knipoog .

Heeeeel veel sterkte ermee en hopelijk gaat het allemaal snel meevallen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:30

Wat een rotnieuws zeg... heel veel sterkte...

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:59

d
Laatst bijgewerkt door janna op 04-05-22 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 10:37

Idd heel vervelend om te horen, maar er kan écht nog een heleboel met een paard met artrose.

Had je v/d Boom? Daar heb ik iig hele goeie ervaringen mee. Hij weet echt waar hij het over heeft. Mijn paard heeft een lichte vorm van artrose, en daar boven op vrij zware hoefkatrol. Die loopt ook nog gewoon de sterren van de hemel, en als ik hem consequent zou trainen loopt hij nog véél meer + beter. Mijn vaders paard heeft overigens klasse 3 artrose, die is dan wel 13 (2 jr geleden geconstateerd), maar die loopt nu ook als een zonnetje (endurance klasse 2). Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden in je training ed (gelijkmatig opbouwen, niet zomaar stilzetten, meer op zachte ondergrond trainen etc), maar er is echt nog een heleboel mogelijk!

Natuurlijk is het nu even behoorlijk zuur omdat je dat helemaal niet verwacht had, maar je zult zien dat hij er (met juiste training + evt voedingssupplementen) betrekkelijk weinig last van hoeft te hebben. Voor meer info kun je me pb-en. Koppie op hoor! Knipoog

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:04

Dat is echt vervelend nieuws maar houd de moed erin, zoals anderen al hebben gezegd er is veel mogelijk. Het hoeft niet het einde van de wereld te zijn. Sterkte!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:10

Hi,

jeetje wat vervelend, maar ik geloof dat die artrose nog heel lang geen probleem hoeft te zijn. Inderdaad speciaal beslag kan helpen, en ik zou als ik jou was beginnen met voeren met Primaval Artrose Gelatinaat. Het is wel duur maar het vertraagd het proces ontzettend goed! Het word namelijk ook in iets andere vorm voor mensen gebruikt met artrose.
Mijn paard (en die was al 22) heeft er nog een jaar of 2 goed op gelopen, terwijl ze dus echt gigantische vergevorderde artrose had! Die van jou kan zo ook wel door tot zijn 18e

Gr Esme

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:48

Dat is toch niet het nieuws wat je wilt horen als je naar Utrecht gaat. Veel sterkte ermee en ik hoop dat het nieuws vanmiddag wat beter zal zijn.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:21

Dit is echt niet wat je verwacht bij een paard van vijf jaar, maar het schijnt wel vaker voor te komen.
Erg rot voor jullie! Heel veel sterkte en ik hoop dat-ie snel van zijn blessure geneest!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:32

Wat een rotnieuws, en ik altijd maar tegen iedereen zeggen dat Lipi's zo gezond en hard op de benen zijn Scheve mond .
Heel veel sterkte iig.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:40

Hè jasses, das zeker rotnieuws...
5 pas, Arme Nappie Huilen Gelukkig heeft hij verder geen last van die Artrose!

Sterkte

tatjana

Berichten: 268
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Leeuwarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 18:27

jakkes wat een rotnieuws, heel veel sterkte hoor en geef Nappie maar een dikke knuffel van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:18

Wat een rotnieuws zeg, hopelijk gaat z´n revalidatie voorspoedig.
Houd hij zich zelf een beetje rustig als hij verplicht op rust moet?
Veel sterkte gewenst.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 20:11

Lieve bokkers, alvast bedankt voor jullie medeleven en lieve berichtjes, kikkert me echt op!

Nou, vanochtend hebben ze vanuit Utrecht gebelt dat z'n been niet goed eruit zag en dat ze nog een dag willen wachten met verdere onderzoeken Huilen

Ik ben gelijk om 10uur naar Utrecht gereden om naar hem toe te gaan. Toen ik hem riep begon hij (wat hij echt nog nooit heeft gedaan!) te hinikken en stak zijn koppie boven het muurtje uit. Even lekker knuffelen en wat lekkers gegeven. Toen ik weg ging en de box opende wilde hij achter me aan lopen, ik duwde hem naar achteren en hij werd helemaal boos! Schudden met zijn hoofd, heel hard rondjes rennen in z'n box en tot slot zelfs op zijn achterbenen staan. Dit ging gepaard met heel veel gebries en gehinnik Huilen Ik voelde me helemaal week worden.

Vanmiddag weer naar hem toe gegaan, gewapend met mijn borstels, snoepjes en wortels, heerlijk 45 min staan poetsen en tot slot maar een wortel doormidden gebroken en in zijn stal gegooid zodat ie niet doorhad dat ik weg ging, ik zag toen ik wegliep nog zijn neus door de stangen......

Morgen gaan ze opnieuw kijken of ze verder kunnen met onderzoeken en als alles meezit mag ik hem morgen ophalen. Als het niet goed is wachten ze tot vrijdag. Ik hoor het dus morgenochtend...........

Ik zal Nappie al jullie knuffels geven, hij houd toch al zo erg van zoenen Lovers dus dat zal hij helemaal niet erg vinden! Ik hou jullie op de hoogte!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 20:21

aaa wat zielig voor nappie... Is ook helemaal niet leuk daar in Utrecht staan Verdrietig ! Geef hem maar een super heel erg grote dikke knuffel van me Lovers . En een kusje (als ie tenminste geen knoflooksnoepjes heeft gehad Knipoog )

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 20:46

Wat moet het vreselijk zijn om je paardje zo te zien reageren als je weggaat.
Hij is duidelijk wel heel gek op je!
Heel veel sterkte hiermee, ik hoop dat jullie je erdoor heen slaan!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 20:49

he bah
dit is altijd vervelend om te horen
heel veel sterkte ermee
en geef hem heel veel knuffels van mij
zo te lezen is die helemaal gek op jou Lovers