Spijt van paard naar rusthuis doen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:31

Ik kan moeilijk oordelen zo maar heb toch een aantal vragen, hoe lang geleden heb je hem naar het rusthuis gebracht? En hoe oud is hij nu?

Ons paard Oda is namelijk ong. 34 jaar en is dit jaar ineens behoorlijk magerder geworden, ze is vrolijk, eet goed (en geloof mij ook genoeg) maar ik denk toch dat het na een bepaalde leeftijd niet altijd tegen te gaan is.. net als bij mensen... iemand van 90 jaar, daar zit ook niet zo veel vet meer aan..

Nogmaals ik kan je reactie voorstellen en ik ken je paard niet maar daar moet je ook rekening mee houden..


Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:45

nee, dan kan ik het mij goed voorstellen.. dat is wel heel erg snel... dat is niet normaal...
Dat je je er niet kan bij neerleggen kan ik mij voorstellen!
Staat hij nu dag en nacht in het land en worden ze niet meer bijgevoerd of zo of misschien heeft hij tijd nodig om te wennen aan zijn nieuwe accomodatie... Het verhuizen van een paard is niet niks en zeker niet op een hoge leeftijd... hoop dat dat het is.

Maar het lijkt mij idd vreselijk om dan niks te kunnen doen.. Je kan hem ook niet meer terughalen?


Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:12

jeetje, dan denk je dat je het beste voor je paard doet..

Heel moeilijk.. ik wil iets typen... maar heb al 10 keer de zin weggehaald.
Ik dacht namelijk, als hij nu happy is, dan kan hij beter een jaar lang echt happy zijn i.p.v nog 10 jaar mee en bijna alleen maar op stal staan... maar zo snel mager worden... dan is hij ook niet happy lijkt mij..

Wat een ramp, dit is echt zo'n situatie waarom wij het niet hebben kunnen/willen doen... In het verleden zijn we wel eens op zo'n rusthuis wezen kijken.. maar die man, die deed echt alsof hij god was.. kan het niet goed omschrijven maar die was echt zo aan het vertellen.. ja het komt vaak voor hoor, dan wil ik de eigenaar bellen omdat het niet goed gaat, kan ik ze niet bereiken... ja dan maak ik de keuze...

In principe als je dat hoort, denk je logisch, liever dat, dan iemand die je paard onnodig laat lijden..maar het was de manier waarop....
Ook ziet Oda niet goed meer.. en zou ik het niet durven om haar in een groep te zetten...

Maar het blijft zo moeilijk....... je weet nooit waar je goed aan doet..

Ik hoop dat hij toch opknapt, als hij dadelijk naar binnen gaat... Hoop dat het echt een combinatie is van wennen aan zijn nieuwe situatie en de voedingswaarde van het gras...
Sterkte ermee... ik zou ze daar bij dat paardenrusthuis wel gek maken... blijven vragen of hij bijgevoerd mag worden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, DayDream21, GrapeshotBot, henshem, Piekosjj en 114 bezoekers