het lijkt of k nooit genoeg krijg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

het lijkt of k nooit genoeg krijg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 18:24

k heb een tijdje terug hier een berichtje neergezet dat k een eigen pony mocht als k er zelf voor spaar. dus k ben hard aan ut sparen. maar het lijkt of k nooit genoeg krijgt. k heb nu nog maar 200 euro. en die stomme krantenwijk schiet ook niet op want er komt maar steeds geen wijkje vrij bij mij in de buurt.
*snik*
straks zal k nooit een eigen pony hebben!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:31

Heb je geen verzorgpony, kun je ook heel veel mee doen. Er zijn er zelfs daar mag je net zoveel mee doen als een eigen pony.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:43

weet je wel hoe irritant het is als je de hele tijd en K neerzet in plaats van IK Tong uitsteken
haha, maargoed, willen je ouders je niks lenen???

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 18:49

ik weet het niet of me ouders me wat willen lenen! ik ben al op zoek naar een verzorgpony. maar dat is erg moeilijk bij mij in de buurt. en ja, met een verzorgpony kan je ook erg veel doen. dan lijkt het meestal net of je een eigen paardje hebt!!

ps. anna-jelly doe ik ik nu nu wel goed Haha! Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:11

Misschien handig als je dat eerst aan je ouders vraagt. Leuke ouders heb je: ja, je mag een pony, als je hem zelf betaalt. En je hebt een krantenwijk waar je geen reet mee opschiet. Haha! Ja...zo houden ze je wel aan het lijntje!

Maargoed, de enige optie die ik kan bedenken is of een ander baantje zoeken, of toch gewoon verder zoeken naar een verzorgpony.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:26

Dyonne schreef:
Heb je geen verzorgpony, kun je ook heel veel mee doen. Er zijn er zelfs daar mag je net zoveel mee doen als een eigen pony.

nou veel minder hoor!!
het ligt aan de gene bij wie je een verzorgpony heb, van sommige mag je niet rijden enz enz...

maar ik zal als ik jou was je ouders heel lief aankijken Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:46

Kijk eerst je ouders eens lief aan.
willen ze niet mee betalen dan kun je bijv. een verzorgpony gaan zoeken. maar wil je echt een eigen pony ga dan allemaal klusjes doen. oppassen op kleine kinderen krantenwijk en nog veel meer. kleine beetjes helpen Knipoog
succes

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:23

als je nu de aanschaf al amper kan betalen, hoe wil je dan het onderhoud gaan betalen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 17:02

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=51620
kijk daar ook maar ff

Ik zal je uit een droom helpen en zeggen wat je niet wilt horen.
Ga met beide benen op de grond staan en realiseer je dat je geen paard kunt onder houden van een krantenwijk.

Misschien heb je een keer de aanschaf van een pony bij elkaar, en dan?
Hij heeft voer en een stal nodig.
Komt gauw op een 200 euro uit per maand.

Dure kosten voor een dierenarts en wormen keur, zelfs als hij gezond is.
100 euro per jaar bij een gezond paard
is er een keer wat mis kun je meteen 1000 euro denken, en dan is hij niet eens heel ernsig ziek.

Elke 6 weken de hoefsmid.
Toch 20 euro per 6 weken, bij normale hoeven.
heb je een paard net als die van mij die speciaal beslag heeft (had hij ook nog niet toen ik hem kocht) Zit ik elke 8 weken aan 100 euro.

les heb je ook heel hard nodig.
Elke week 10 euro voor simpele les.

Dan nog zadel, hoofdstel, halster, sjabrak enz enz.
En het is vaker kapot of aan vervanging toe dan je zelf wel denkt.

Dus helaas, wacht maar tot je ouder bent en een volledige baan bent.
Je bent dan niet de enige die dat moet hoor Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:08

Ik snap dat je heel graag een eigen pony wil, *dat wil iedereen wel!* en ik heb misschien makkelijk praten met lieve ( Lovers ) ouders die mij een pony gunnen en grotendeels betalen... maar wat runningkawa hieronder schrijft, is helaas wel de werkelijkheid!

Voor een beetje pony betaal je zo 2000 euro (en wil je een wedstrijdpony die al meer kan, tel dan gerust het dubbelen) dat heb je niet zo even bij elkaar gelegt!
En heb je dat, dan moet je maandelijk een flink bedrag hebben, wil je dat beestje gezond in leven houden!

Ik kreeg een jaar geleden van me ouders te horen, dat ik een pony mocht, als ik de helft van de pony zelf zou betalen en zorgde dat ik er veel verstand van had, een goede stalling regelde en dat ik veel zelf zou meebetalen!
Ik heb er een jaar hard voor gewerkt hoor!
Heb bv in de zomervakantie weken lang hard gewerkt, en zo het bedrag wat ik zelf mee moest betalen bij elkaar gekregen.
Ook heb ik elke week wel opgepast, en al het geld kwam op de bank *dus weinig anders leuks gekocht*
aangezien me oma zag hoegoed ik me best deed, beloofde zei, dat ze 1/3 mee zou betalen!
In de herfstvakantie, ben ik gewoon bij boeren in de buurt "brutaal" langs gegaan om te vragen of ik er een pony zou mogen stallen!
Zo vond ik een stalling, dichtbij, goedkoop en hij staat er super!

Toen begon de zoektocht naar een pony...
*en vond ik Toscar...*

Ik moet zelf alle överbodige"rommel kopen, zoals een extra halster, een hengstenketting, een longeerlijn *de minder noodzakelijke dingen)
De hoefsmid, wormenkuren en Da betalen me ouders.
En ik heb zelf een flink bedrag reserve staan, mocht Toscar iets overkomen, dat ik niet meteen me ouders moet laten opdraven


Met een krantenwijkje red je het niet...

Maar een verzorgpony... door heel het land staan pony's, en kijk, midden in Amsterdam vind je er minder snel een dan op het platte land ( Haha! ) maar een beetje zoeken,... en een stukkie fietsen!
Ga gewoon door de buurt fietsen (en dan niet in het centrum... maar langs de "boerderijen"en overal waar een pony staat, bel je gewoon brutaal aan en vraag je of je die pony zou mogen verzorgen!
Wie nie waagt, wie nie wint!

succes!

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:58

Ik moet toegeven dat Ethalie en runningkawa toch wel erg gelijk hebben.
Maar ik zal je een hart(je) onder de riem steken: toen ik als jochie van acht en autogek eens in de politie Range Rover zat op een open dag toen bedacht ik me dat als ik het ooit kon betalen ik zo'n auto wilde. We hadden het niet zo breed in die tijd en een auto zat er niet aan bij ons.
Ik heb eventjes (20jaar) geduld moeten hebben, maar in 98 kocht ik mijn Range Rover. Ondertussen heb ik er twee en nog drie andere Land Rovers en ik kan je vertellen, ik heb er geen spijt van.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:54

Lyrik"]
[quote="Dyonne schreef:
Heb je geen verzorgpony, kun je ook heel veel mee doen. Er zijn er zelfs daar mag je net zoveel mee doen als een eigen pony.

nou veel minder hoor!!
het ligt aan de gene bij wie je een verzorgpony heb, van sommige mag je niet rijden enz enz...

maar ik zal als ik jou was je ouders heel lief aankijken Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig
[/quote]


Ik heb zelf een verzorgster voor Max, mijn haflinger. Ze moet hem totaal verzorgen dus uitmesten, poetsen en beweging geven. Dus dan kun je heel veel met een pony.
Ik heb zelf een verzorgpony die ik alleen poets en rijd. Ik hoef niet uit te mesten.

Ik moet voor mijn pony ook wel bepaalde dingen zelf kopen. Ik werk in de zomervakantie de hele vakantie. Ook werk ik in andere vakanties. Maar als je de pony zelf moet betalen is een verzorgpony zoeken echt beter. De kosten zijn best hoog.
Een verzogpony vinden hoeft niet zo heel moeilijk te zijn. Je moet wel volhouden en ook geen moeite hebben om een stuk te fietsen. Ik heb een verzorgster gehad die een ruim half uur moest fietsen.
Dus ik zal zeggen bel bij iedereen aan waar je een pony ziet staan en vraag of je hem/haar mag verzorgen.
Succes in ieder geval.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:00

runningkawa schreef:
Ik zal je uit een droom helpen en zeggen wat je niet wilt horen.
Ga met beide benen op de grond staan en realiseer je dat je geen paard kunt onder houden van een krantenwijk.



hmm, daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. maar toch niet helemaal Haha!

zelf heb namelijk ook een eigen beest wat ik volledig onderhoud van m'n krantenwijk.
moet ik er wel bijzeggen dat ik m'n paard van m'n ouders heb gekregen, onderhoud doe ik zelf.

ik heb 2 krantenwijken en daarmee red ik het, ik heb gemiddeld zo'n 50 euro per 4 weken over om te sparen voor DA en dergelijke. Als er echt iets zou gebeuren qua DA kosten of zo dan zullen m'n ouders ook wel bijspringen.

MAAR je kan het dus wel redden. met een beetje doorzettingsvermogen, maar ik zal het je niet aanraden, 2 krantenwijken Gaaaap Gaaaap Slapen Dromen

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 19:07

Hooi, ben k weer:

even voor de duidelijk, alleen de aanschaft pony+spullen moet k zelf kopen. de rest is voor me ouders!! natuurlijk meot k als er spullen kapot gaan ze wel zelf kopen, maar Da, hoefsmid enz. springen me ouders bij.

Het nadeel is dat je hier nergens in de buurt een goedkope stalling kan vinden. de goedkoopste die k kon vinden was 150 gulden in de maand incl. grond bedekking, en dan kan je nog kuilgras pakken maar niet echt voer.
en k vindt het ook weer zo L*llig voor me ouders om ze dat bedrag elke maand te laten betalen!!

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:44

150 is echt niet duur voor en stalling, met hooi en stro erbij. vaak betaal je veel meer.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 20:51

oh,, maar dan heb je nog geen voer!!

ik ga maar eens bij me ouders zeuren om 2 krantenwijken!! Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:33

Ditta schreef:
ik weet het niet of me ouders me wat willen lenen! ik ben al op zoek naar een verzorgpony. maar dat is erg moeilijk bij mij in de buurt. en ja, met een verzorgpony kan je ook erg veel doen. dan lijkt het meestal net of je een eigen paardje hebt!!

ps. anna-jelly doe ik ik nu nu wel goed Haha! Knipoog


goed hoor Haha!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 18:41

Haha! Haha!

Maar ik mag een krantenwijk en een folderwijk! de folder wijk komt gewoon kant en klaar thuis gestuurd!!

-xxx- Anne

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:09

Ditta schreef:
oh,, maar dan heb je nog geen voer!!

ik ga maar eens bij me ouders zeuren om 2 krantenwijken!! Haha!


Nou, van die zak brok wordt je niet arm hoor! Een pony eet hoogstens een kilo brok per dag naast voldoende hooi of kuil en dan doe je dus bijna een maand met een zak. Een zak koop je zo tussen de 5 en 10 euro.