Paard laten springen tijdens longeren??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:03

Longeer je hem dan echt op de volte, of laat je hem aan de longeerlijn op de hindernis afgaan?
Want op de volte moet je paard vanuit een bocht springen en na de landing weer verder in een bocht. Terwijl je zeker bij een onervaren paard vanuit een rechte lijn op de hindernis afgaat zodat hij de sprong beter kan inschatten. Je kan wel met balkjes of lage sprongetjes longeren, maar dan is het doel gymnastiseren en niet het springen oefenen.
Mijn pony nam ik nog wel eens aan de hand, en rende met haar mee richting hindernis. Vlak daarvoor loslaten... en dan sprong ze. Maar misschien blijft jouw paard wel gewoon staan?
Als ik paarden vrij liet springen, bouwde ik een hindernis tegen de bakrand aan, een aantal meter uit de hoek, zover dat ze vanuit de hoek wel een aanloopje kunnen nemen. Dan nog een extra balk van de hindernis naar de grond, een beetje schuin zodat er een soort fuik ontstaat. Dan kan je je paard eerst de hoek in drijven, en vanuit daar richting de hindernis. Anders gaan ze of langs de hindernis (als je er achter staat om te voorkomen dat ze stoppen) of stoppen ze voor de hindernis (als je aan de zijkant staat om te voorkomen dat ze erlangs gaan).
Succes!

whatever will be, will be


LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:05

En natuurlijk niet als een idioot erachter aan met een longeerzweep, maar alleen sturen/begrenzen en vooral BELONEN als hij wel springt!

whatever will be, will be

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Pommier en 38 bezoekers