Jamaica gaat weg :'(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:29

Debbie ik kan het begrijpen MAAR ik ben blij dat hij verkocht is hij kon het werk niet aan. Was vaak kreupel en altijd mager en na die val is hij nooit echt de oude geworden.

Jamaica is naar een meisje gegaan die recreatief wilt rijden en lekker veel het bos in gaat. Wat wil je nog meer ??? Ik ben blij voor jamaica en ik denk als je diep in je hart kijkt jij ook ??.

Ze hebben op dit moment 3 nieuwe lopen waarvan er 2 blijven. Deze zijn sterker qua bouw en hopelijk kunnen ze het werk wel aan.

*zou je ook aub de titel kunnen aanpassen vind het niet echt vriendelijk ? Jamaica had ook op een dag dood kunnen neervallen omdat hij het werk niet meer aankon wat heb je liever Verward *

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:54

Denk niet dat de eigenaren van de stal die afgeven. Jamaica was best populair en anders gaat iedereen er naartoe dat is ook niet leuk voor de nieuwe eigenaar.
Haha!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:16

Sonja ze hebben het niet slecht hoor ? Ze lopen max 2 uur op een avond mensen mogen lekker met ze poetsen en rommelen geen probleem. Ze worden er alleen maar mak en braaf van. Zodra het weer het toelaat staan de dag en nacht buiten op genoeg gras.

MAAR manegewerk blijft zwaar werk Jamaica is geen super sterk gebouwt paard. Vooral tegen het einde van de winter heeft hij het zwaar er zijn er nog een paard die dan erg terug vallen. Het is ook op dit moment erg moeilijk om goede sterke paarden te vinden. Helaas zijn de afgelopen maanden al een aantal afgevallen die het helaas niet goed terecht zijn gekomen. Ik ben blij dat ze dit op tijd hebben gedaan met Jamaica want het is een heel braaf en fijn dier.

Het rare is dat de oudere groep paarden zelden tot nooit wat hebben en die wat jongere paarden vallen allemaal stuk voor stuk af ?? Viel me wel op van de week. Zou het aan de manier van fokken tegenwoordig liggen ?? Rubenta, Blinker, Benca, Elinda, Bubbels en nog een paar staan er toch al zeker 10 jaar en lopen nog steeds fijn en springen ook nog gewoon ??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:57

pniekepnak schreef:
Niet ieder paard is hetzelfde en ieder paard is wel eens fris. En nooit, nooit een paard laten rollen als je aan staat te singelen, je kan het al aan zien komen, als hij gaat schrapen en snuffelen enzo op de grond. Als je dan al meteen zijn hoofd omhoog trekt gebeurt er vaak niets. Dat die Olimpic aan het steigeren en bokken was, zal waarschijnlijk gewoon gekomen zijn doordat hij een beetje fris was, dat heeft ieder paard wel eens, en betekent niets. Zolang jij laat merken dat je de baas bent, is er niets aan de hand.
Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel


Dat zeg je wel heel gemakkelijk maar het bereft hier wel manegeruiters die nog niet de ervaring hebben. Oympic is een slim paard en doet soms rare dingen om er onder uit het werk te komen.
De ruiter liet hem ook niet rollen ik verder Olympic er eerder van dat die zich gewoon neersmeet om dan te gaan rollen.

Helaas staan Iduna en Olympic bekend als paarden met een uitdaging. Ze willen nog wel eens flink ondeugend zijn Haha! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:01

xxxdebbiexxx schreef:
Je moet je bek houde!
Sorry hoor maar ik maak zelf nog wel uit wat ik ervan zeg! en ik heb het al veranderd dus!
En trouwesn volgens mij wonen we in nederland Verward mag je je mening uiten Verward

(sorry mensen voor die titel , ik heb hem al veranderd)


Sorry Debbie ik vind wel dat je een beetje respect voor je manege mag hebben. Ik weet dat ze af en toe meelezen ik zou het niet leuk vinden als je op deze manier een stalling afmaakt. Sorry je verliest zo wel een hoop respect bij mensen.

Je mag best je mening uiten maar je kan dat ook wat vriendelijker doen en niet zo bot. We hebben hier te maken met een bedrijf die hard moet werken voor zijn centen en die ga jij hier een beetje afzeiken. Sorry dat kan je gewoon NIET maken Boos! . Vooral als je maar een keer in de week komt rijden. Andere mensen komen daar iedere dag naar volle tevredenheid.

Ben blij dat je je titel hebt aangepast Haha! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:09

Debbie we begrijpen best dat je baalt en verdrietig bent helaas hebik jolly ook zien weggaan en ook meerdere bij mij op stal. Maar zo is helaas het leven. Er wordt vast wel wat geregeld met die wedstrijd wees maar niet bang.

Wat bij de meeste mensen verkeert viel is de manier waarop je de titel al scheef. Een manege is niet klote omdat die een paard verkoopt ?? Nee het is noodzakelijk. Dat weet je wanneer je een paard van een ander gaat rijden.

Als je een net topic was begonnen met een normale totel (zoals nu) had je ook nomale reacties gehad. Maar helaas de MSN taal en de titel wekt nogal wat negatieve reacties op. Ik had dat helaas ook.
Ik weet zeker als je ergens een normaal nederlands topic begint je normale reacties krijgt.

En nu afgelopen we gaan lekker gezellig BOKKEN Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:13

Euh als mensen dat zelf willen hou je ze niet tegen Haha! . De ene dag zijn ze braaf andere dag lig je ernaast. Het blijven dieren die niet kunnen praten.

Zelfs een redelijk ervaren ruiter lig ernaast omdat ze het behoooorlijk fel kunnen (ervaren voor manege dan he).

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:58

Ik heb ook jarenlang manegelessen gereden en vond mezelf wel gevorderd maar toen kreeg ik mijn eerste paard. En opeens bleek het heel anders te zijn.

Iedereen deelt gevordert anders in om het goed te doen zou je eigenlijk moet je dan 3 soorten paarden moeten nemen en daar iedereen op laten rijden en dan kijken op welk paard hij het beste kan rijden. Of de ruiter op een bokkend paard kan blijven zitten is verschillende per bok ?
Ik weet dat zowel Iduna als Oympic behoorlijk smerig kunnen bokken en je mag blij zijn als je blijft zitten.

Debbie kan rijden ze kan een proefje rijden ze weet hoe ze een paard moeten laten stappen, draven en galoperen. Wat verwacht jij dat ze een M proef kan rijden ??? Het is een manegeruiter dat is een heel verschil met een prive ruiter die iedere dag rijdt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:02

Margreet schreef:
Dan ben je nog best wel een beginner vind ik....
Niet in de zin van net begonnen, maar in de betekenis dat je (nog) niet zo goed kunt rijden.


Nou wel erg kort door de bocht om dat zo te zeggen ?? Lekker motiverend voor Debbie Verward . Hoe moet dan de gevorderde les heten ???

In de gevorderde les wordt er verwacht dat je kan wijken en alle gangen beheerst. Vaak worden er ook stukken schouderbinnenwaarts geprobeert.

Wie zegt dat ik gevorderd ben omdat ik L rij en de M oefening beheers ?? En een B en L parcours kan springen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, marit1999, Mark0919, Noukie123, Perros en 40 bezoekers