Vervolg op wat voor pony voor meisje van 10

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Vervolg op wat voor pony voor meisje van 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 15:41

Even een kort verslagje naar aanleiding van dit topic [VMR] Wat voor pony voor meisje van tien?

Inmiddels is mijn dochter Danielle gaan rijden op Caitlin. We hebben Caitlin op de manege gestald waar zij al rijdt en een van de instructrices heeft de begeleiding van hen op zich genomen.

Nu, ik had dus helemaal nergens over hoeven piekeren Haha! Na een week reed ze voor spek en bonen haar eerste FNRS wedstrijdje al mee en heeft als enige van alle 40 ruiters een 9 voor het halthouden en enkele seconden stilstaan bij A op haar protocol weten te sprokkelen Clown
Uiteindelijk behaalde ze nog een promotiepunt ook (=vergelijkbaar met winstpunt).

Inmiddels zijn we 3 weken verder en het gaat nog steeds prima. Ze hebben de grootste lol samen en zijn een heerlijke combinatie om te zien. Zometeen hebben ze weer priveles samen, ik zal proberen wat foto's te maken (het is een beetje somber weer, goh Knipoog )

In ieder geval zijn we ontzettend blij dat we de beslissing hebben genomen. Het is gewoon een heerlijke combinatie die heel veel plezier met en van elkaar hebben.

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:08

Fijn zeg dat het zo goed gaat!! ben zeker benieuwd naar de foto's!! zet je ze op bokt??

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:37

Ik ben ook benieuwd naar de foto's .

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:53

ik ook *LOL*

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:02

Leuk dat het goed klikt..! Zet je de foto's hier ? Tong uitsteken

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:01

fijn dat het goed klikt!
ben benieuwd naar fotoos

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:12

Echt super dat die 2 het zo goed samen kunnen vinden! Nog even en je mag de startkaart aan gaan vragen. Zodra het kan kom ik snel weer eens kijken.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:54

Wat fijn dat het zo goed gaat.
Ben erg benieuwd naar Cheese!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 14:31

Helaas hebben we te vroeg gejuichd Huilen

Afgelopen zondag was Caitlin tijdens het rijden al wat ondeugend door in de hoeken stil te gaan staan. Inmiddels is dat nog een tandje verergerd en kreeg Danielle haar geen enkele hoek meer door. Toen is gisteren haar instructrice erop gegaan en daar heeft ze nog een compleet trucendoosje bij opengetrokken wat zich uitte in compleet rem-en stuurloos door de bak te gaan waarbij het haar niet interesseerde of er nu wel of niet een muur stond.

Instructrice en ik hebben net een lang gesprek gehad en we zijn het eens geworden dat dit voor Danielle gewoon een maatje te groot begint te worden. Het zijn op zich allemaal problemen die uiteindelijk op te lossen zijn maar niet door een 9-jarige.
Om ongelukken en teveel hechten te voorkomen, heb ik, met pijn in mijn hart, toch besloten haar te verkopen en een meer ervarener pony te kopen.
Bedoeling is wel dat Danielle plezier houdt in het rijden en dat is het op deze manier niet. Er mag best uitdaging in het rijden zitten en een pony hoeft geen doetje te zijn, maar dit is voor Danielle op dit moment echt nog te veel en te moeilijk.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:33

Oww wat jammer dat het niet goed meer gaat.
Komt er dan nu een nieuwe {kleinere} pony?? begreep ik niet helemaal.
Sterkte Ach gut

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 14:37

Er komt dan inderdaad een andere pony, kleiner hoeft op zich niet, de maat was prima.
Maar ik wil een pony die al wat ervarener is en meer bevestigd is in het rijden.
We zijn met Caitlin begonnen omdat we die al hadden en ze door omstandigheden geen berijdster meer had.
Ik heb Caitlin dus te koop staan maar alleen voor een heel goed tehuis. Totdat we dat gevonden hebben, blijft ze gewoon bij ons in de wei staan. Gelukkig hebben we die mogelijkheid en hoeft ze niet op stel en sprong weg.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:45

Jeetje, Irene, wat erg zeg Bloos!

Mocht ik hier mensen horen die zo'n soort pony zoeken dan zal ik ze zeker aan je doorverwijzen..

En mocht ik iets vinden wat mogelijk geschikt is voor Daantje dan hoor je het natuurlijk ook Lachen

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:06

Oh wat sneu....
Mijn vorige pony hebben we op onze stal kunnen verkopen aan een
lief klein meisje van 10 jaar en ze gaat er geweldig mee om Haha!
Als je naar ze kijkt is het echt genieten!
Zo'n grote E-pony met zo'n mini van 10 ernaast, en een lol dat ze met elkaar hebben ,niet te geloven.Echt toppie Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:40

Jammer! Naja, hoop dat je een leuekrdje vind Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:49

irene schreef:
Afgelopen zondag was Caitlin tijdens het rijden al wat ondeugend door in de hoeken stil te gaan staan. Inmiddels is dat nog een tandje verergerd en kreeg Danielle haar geen enkele hoek meer door. Toen is gisteren haar instructrice erop gegaan en daar heeft ze nog een compleet trucendoosje bij opengetrokken wat zich uitte in compleet rem-en stuurloos door de bak te gaan waarbij het haar niet interesseerde of er nu wel of niet een muur stond.
dan zou ik eerder twijfelen aan de capaciteiten van die instructrice met het oog op de pony....
het kromme is dat een mens wel eens zijn/haar dag niet kan hebben maar een pony moet altijd maar braaf zijn rondjes sjokken...
het simpelste is om telkens wanneer de pony niet doet wat het kind "vraagt" een andere pony te kopen...
Het lijkt me stug dat die pony (zonder oorzaak) spontaan veranderd van een lieve kinderpony in een kamikazepony met moordneigingen...

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:45

Alane schreef:
dan zou ik eerder twijfelen aan de capaciteiten van die instructrice met het oog op de pony....
het kromme is dat een mens wel eens zijn/haar dag niet kan hebben maar een pony moet altijd maar braaf zijn rondjes sjokken...
het simpelste is om telkens wanneer de pony niet doet wat het kind "vraagt" een andere pony te kopen...
Het lijkt me stug dat die pony (zonder oorzaak) spontaan veranderd van een lieve kinderpony in een kamikazepony met moordneigingen...


Alane,

Ik ken de pony nog van toen hij bij ons op stal stond. Wij waren als stalgenootjes ook uiterst verbaasd dat ze zo braaf geworden was. Het is een slimme sterke pony. Die bij ons op stal altijd een hoek koos en daar in volle vaart op af vloog en in de remmen ging. Daarna kon je doen wat je wilde maar luisteren deed ie niet meer.

Dus dit speelde al heel lang en Irene hoopte dat door de pony in training te doen bij de manege ze misschien wel braaf zou worden. Het is verder een leuk, eigenwijs beestje.

Als je voor je kind moet beslissen en je hebt de keuze dan had ik ook dezelfde gemaakt. Caitlin heeft een paar kansen gehad en ze allemaal verknalt. Ergens moet je dan een grens trekken en dat is nu blijkbaar gedaan.

Masja