trap van een paard in me gezicht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

trap van een paard in me gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 22:03

Beetje zelfde forum als andere bokker.
Maar moet het ff kwijt!
Ik heb 3 een half jaar geleden een trap van een paard gehad in mijn gezicht aan de rechterkant. Ik was aan het longeren.
Het paard liep van me weg trok zijn hoofd weg en trapte naar mij toe. Ik vloog 5 meter weg en knalde op de grond. Wel in het zand.
Ben opgestaan en met iemand naar de kantine gelopen.
Het bloed stroomde eruit! Me kleren zaten onder.
De ambulance werd gebeld en kwam met sirene's aangereden. Niemand snapte hoe ik naar de kantine kon lopen.
Ik kraamde allemaal kinderachtige opmerkingen uit.
Ik kreeg en nekkraag om en werd rustig vervoerd naar het ziekenhuis. Na heel lang op de 1e hulp te hebben gelegen mocht ik naar een kamer. En werd s'avonds geopereerd. uitslag op 16 plaatsen me jukbeen gebroken. Vast gezet met pin en schroef.
Niks met me hersenen of iets dergelijks.
Ik heb onwijs geluk gehad. 1 cm omhoog en me schedel was gebroken.
1 cm omlaag me nek was gebroken.
1 cm naar rechts dan was het op me slaap en was ik dood geweest.
En 1 cm naar links had me neus botje hoogstwaarschijnlijk in me hersenen geschoten. Die nacht werd er gekeken of ik een hersenschudding had ook dat had ik niet.
Maar ben die nacht wel flauw gevallen doordat ik me gezicht in de spiegel zag. Toen ik naar de wc ging.
Maar me moeder had me vast dus viel niet hard.
Me moeder sliep bij mij op de kamer.
Ik wou niet alleen zijn.
(Misschien stom maar flauwvallen vond ik op dat moment een erg fijn gevoel) en wonder boven wonder had ik dus alleen breuken en kort termijn geheugen verlies en 2 sneeen waarvan 1 op me wang wat een gapend gat was.
Waardoor je vanaf me wang zo me mond in kon kijken.
Helemaal door dus. De volgende dag mocht ik naar huis.
Me linkerkant van me hoofd was helemaal normaal maar als mensen me rechterkant zagen schrokken ze enorm.
2 kinderen werden haast niet goed toen ze het zagen.
me hoofd was zo opgezwollen dat het leek of ik het down syndroom had zo dik was het.
En het was pimpelpaars. En een oogkas als een tennisbal.
Na 5 dagen was dat haast weggetrokken ging onwijs snel.
Een week daarop had ik examens. Maar ik wist niks meer.
Heb me examens gemaakt. Na 2 uur examen was ik dood moe en hoofdpijn. Ik had onwijs slechte cijfers.
Maar ik had dat jaar zulke goede resultaten dat het gemiddelde voldoende was! En ben geslaagd.
Soms denken mensen dat die trap mijn schuld was.
Maar ik liep op de hoogte van zijn hoofd en liet hem weglopen.
Hij trok zijn hoofd weg en schopte dat was een fractie van een seconde zeiden mensen die het zagen.
Van het moment van de trap weet ik niks meer af derest wel.
Heb hier zover ik weet alleen een stukje bijna gevoeloze lip aan overgehouden. Een stukje wenkbrauw weg maar zie je haast niet.
En als ik lach een deuk in mijn wang. Maar moet ik wel flink lachen.
En 2 een half jaar na het ongeluk kreeg ik onwijze angst met paardrijden. Ik ging toen pas beseffen wat er was gebeurd.
Elk paard was eng. Inmiddels door mijn onwijs lieve instructrise gaat het rijden weer erg goed.
Tuurlijk blijft er een stukje angst soms minder soms erger.
Maar ze helpt me er altijd mee. En het gaat nu erg goed.
Het kost haar soms wel veel moeite om me te overtuigen dat ik het kan. En soms moet er wat ruzie nou ja zeg meningsverschil aan te pas komen. Omdat ik dan een grote mond geef op wat zei zegt.
Maar ja door al haar moeite ben ik nu waar ik nu ben.
En rij ik weer met plezier! Heeft me 3 kwart jaar gekost om weer zonder angst te rijden (op sommige paarden)
Ik durf nu ook weer op wat nieuwere manege paarden te rijden.
En brave paarden durf ik te longeren.
Maar dat heb ik na de trap eigenlijk maar een beetje eng gevonden. Rijden vond ik enger. Gek eigenlijk!
Na de trap ben ik na een week weer gaan rijden niks aan de hand.
En 2 een half jaar later besef je het en is het dood eng.
Van de 1 op de andere dag stond ik trillend naast een pony om op te stappen.
Waarom ik rijden enger vond dan longeren snap ik niet.
Sorry dat het zo een lang verhaal is
Laatst bijgewerkt door jepsica op 26-09-04 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:05

Misschien kun je even wat leestekens (hoofdletters) en alinea's toevoegen, zo is het echt niet te lezen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:07

met hoofdletters, spaties en leestekens zou het wat makkelijker te lezen geweest zijn...
Je hebt idd geluk gehad, ik heb 2 maanden terug ook een trap van mn paard in mn gezicht gehad, was een kies kwijt en volgens de dochter had ik geluk dat mn oog er nog inzat en dat ik geen wiplash had....
Tja paarden blijven beesten, hoe lief ze soms ook lijken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:11

Jemig meis wat een verhaal.
Het is alleen wel erg moeilijk te lezen zonder leestekens inderdaad.

Maar ik vind het erg knap van je dat je toch weer op een paard gestapt bent!! Maar doe wel voorzichtig!!
Fijn dat je zo'n lieve instructrice hebt!! OK dan!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:11

jeetje wat een verhaal,
lijkt me niet niks,zo'n ongeluk,
sterkte verder !

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 22:27

heb wat hoofdletters erbij gedaan.
zo'n lang verhaal blijft lastig lezen denk ik

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 22:32

zo beter hoop ik

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:36

Ik heb een aantal jaren terug ook een trap in mn gezicht gehad. Ik had de mazzel ie niet vol mn gezicht raakte maar er een beetje langs schraapte zeg maar. Ik weet er zelf ook niet veel meer van, t gebeurd echt zó snel! Bij mij is ie tegen mn mond aangekomen, dus mn kaak staat nu scheef en toen zaten zowat al mn tanden los. Gelukkig ben ik geen tanden kwijtgeraakt. Ze zijn allemaal weer vastgegroeid. Ik had de mazzel dat ik toen zo'n losse beugel had, die heeft de klap opgevangen. Daarna moest mn gebit uitgroeien tot mn 18e en daarna moest ik een vaste beugel. Die heb ik uiteindelijk op mn 19e gekregen en ik heb m nu alweer een tijdje. Over een paar maanden moet ik dan onder het mes en word mn kaak weer recht gezet.
Maar zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje en de gevolgen kunnen zo groot zijn..

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:42

mijn zusje heeft 2 jaar geleden ook een trap tegen dr hoofd aangekregen.
Net boven dr oog.. het lag open tot op haar schedel. en zag er echt vies uit.
het is nu een mooi litteken. en je ziet het bijna niet meer *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:17

Wat hoor je het toch vaak een klaap in het gezicht tijdens het longeren?.

Hoe kan dat toch?. Longeren jullie soms zonder zweep letten jullie niet op? is het paard te bokkerig?.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:04

Wow, dan heb je flink geluk gehad! Lachen
Ik heb gelukkig nog niks erges beleefd met longeren, hopen dat het zo blijft!

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:16

Prisca schreef:
Wat hoor je het toch vaak een klaap in het gezicht tijdens het longeren?.

Hoe kan dat toch?. Longeren jullie soms zonder zweep letten jullie niet op? is het paard te bokkerig?.


Een ongeluk zit in een klein hoekje
Zulke dingen gebeuren in een fractie van een seconde en meestal ben je er helemaal niet op voorbereid...
Dus reageer dan maar is zo snel dat je zoiets kan ontwijken, gaat je echt 9 van de 10 keer niet lukken...
Een vriendin van mij is een paar jaar terug getrapt tegen haar ribbenkast, niets ernstigs ofzo...Maar ik was erbij en ze kon het echt no way ontwijken.
Ze let altijd goed op, maar er was gewoon echt niks aan de hand en opeens draaide het paard zich om en verkocht een trap...
Daar kan je je niet op voorbereiden..

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 13:26

Prisca: natuurlijk longeerde ik met zweep doe ik altijd. ongeluk zit in een klein hoekje!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:28

Tja zit misschien wel in een klein hoekje maar om die reden mag mijn paard niet bokken aan de longeerlijn. Plus het risico dat hij in de reling slaat is mij te groot. Ik ben nooit dol geweest aan paarden die mogen uitrzen aan de longeerlijn. Heb ze liever onder controle. Vaak gaat die van mij na het longeren los dan mag hij lekker bokken maar niet aan de lijn.

Zweep heb ik altijd zo dat mocht hij enigsinds het idee krijgen naar mij toe te komen ik hem zo weg kan slaan. Snap nog steeds niet waarom mensen zonder longeerlijn longeren. Daar zouden ze dus ook een cap en bodyprotectot moeten verplichten.

Er gebeuren meer ongelukken naast het paard als erop.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:58

Ik heb via via wle eens gehoord dat iemad die ooit ooke en trap in ze gezicht heeft gehad, zijn halve gezicht ook meteen kwijt was

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:13

Wow, jij hebt echt onwijs veel mazzel gehad zeg! Is natuurlijk niet nix zon trap, maar als het ook maar 1 cm gescheeld had... Pfoe, heftig! Kan best begrijpen dat de klap pas laat aankomt, zoiets besef je niet gelijk...

Iemand die ik ken is ook eens in het gezicht getrapt door een paard, en ze heeft nu nog een hele dikke onderlip, niet fijn!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:41

Prisca schreef:
Tja zit misschien wel in een klein hoekje maar om die reden mag mijn paard niet bokken aan de longeerlijn. Plus het risico dat hij in de reling slaat is mij te groot. Ik ben nooit dol geweest aan paarden die mogen uitrzen aan de longeerlijn. Heb ze liever onder controle. Vaak gaat die van mij na het longeren los dan mag hij lekker bokken maar niet aan de lijn.


Alsof je dat je paard kunt verbieden? Verward
Je kunt je paard wel straf geven nadat ie gebokt heeft, maar dan heeft ie al gebokt en kun jij die trap allang hebben gehad. En voordat je iets kunt afleren moet een paard het eerst wel een keer hebben gedaan..

Overigens kreeg ik die trap niet toen ik aan het longeren was. Ik liep met paard aan t halster en touwtje door de bak toen ie het opeens in zn bol kreeg en zich los trok. En dan kun je terug trekken wat je wil maar dan ben je nooit sterker, al helemaal niet wanneer je het niet verwacht zoals ik. (bovendien was ik nog vrij jong; 12, dus door gebrek aan ervaring zag ik het wrsch ook niet aankomen)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:54

d
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 19:09

prisca: je weet niet waar je het over heb. sommige paarden doen dat gewoon en vooral als ze jong zijn en waarschijnlijk laat gecastreerd. ik spreek je wel weer als jou zo iets over komt. nu doe je net of het me eigen schuld is!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:40

wow wat een verhaal je heb idd geluk Scheve mond wat is ere met die paard gebeurd. naar de slager ofzo Scheve mond

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 19:50

neee joh dat paard deed het niet express!!! was daarna nog steeds mijn maatje hoor

Berdien

Berichten: 64514
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:12

Jeetje wat erg joh!! Ik ben een keer flink in me buik getrapt, en vond dat al erg! Moet echt ontzettend eng zijn om te bedenken dat je leven dan afhangt van zo'n 1 cm... Ik vind het alleen maar begrijpelijk dat je in een keer zo'n angstklap hebt gekregen. Super dat het nou weer zo goed gaat!!! Vind dat echt onwijs knap van je

h0rSii
Berichten: 107
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:07

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik ook een trap in me gezicht gehad.Tegen me kaak ik heb ook heel erg veel geluk gehad als het paard hoefijzers had gehad was me halve gezicht weg geweest en als hij iets hoger was getrapt had ik dood kunnen zijn.Mijn kaak was zwaar gekneust me wang was zo bol dat het helemaal glom maar gelukkig ben ik daarna niet bang om te rijden ofsow geworden.Ik vind het superknap dat je er weer bent opgestapt sterkte verder Lachen

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:19

jeetje wat een verhaal zeg! maar je hebt dan wel geluk gehad zeg, als het een cm scheelde...
Vind het goed dat je nu weer rijd en zelfs soms longeert

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 10:42

Dat paard die mij trapte had wel ijzers. het ijzer waar hij mij mee raakte. was na de trap eraf. gek he. was dus echt een flinke trap