Zijn jullie tevreden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Zijn jullie tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 18:17

Zijn jullie tevreden met de manege cq pensionstalling waar je rijdt en jullie paard staat? Zijn de faciliteiten voldoende en naar verwachting?
Waar stoor je je aan? (bepaalde regels, gebreken ed)

Ik ben dus niet tevreden en heb om die reden ook mijn stalling per 01 mei opgezegd.
De binnenbak is alle dagen bezet met lessen, behalve zondag, maar dan is er vaak een wedstrijd. Er is dagelijks een halfuurtje vrij rijden voor eigen paarden houders. Maar eer dat de lessers de bak uit zijn en wij erin staan de volgende lessers alweer te roepen dat ze 'naar binnen mogen van de juf' Er is een wei, maar daar mogen alleen manege paarden en zieke paarden gebruik van maken. Ik ben daar ook al regelmatig uitgestuurd!! Ditzelfde geldt ook voor het losgooien in de binnenbak.
De longeerring die maar niet afgemaakt wordt...
Ik sta met Ynse in een heel druk gedeelte van de stal en word soms echt gek van al die manege kinderen (aaien, gillen, rennen, huilen enz)
Het plekje in de privestal komt maar niet vrij. (Lang gelden beloofd)
De box mag maximaal 3 maanden worden aangehouden, tegen betaling van 80 euro pm. Met als gevolg dat Ynse dan maar 3 maanden de wei op kan ipv de gewenste vijf. Als ik dan toch 5 maanden zou willen, dan moet ik de andere twee maanden het volle pond betalen (300 euro pm) terwijl Ynse dan helemaal niet in zijn box staat, voer eet of stro gebruikt.

Dit bovenstaande en nog wat kleine ergenissen heeft me doen besluiten dat ik hier niet langer wens te blijven. Maar ik heb een maand opzegtermijn en nu moet ik 300 euro betalen voor de maand mei, terwijl Ynse dan al op de wei staat.

Ben ik nou kieskeurig? Wat zijn jullie ervaringen hierin?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:45

Staat die maand opzegtermijn op papier? Zo niet, dan ook niet betalen, ze hebben geen poot om op te staan. Staat het wel op papier, dan had je dat dus eerder moeten bedenken.
Ik sta heerlijk relaxed op een kleine pensionstal. Mijn paard staat elke dag, de hele dag buiten met vriendjes. Ik heb een redelijke bak ter beschikking, al mag ik er van de dierenarts niet meer in rijden, en een bos waar ik drie dagen weg kan blijven zonder op dezelfde plek te komen. Maffe mensen lopen op elke stal rond, ook bij ons, maar die negeer ik gewoon. Ik zal beleefd goeiedag zeggen, maar verder niks.
Succes met zoeken, dat zal nog niet meevallen in jou omgeving.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 18:47

Het gekke is...er staat helemaal niets op papier! Geen contract, niks. Je hebt gelijk, ik ga die maand echt niet betalen!!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:01

Ik heb niets te klagen. Mijn pony's staan thuis en verzorg ze zelf. Ik moet wel altijd in de buitenbak rijden, maar vind dat niet erg.

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:30

jouw verhaal klinkt mij bekendt in de oren, om die redenen zijn wij(mijn zus en ik) ook vertrokken naar een andere stalling.
voor punk is dit ideaal, geen kleine kinderen, geen geschreeuw, enz.
we hoeven de bak niet de delen, er is nooit iemand die hem tegelijk met ons gebruikt.
waar wpunk nu staat is bij een particulier, hij heeft 8 stallen ter beschikking, deze zijn ook allemaal bezet.
de mensen van deze paarden zie je maar zelden.
het is er lekker rustig, en af en toe ook wel lekker stil, omdat deze stallingen aan de rand van het bos liggen kun je dan ook (asl het stil is) de vogels horen fluiten, herten zien lopen en grazen enz.

als ik jou was ging ik op zoek naar een andere plaats, want dit is niets!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:33

Ik heb niets te klagen. Dennis staat iedere dag buiten, kan lekker op stal(als dat nodig is), er is een bak(zomers is hij goed en dan rijd ik toch het meest) en het is altijd gezellig(nooit onderling ruzie, zijn wel met z'n 2en Haha! ).
Het is dus geen top met binnenbak enz maar dat hoef ik ook niet. Veel te leuk zo.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:37

Zoals je weet heb ik ook niks te klagen. Paardjes lekker thuis, een buitenbak helemaal voor mij alleen en een trailer om op pad te gaan,
wat wil je nog meer Haha!
Jammer dat je niet bij me in de buurt woont, dan had je Ynsje bij mij
neer kunnen zetten *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:39

het zou beter kunnen.
Zo komen de paarden in de winter niet het land op, maar als ik dan krijg wat ik voor relatief weinig geld allemaal wel krijg, heb ik niks geen klagen!

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 20:57

Barb schreef:
Jammer dat je niet bij me in de buurt woont, dan had je Ynsje bij mij
neer kunnen zetten *LOL*


kijk uit wat je zegt hoor, want ik verhuis zomaar ineens naar Opperdoes hoor! Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:09

ik heb echt helemaal niks te klagen.
Ik sta op een pensionstal met 6 andere paarden, en in een andere schuur een drachtige pony, een shetlander en wat schapen. Bram heeft een gigantische grote stal. Er word 7 keer per dag gevoerd, 3 x hooi en 4x gewoon voer ( in kleine deeltjes, zodat ze altijd iets te knabbelen hebben). Hij kan en naar binnen en naar buiten kijken. Ziet altijd van alles. Als het warm is halen zij de deken eraf, is het koud en je bent er niet, doen zij de deken weer op. Elke dag zetten ze hem een paar uur per dag buiten met 2 andere ruinen, en van de zomer gaat hij dag en nacht het land op met hetzelfde groepje van 3. Als de DA moet komen en jij bent op dat moment niet bereikbaar halen zij de DA erbij. Er is een goed gedraineerde buitenbak aanwezig, waarin je altijd kan rijden. Er word ook in gelongeert, maar meestal regelen ze het zo dat diegene die wil longeren buiten de tijden longeert dan iemand rijd. Mocht je een keer niet kunnen, dan kunnen ze je paard ook voor je rijden of longeren. Elke dag word de stal uitgemest en voorzien van schoon zaagsel. Er is een polder waar je uren in weg kan blijven en je kan er ook lessen!! Een klein minpuntje, het is 20 min met de auto van mij vandaan Lachen
Maar verder geweldig...

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:17

als ze bak vergroot wordt het pad bestraat/afvalt wordt neer gelegd er wat nieuwe stallen bij komen en paddock's voor nachts heb ik niet te klagen. Overdag lekker buiten op het land 'snachts in de paddock genoeg te eten. Nou wat willen ze nog meer. Haha! Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:58

Ik sta vlakbij huis (2 minuten fietsen, als ik hard fiets) bij een boer!
Dat is een boerderij waar ze koeien houden en in een grote schuur, hebben ze 2 kalveren boxen en een paardenbox
Daar staat Toscar in.

Een mooie ruime box van 3x3 (met 1,10 hoge muren, geen trailies... dus kan zo in de box van een kalf gaan hangen!)

Iedere dag veel weidegang en een afgezet stuk op te rijden (neej geen gedraineerde bak, maar een kwartiertje rijden naar de ponyclub en daar kan ik gebruik mken van 2 buitenbakken en 2 binnenbakken) en gee zorgen om het gras aangezien ze heeeeeeeeeel wat hectares om kaal te vreten hebben!
Die boer gooit altijd weer een berg hooi neer, als die op is... en iedere week worden er nieuwe balen stro klaar gelegt (stal schoonhouden doe ik zelf)
Ik kan altijd de tuinslang uitrollen en Tos afspuiten, en binnen kan ik altijd emmers warm water (kokend... dus wel ff mengen) pakken...
Ik kan hem ook huis stallen (nouja, me vader gaat van de zomer een stal laten bouwen, en achter het weiland achter ons huis aan...
Maar voorlopig heb ik geen haast om hem thuis te hebben staan...
Tuurlijk, niks liever, maar nou staat hij daar prima!

Als ik iets te vrage heb... ze zetten hem op de wei, zorgen voor genoeg gras... hij heeft een vriendinnetje op de wei... en in de vakantie verzorgen ze hem...

kan ook een eindje verder, voor het 4 dubbele... op een chique stalling gaan staan, met binnebak en buitenbak en alles...
Maar ik heb het prima naar me zin, in "mijn"schuurtje... kan de radio zo hard zette als ik wil... (ja ik denk wel aan Tos) enzo...

Ik heb nergens problemen mee!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 22:10

Flootje"]
[quote="Barb schreef:
Jammer dat je niet bij me in de buurt woont, dan had je Ynsje bij mij
neer kunnen zetten *LOL*


kijk uit wat je zegt hoor, want ik verhuis zomaar ineens naar Opperdoes hoor! Haha!
[/quote]

ik ga meteen kijken waar er hier een huis te koop is, kunnen we samen buiten gaan rijden in het bos Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 22:24

Ik ben nu op mijn tweede stalling en hiervoor verzorgde ik mijn pony bij mensen thuis. Daar had ik de paddock waar hij in stond, een bak op een paar minuutjes lopen die vrijwel altijd te rijden was, een buitenbox... Maar geen weiland, en ze wilden van de dagelijkse verzorging af in de vakanties... Tja... En geen andere paarden.
Tweede stalling lag mooi voor buitenritten, vlakbij vorige manege, ruime box, zelf uitmesten dus altijd schone stal, maar vaak stoffig voer, een minder goede bak en veel geroddel en gebemoei. Wel hele aardige eigenaar met wie veel af te spreken was.
Nu op stal met binnenbak, veel weiland, maar staan er nog niet in. Wordt uitgemest. Meestal fijn, behalve als ze er niet schoon bij staan Verdrietig Frusty Durf er niet echt wat van te zeggen. Erg "alles heel goed wetende" eigenaren
Maar door de gezondheid van mijn pony niet echt helemaal ideaal voor mijn pony... (Gelukkig mag hij meestal overdag wel in de paddock)
Tja, dan heb ik mijn ideale stalling nog niet gevonden... Zou die bestaan?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 08:56

Ja hoor, wij zijn heel tevreden. We staan op een pension/africhtingsstal waar zo'n 15 pensionpaarden staan en ongeveer 25 paarden van de eigenaar van de stal. We hebben een 20-40 binnenbak, een 50-50 buitenbak, 6 weiden en 2 hengstenpaddocks. Veel ruimte dus, en omdat een deel van de ruiters overdag rijdt en de rest 's avonds is het ook nooit extreem druk met rijden. Je mag je eigen instructeur ook op stal laten komen voor de les. En binnenkort komt er een springwei bij.

Ik herken jouw verhaal wel, we hebben ook lang op een manege gestaan, en daar waren dus idd ook altijd de bakken bezet, nog afgezien van de enorme drukte. Voor mij nooit meer een manege!

Superamanda

Berichten: 61
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:01

Ik heb het super naar mijn zin op stal hoor! Hele gezellige mensen van wie ik zeker de helft les geef. De faciliteiten zijn ook toppie Haha! wasplaats, boxen van 4 x 4 Bloos Clown , poetsplaats, een hele grote kast om mijn troep op te ruimen ( en geloof me ik heb heel wat Sigaar Knipoog Haha! ) En een buitenbak. Helaas geen binnenbak. Maar ja je kan niet alles hebben natuurlijk Haha! Knipoog .

Groetjes Kirst

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:35

Ik heb het prima naar mijn zin: Mijn paard staat thuis, dus geen gezeik van Jan en Alleman. Ruime box (7x3,5 meter), spuitplaats, zadelkamer, eigen wasmachine + droger, trailertje om overal naar toe te crossen, alleen geen buitenbak, maar dat is niet zo erg. Ik heb wei genoeg en buren met een bak... De club ligt op 5 minuten autorijden en daar zijn 2 binnenbakken en 3 buitenbakken. Ik vind het wel goed zo.... Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:59

Ik wil nog niet meer op een manege staan! dat is echt 3x niks! al die drukte en die mensen in de manegelessen waar je tussen moet rijden omdat je anders niet kan rijden! Ik sta nu op een pensionstal, en daar zijn hele leuke mensen, ik ga er graag naartoe. Ik wil nooit meer naar een manege.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:02

Volgende week komt Muzefee in haar nieuwe stalletje te staan:

- elke dag naar buiten
- gebruik van stapmolen
- bijna altijd te rijden buitenbak
- binnenbak op rijd-afstand
- goed hindernismateriaal
- 8 andere paarden
- wasplaats met warm water
- ruime stal die elke dag schoongemaakt wordt
- niet duur
- goed te combineren met rijden andere paarden
- gebruik van (kleine) vrachtwagen
- geĂ¯nteresseerde en behulpzame stalhouders

Ja, ik ben dus (nu al) erg tevreden!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 14:46

Sjongejonge dit valt me mee. Ik hoor altijd zoveel mensen klagen over hun pensionstalling. Ik sta in de omgeving Utrecht/H’sum en wellicht is dat het probleem: stalling is hier duur! 700 piekjes per maand is heel gewoon. Veel mensen wisselen met regelmaat van stal want overal is wel wat. Ik sta op een kleine privestal en ben heel tevreden, maar hoor vele andere pensionklanten klagen. Er is in deze regio nou eenmaal minder land dus weidegang is al heel bijzonder en dat in combi met een binnenbak bijna onbetaalbaar. Fijn te horen dat er hier op bokt tenminste veel tevreden pensionklanten zijn! Begon al te denken dat het gezeik er gewoon bijhoorde... Verward

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 15:34

En ik ken een pensionstal waar met 2 maten gemeten wordt. Ik heb er geen paard staan, maar rij af en toe op die manege. Ik moet altijd afspreken als ik wil komen rijden, het kan eigenlijk haast nooit. Sommige pensionklanten hebben hier ook last van (mogen alleen tussen half 1 en 2 uur 's middags rijden). Nu heb ik laatst iemand gesproeken die per 1 mei haar paard daar gaat stallen, en zij mag altijd rijden, dat is haar beloofd (of het ook echt zo is, weet ik natuurlijk niet, het kan een lokkertje zijn). Ook 's avonds, als ze maar om 10 uur weg is.
Er is veel geroddel, je bent daar gewoon niet meer baas over je eigen paard. Binnen mag je niet longeren, maar buiten ook niet (en ze hebben 2 binnenbakken en 4 buitenbakken!!) dat is slecht voor de bodem, maar de manegepaarden mogen wel los in de bak. Als je je paard daar stalt, moet je zelf mesten, voeren wordt wel gedaan, maar voor 550 gulden in de maand verwacht je toch wel iets meer.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 15:52

Tja ik denk dat er overal wel wat is. Als je thuis staat ben je altijd alleen ?? Op een grote stalling kan ik alleen zijn EN de gezelligheid opzoeken als ik dat wil. Ik ben het nodige gewend na 10 jaar dusse....
Ik kan me prima afsluiten of op tijden gaan wanneer er niemand of weinig mensen zijn.

Ik heb gekozen voor een fijne accomodatie ik heb geen zin om na een dag hard werk in de zeik regen te gaan staan. Dus ik wil graag naar binnen kunnen gaan. Ik heb geen trailer dus ik heb alle wedstrijden op het terrein en in de zomer kan je met de vrachtwagen mee.

Ik ben blij dat je bij ons niet kan losgooien in de binnenbakken het SLOOPT DE BODEM paarden graven van nature graag dat is echt funest voor je bodem. En daardoor krijg je allemaal kuilen. Er als je daar de volgende dag in moet springen ben je niet blij Huilen .

Het is bij ons in het weekend altijd wel druk maar ze hebben een mededelingen blad helaas doen een hoop mensen dat niet. Als je dan klaagt heb je pech had je het blad maar moeten lezen.

Ik heb DE ideale stal nog niet gezien en daarmee bedeol ik wat VOOR MIJ perfect is en niet voor een ander. En ik heb er al een hoop gezien Haha! . Wat voor de ene fijn is is voor de andere echt een ramp.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 17:01

Ach ja, ik ga maar niet mijn stallen geschiedenis opschrijven.
Maar bij mijn vorige stal ben ik uiteindelijk weggegaan wegens

* Laksheid van de pensionhouder
*Pensionhouder beloofde gouden bergen maar deed niks
* waardoor de bak onbereidbaar werd en er zelfs bijna gewonden vielen.

Dit waren wel de hoofdredenen.

Ik sta nu bij Wodan op stal en inderdaad

* de bak mag wat groter, alhoewel de bodem toch best goed is.
* Het zou mooi zijn als voor de winter enkele paddocks opgeknapt zouden worden zodat mijn paarden dan na 4 jaar in de prut eens een winter droog kunnen staan.
* Erf mag wel eens opgeruimd worden, er liggen veel dingen waar de paarden zich aan kunnen bezeren. Sommige paarden worden losgelaten naar stal(mijnes dus niet!!)
* de kat moet gesteriliseerd!!!!!!!!!!!!!! Extreme duivel
* misschien wat kleine afspraakjes zoals, gezamelijk inenten en ontwormen(gebeurd dus niet) Ik doe het zelf netjes op tijd dus mijn paarden lopen geen gevaar.


Het zijn de kleine dingetjes waarvan ik geleerd heb me er niet zo druk meer om te maken. Het is nu eenmaal zo.
Verder hebben de paarden het super goed en ga ik met plezier naar stal. Leuke enthousiaste mensen die op een eerlijke manier(soms wat ontwetend) met de paarden omgaan.
Onderling is er wel een beetje praat maar daar meng ik mezelf niet meer tussen, ik kan het met idereen wel goed vinden.
Je staat nu eenmaal bij een boer dus is het daar niet zo netjes als op een pension waar je 300 per paard betaald.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 17:08

Mag ik vragen waar je op stal staat Flootje?

Maargoed, mijn paardje staat fantastisch *LOL*
Hij staat nu nog in de opfok, maar gaat eind mei naar binnen.

- box van 3 x 3 meter in een gezellige U-vormige plaats
- kan elke dag naar buiten
- roundpenn
- binnenbak (zijn meestal lessen, maar bij mij komt het rijden toch op de avond aan, en dan istie meestal vrij (na de lessen dan). Bovendien wist ik dit al voordat ik mijn paard er neer wilde zetten)
- buitenbak
- spuitplaats
- solarium (hoef je niet voor te betalen *LOL* )
- goede instructie
- gezellige, behulpzame mensen
- gezamenlijke inenting (geen voorrijkosten)
- gezamenlijke wormenkuur
- lijst waar je je paard opzet voor de hoefsmid (geen voorrijkosten)
- er wordt voor je uitgemest en gevoerd

Ik mag mijn paard losgooien in de roundpenn en de binnenbak wanneer deze vrij zijn.

Heerlijke stal Lachen

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 17:48

XoNo schreef:
Mag ik vragen waar je op stal staat Flootje?


Ik heb je een pb gestuurd!!